mjoeng
MF'er
vandaag voor 3e keer de dynamohuis deksel pakking vernieuwd/nagekeken/schoongemaakt en gemonteerd
nu met originele pakking en niet met rubber vervanger, en vooraf vlakgeschuurd
en weer gebeurd hetzelfde
na 10 minuten 3-4000rpm rijden, trek ik de 6 boutjes na
alles A-OK, kurkdroog
echter dan ga ik 100+km rijden op de grote weg
en als ik dan enige tijd 5500-6000rpm maak (120-140)
dan begint er oliie te stinken
stoppen - en links achter/onder
het dynamohuis/waterpomp/hydrolische_koppeling/ 'output shaft'
nat van de olie / verlies ~1/2 liter op ~100km en hoe harder ik rij hoe meer het lekt
heb nu waterpomp losgemaakt, die lijkt ok, alles droog op de aandrijfas
het hele gedoe daar (+hydrolische koppeling) is min of meer 'op/in' de behuizing gemonteerd v/d
'output shaft' = de transmissie>>90graden cardan behuizing
en dit huis zit met 2kleine en 4 grote bouten vast
en die hebben dikke koperen ringen ertussen
en 2 van de 4 bouten, als ik die lostrek
dan druipen die van de motorolie
???
ik niet begrijp?
er zit een pakking tussen deze 'output shaft' behuizing en het motorbehuis
echter
als er koperen ringen tussen gestopt worden dan mag dit niet te hard worden aangetrokken?
en hoe blijft dit dan oliedicht als met hoge toeren er druk onder de zuigers wordt opgebouwd?
ook kan 'output shaft' 'gericht' worden met 'shims' (wiggen?)
als ik dit 'output shaft' huis los ga trekken kom ik in grote problemen??????
iemand enig vermoeden waar het wellicht zou kunnen lekken?
carterdeksel pakking? daar druipt olie (uiteindelijk?), en kan door rijwind omhooggeblazen?
er zit daar ook nog een olieleiding koppeling die wellicht niet 100% vast zat
afijn, "help"
nu met originele pakking en niet met rubber vervanger, en vooraf vlakgeschuurd
en weer gebeurd hetzelfde
na 10 minuten 3-4000rpm rijden, trek ik de 6 boutjes na
alles A-OK, kurkdroog
echter dan ga ik 100+km rijden op de grote weg
en als ik dan enige tijd 5500-6000rpm maak (120-140)
dan begint er oliie te stinken
stoppen - en links achter/onder
het dynamohuis/waterpomp/hydrolische_koppeling/ 'output shaft'
nat van de olie / verlies ~1/2 liter op ~100km en hoe harder ik rij hoe meer het lekt
heb nu waterpomp losgemaakt, die lijkt ok, alles droog op de aandrijfas
het hele gedoe daar (+hydrolische koppeling) is min of meer 'op/in' de behuizing gemonteerd v/d
'output shaft' = de transmissie>>90graden cardan behuizing
en dit huis zit met 2kleine en 4 grote bouten vast
en die hebben dikke koperen ringen ertussen
en 2 van de 4 bouten, als ik die lostrek
dan druipen die van de motorolie
???
ik niet begrijp?
er zit een pakking tussen deze 'output shaft' behuizing en het motorbehuis
echter
als er koperen ringen tussen gestopt worden dan mag dit niet te hard worden aangetrokken?
en hoe blijft dit dan oliedicht als met hoge toeren er druk onder de zuigers wordt opgebouwd?
ook kan 'output shaft' 'gericht' worden met 'shims' (wiggen?)
als ik dit 'output shaft' huis los ga trekken kom ik in grote problemen??????
iemand enig vermoeden waar het wellicht zou kunnen lekken?
carterdeksel pakking? daar druipt olie (uiteindelijk?), en kan door rijwind omhooggeblazen?
er zit daar ook nog een olieleiding koppeling die wellicht niet 100% vast zat
afijn, "help"