Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Er zit speling (van boven naar beneden) in de achterste remklauw van mijn nieuwe Harley Fat Bob. Ik kan nergens achterhalen of dat hoort of niet. Heeft iemand een idee?
Hai Gieliovd, er zit een kleine centimeter verticale speling in. Het scharnierpunt zit op de voorste bout en de andere (achterste bout) lijkt te wijd te zijn. Remmen doet ie overigens prima!
De klauw van het voorwiel zit muurvast. (Dank voor je snelle reactie!)
Ik ga even een foto maken van die van mij. Is die Fat Bob op de foto die van jou?
Ik mail je zo die foto even. Wat je schrijft, vind ik ook. Ik wil dinsdag even langs de dealer
Hai Martell. Heb je ook een Fat Bob of een andere Harley met dezelfde remklauw? Dank voor je reactie. Bij jou zit ie dus vast...Terug naar de dealer dus.
Veel achterremklauwen zijn zwevend (zuiger aan 1 kant) en bewegen op glijpennen. De achterklauw (Nissin) op mijn Buell heeft ook wat speling. Een hele centimeter lijkt wel wat veel? De speling "op en neer" zou minimaal moeten zijn.. Laten controleren is altijd beter natuurlijk als het op remmen aankomt.
Jongens, excuus voor de late reactie maar hier komt het antwoord: de speling hoort in de remklauw volgens de dealer. Voor andere Fat-Bob-ers: er hoort ook speling te zitten in de voorste twee remschijven. Ik heb de dealer geadviseerd hierover bij aflevering meer te communiceren. Heb altijd Yamaha gereden en daar zat alles vast. Reden dat het los moet zitten is gewoon een ander soort techniek. "Bobbel" en "gxtream" berichten daar al over in hub reacties. Overigens lijken de problemen nog niet helemaal opgelost. De schijf en remklauw op het achterwiel worden zo heet dat je ze niet kan vastpakken. Op de voorremmen is dat niet. Na 10 minuten rijden begint ie achter aan te lopen. Een soort "zingen". Heb dat de dealer inmiddels verteld (vandaag) en wacht even op zijn reactie. Het is een nieuwe motor. Misschien moeten dingen ook gewoon even inslijten...Ik heb gewoon nog onvoldoende grip op de techniek van deze beestachtig mooie motor. Jongens, allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. Gaaf is dat! Veel groeten, Peter.
als de achter klauw en schijf zo warm worden komt dat door dat er iets aan loopt (duh) Kan komen door te strak bemeten schijf en remblokken (zoals je zelf al zei, het moet gewoon wat inslijten?) of de zuiger in de remklauw komt niet meer goed terug, rempedaaltje te strak ingesteld?
Maar maak van dit soort problemen niet jou probleem, maar de dealer z'n probleem Je betaald er voor, dus dan verwacht je dat de motor goed is....
Matta, dank voor je reactie. Ik probeer deze week even langs de dealer te gaan. Ondanks dit perfecte motorweer, wil ik toch dat er eerst even naar gekeken wordt. Ik laat nog even aan dit forum weten wat de oorzaak van dat heetlopen van de achterrem was....
Als de achterrem aanloopt kunnen inderdaad de keerringen en stofringen vervuild zijn en daardoor kan de zuiger niet vrij meer bewegen, kan blijven steken.
Omdat het pas na een tijdje gebeurd zeg je, kan het ook dat er te veel water in de remvloeistof zit waardoor het door de warmte (klein beetje aanlopen) uitzet en daardoor de remzuigers naar buiten dwingt terwijl je er niet op drukt.
Verder vreemd dat die klauwen zo los moeten zitten, als ik me herinner dat je hem gewoon een heel eind op kan tillen.
Ik weet dat klauwen altijd een beetje los zitten, maar dat slaat alles.
Klopt. Dat vond ik ook. Heb er bij de dealer op aangedrongen om daarover meer te informeren. Het merendeel van de remklauwen zit nu eenmaal vast bij motoren. Ik ga morgen even bellen met de dealer. Ik heb nu zo'n 1000 km gereden. Ik durf het niet aan om nog eens 600 te rijden voordat de 1e beurt er is met warmgelopen remklauw en schijf. Ik houd jullie even op de hoogte....Dank voor de reactie Gieliovd!