Spelletje: Wie weet waar deze tailriser voor is?

Mr TTB

I'm back!
6 mrt 2007
569
1
Groenlo
Ik heb een paar jaar geleden tweedehands een tailriser gekocht, maar deze paste toen niet. het ging hier om een cbr 600f (pc 25)

De gaten voor deze tailriser t.o.v. de dogbone waar deze aangeklemd zit is 100mm.

Bij een cbr 600f (pc 25) is de H-O-H maat van de dogbone 130 mm.

Via bikefarm MV, een leverancier van tailrisers, heb ik te horen gekregen dat deze voor een cbr 600 vanaf 1996 en hoger is. Hier heb ik dus mijn twijfels over.

Hier een voorbeeld van hoe het zal horen bij een cbr 600 PC25
Bij de tailriser op de foto is tussen punt 2 en 3 de afstand 130 mm,

bij mijn tailriser meet ik 100mm.

full



En dit is wat ik heb liggen.
full


RARA wie weet het?


PS: voor de mensen die de foto's herkennen. Ja, tailriser staat ook te koop aangeboden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Pooh en de topictitel zeggen
Ik wil graag weten waar deze voor is om het voor een leuk prijsje te kunnen verkopen.

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat volgens mij de veerophanging achter van de pc 25 (1991 t/m 1994) en de pc 31 (1995 t/m 1998) gelijk zijn. Waardoor ik me twijfels heb bij het antwoord van bikefarm.

Dus daarom de vraag waar deze voor is?
 
Laatst bewerkt:
moment. iets klopt hier niet! je zegt het al, tailriser. een tailriser is, afhankelijk van het doel (verhogen, verlagen van de motor) korter of langer dan de originele. dus als de originele 130mm is, dan zal een tailriser niet hetzelfde zijn omdat je daarmee niks opschiet. is het onderdeel korter of langer, dan verhoog/verkort je de achterkant.

of zie ik het verkeerd?
 
Dus, dit onderdeel is bij jou cbr (pc25) 130mm, en het gekochte onderdeel is 100mm en voor een pc31 cbr...

En je vraag is waarvoor hij is? :? euh? gewoon, voor een pc31 cbr... Dat lijkt me logisch, vooral als hij niet past op een pc25.

Damn, weer iemand geholpen... *O*

Verder zal ik ff mijn licht erop laten schijnen:
als je tailriser korter is, dan staat je achtervering hoger, omdat de hoek die hij maakt t.o.v. de het horizontale vlak groter is... TADA! *O*
 
Laatst bewerkt:
Dus, dit onderdeel is bij jou cbr (pc25) 130mm, en het gekochte onderdeel is 100mm en voor een pc31 cbr...

En je vraag is waarvoor hij is? :? euh? gewoon, voor een pc31 cbr... Dat lijkt me logisch, vooral als hij niet past op een pc25.

Damn, weer iemand geholpen... *O*

Verder zal ik ff mijn licht erop laten schijnen:
als je tailriser korter is, dan staat je achtervering hoger, omdat de hoek die hij maakt t.o.v. de het horizontale vlak groter is... TADA! *O*


Is het niet zo dat de dogbone van de pc25 en de pc31 gelijk zijn?
Ofwel dat zal beteken dat de dogbone van de pc31 H-O-H ook 100 mm is en dat de tailriser ook niet op dit model past.

Dus eigelijk een nieuwe vraag.. zijn de dogbones van de pc25 en de pc31 gelijk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan