speling op het voor-tandwiel

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.402
183
Ik ben nu bezig met het vervangen van mijn (eindloze) ketting en tandwielen en heb inmiddels mijn achterbrug eruit en de tandwielen gemonteerd. Het voorste tandwiel zit alleen vast met zon rond clipje (Suzuki GS 500) en het nieuwe tandwiel kan een beetje heen en weer bewegen. De kettingset is van DID.
Kan ik de boel gewoon monteren en maakt dat beetje speling niet uit of heeft DID gewoon de verkeerde specificaties voor deze set opgegeven en moet ik op zoek naar een andere?

-edit
heb de tandwielen nog eens gemeten en ze zijn gewoon even dik, heb er ook niet op gelet bij het verwijderen. beetje googlen verteld ook dat ik niet de enige ben die dit heeft en het is blijkbaar normaal bij sommige motoren?
 
Laatst bewerkt:
Dat het voortandwiel wordt geborgd door een getande ring (je schuift het over de as en daarna draai je hem iets en zet het vast met 2 M6 schroefjes), komt veel voor.
Je hebt dan inderdaad wat speling zo.
Je kan je er over verbazen, maar het is wel verdomd handig omdat de boel dan zo los ligt.
 
Wat je ook kan zien Kapitein Koek, is hoe ver je uitgaande as ingesleten is. Dan krijg je namelijk ook speling waar je niks aan doet ;)

[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/DSC02592.jpg[/IMG]
 
Terug
Bovenaan Onderaan