speling lager

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
ik heb en xj600 div 1994 en er zit wat speling op het lager van de uitgaande as met het gevolg dat als ik afrem in de 2 op de motor er een ratelend geluid te horen is. nu zegt het motor bedrijf dat het niet echt veel kwaad kan maar ik moet het wel goed in de gaten houden,reparatie ong. 500 euries.(het hele motroblok moet uit elkaar) zij er techneuten met hier over een mening, is de reparatie evt. zelf te doen.

:} :}
 
Ik ben heel weinig techneut maar ik zou zo nergens mee willen rijden; lager moet gaaf zijn. Heeft misschien wel een keer meegedraaid en loopt dan gedeeltelijk mee, schurend in carterwand (in afwachting van zware schade). Er komen op dat punt heel wat krachten, vooral bij op- en terugschakelen.
 
Een lager die rateld is ten eind.Voelbare speling is helemaal fout.

Als je zo doorrijdt dan zal de kooi van het lager breken en de lagerdelen je blok mollen.(is iets duurder dan 500 euro)

En welke zaak gaf je dat advies ? Heb je de motor daar onder garantie gekocht ?

Frans
 
En welke zaak gaf je dat advies ? Heb je de motor daar onder garantie gekocht ?

Frans


Motor is particulier gekocht maar ik heb een schuiver gemaakt en daarna is het begonnen. Motor zaak staat hier wel goed bekend als berouwbaar, de speling is alleen te voelen met een tang met ed hand voel je niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan