Speling op zijstandaard van gloednieuwe MG V85TT

jaslurink

Rookie
11 mrt 2023
2
0
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier, deze week heb ik mijn allereerste motor opgehaald, een Moto Guzzi V85TT. Door het slechte weer heb ik nog niet kunnen rijden dus de motor staat in de garage te wachten op mooi weer.
Nu staat de motor op de middenbok en toen viel het mij op dat de zijstandaard (niet gebruikt nu) speling heeft naar binnen toe. Uitgeklapt (met de motor op de middenbok) kan ik de zijstandaard met de hand een beetje naar binnen bewegen en wordt door de veer natuurlijk weer naar buiten getrokken tegen de stop aan. In de bijlage heb ik een kort filmpje hiervan geplaatst.

De motor lijkt verder prima op de zijstandaard te kunnen staan, maar ik vertrouw het niet helemaal. Mijn vraag is nu; is dit normaal? Ik heb de dealer nog niet kunnen vragen, die is gesloten tot dinsdag.
Alvast hartelijk dank.
 

Bijlagen

  • IMG_5507.mov
    35,4 MB
Is het niet juist het idee dat als je de motor op de standaard zet er nog wat "ruimte/speling" is? Als hij helemaal niet kan bewegen staat er onnodige spanning op het montagepunt (frame dus) ?
 
Is een nieuwe fiets zou gewoon naar de dealer gaan met het verzoek of dat niet beter kan want ik ben van menig dat die wel erg ruim is voor iets wat nieuw is .
Gelukkig is het niet zo stomme automatische inklapding dat als je motor wat beweegt door een windvlaag je hem op plat op de grond terug vind
 
Ik weet dat harleys dit express doen zodat ze schever staan . Maar iedere 'nieuwe' motor hoort max 1 mm speling te hebben lijkt me . TS ik zou hem gewoon uitschimmen / ring ertussen doen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan