Speling voortandwiel sc44

Blade929rr

MF'er
7 mrt 2007
85
16
Hallo ben ik weer,
Ik vroeg me af of speling op het voorste tandwiel normaal is. Heb net een nieuwe erop gezet en er zit best wel wat speling op. Zie video.

Heb ik een verkeerd tandwiel of moet er misschien een ring achter? De as zelf ziet er verder goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Hoe dik is de uitgaande as en zitten daar slijtsporen op?
JTF333.png
 
Er hoort trouwens geen ring achter.
Bekijk bijlage 1638788
Maar wat is nr 37 dan?
 
Wat is het praktisch nut van deze speling? Sta er toch wel van te kijken..
In eerste instantie geen as is rond ( onrondheid ) geen as is zuiver rvan diameter daar om is er tolerantie, een kettingwiel heeft het de aandrijf as van je motorblok heeft het.
tweede .stel je last het kettingwiel vast. en je zorgt dat de radicale slag ( dus zo wel het kettingwiel als de motor as ) 0.00000 mm is ,zo ook je achter wiel en dat je ketting zuiver in een lijn staat ( ligt )met het voor kettingwiel
en je ketting is van de hoogste kwaliteit. dan is er niks tegen om een tand speling vrij te maken .
je begrijpt nu wel dat dat in de praktijk onmogelijk is , geen kettingwiel geen aandrijf as is /heeft de zelfde maat.
daarom is er bewust gekozen speling. waardoor alle problemen van passing /slingering /onrondheid/ lengte verschilt weggewerkt wordt. en de kosten laag kunnen blijven .
 
Terug
Bovenaan Onderaan