Spidi Penta handschoenen: Doe het NIET!!!

het is toch de bedoeling dat je alleen je stuur vasthoudt??

hoe krijg jij het dan voor elkaar om op je kuipdelen krassen van je handschoenen te krijgen?? aai je je motor bij elk stoplicht ofzo?? of als je weer heel thuis bent?? :?

boven op je tank kan ik me nog íets bij voorstellen, omdat je daar (ik dan) je handschoenen even neerlegt als je stopt, maar zelfs daar heb ik mijn vraagtekens bij...
Geef jij je motor nooit een bemoedigend klopje op de tank dan?
Wat zal die motor van je het zwaar hebben dan -O-
:+
Maar ben het er wel mee eens, in de winkel had TS al kunnen concluderen dat de handschoenen met schuurpapier bekleed zijn en dus een risico voor de lak vormen :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bas,

Bedankt dat je ons in ieder geval wil waarschuwen voor deze handschoenen. *O*
Wat ik niet helemaal uit je verhaal kan opmaken is of er bij de exemplaren die jij gekocht hebt ook zo'n geel label aanzat. als dat wel het geval was... tsja, dan had je het kunnen weten.
Meestal bekijk ik dat soort labels ook pas als ik thuis ben, maar dan had je ze misschien nog terug kunnen brengen..
Als die labels er niet aanzaten dan heb je een punt, terug naar de dealer in dat geval..
Suc6 met het oplappen van je fiets dan maar! -O-
 
Ik wil iedereen waarschuwen die overweegt de Spidi Penta handschoenen te kopen:

DOE HET NIET!!! '(

Wat heeft alle moderne motorkleding gemeen? Respect voor de lak van jouw motor. Als het nu gaat om motorpakken, laarzen, helmen, etc. De makers van motorkleding denken met jou mee: met rubber afgedekte drukkers, kunststof ritsen, zacht materiaal, alles om geen krasje in de lak te krijgen. En het maakt niet uit of je je motorpak van Dainese koopt, of bij de Aldi in de voorjaarsaanbieding: ze hebben het allemaal.

Althans, allemaal behalve de Spidi Penta handschoenen. Tweehonderdtwintig euro, en dan krijg je: lekker sluitende pasvorm, dunne handpalmen, meer dan voldoende bescherming en Superfabric op je vingerkootjes. Superfabric, daar zit de pijn. Superfabric is volgens mij een andere naam voor Black & Dekker schuurpapier korrel 100! :N Houd het alleen al in de buurt van je motor, en je hebt krasjes.

De officiele reactie van Spidi (zie onder): "De Spidi Penta handschoenen zijn dan ook gemaakt voor professioneel race gebruik... denk om je vizier...", alsof iemand die het circuit op gaat niet voorzichtig is met de lak van z'n motor?! Ik ben zelf al een aantal keer het circuit op geweest, en daar zijn veel mensen heel zuinig op hun custom gespoten racemotor. En hoe moet ik anders mijn vizier open maken? Met m'n tong?! :? Veiligheid is belangrijk, maar dat hoeft niet ten kostte van bruikbaarheid te gaan. In deze tijd van materiaalkennis, moet Spidi toch in staat zijn om er een lakvriendelijk transparant laagje overheen te doen?

De dealer neemt de handschoenen niet meer terug: "Je hebt ze gebruikt." "Ja natuurlijk", zeg ik: "Dat kun je zien aan alle krassen in mijn tank en kuipdelen!" |(

Mijn mening: de Spidi Penta's zitten heerlijk, zien er goed uit, bieden veel bescherming, maar de kraszekerheid van het Superfabric vind ik een absolute showstopper! :(

Groeten, Bas 8-)



Geachte Bas,

Wat betreft Uw nieuw aangeschafte Spidi Penta handschoenen .
Het grijze materiaal op de Penta handschoen is Superfabric, dit speciaal door Spidi ontworpen Superfabric op de handschoen zorgt ervoor dat er extra slijtvaste vlakken op de meest belangrijke plaatsen zitten dit om de allerhoogste bescherming te bieden bij een eventuele val of glij party.
De Spidi Penta handschoenen zijn dan ook gemaakt voor professioneel race gebruik, om die reden is er ook gebruik gemaakt van o.a het Superfabric materiaal.
In de top van onze Spidi/XPD laarzen collectie vindt je dit materiaal om diezelfde reden ook terug.
Het is inderdaad wel belangrijk dat dit materiaal niet in aanraking komt met de gelakte delen van de motorfiets omdat het materiaal kan schuren en beschadiging kan veroorzaken, om dit te voorkomen hebben wij dan ook de handschoenen voorzien van een geel waarschuwings label waar op staat dat contact met gelakte delen voorkomen moet worden.
Uiteraard kan de dealer waar U de Spidi Penta handschoenen heeft gekocht U hier ook in adviseren.
Om verdere beschadiging te voorkomen is het dus belangrijk de handschoenen niet meer op de motorfiets /tank te leggen ,denk ook om je vizier als je de handschoenen in je helm stop !)

Hoop U zo voldoende te hebben geinformeerd..

Met vriendelijke groet,

Spidi Sport
|( |( Wat een gezeik oven een paar handschoenen |(

Als ik op mijn motor rijd heb ik alleen de handvatten vast,dus kan er weinig krassen.

Weet niet wat jij onder het motorrijden allemaal aan je bike moet vasthouden :? :? :?
 
hanschoenen op de tank leggen, trommelen op de tank, noem maar op
Handschoenen op je tank leggen is je tank niet voor gemaakt,in een tank moet je bezine ingooien.

En voor trommelen hebben ze ook al wat voor gemaakt O-) O-)
full
 
Bas, bedankt voor de waarschuwing! Ondanks anderen die de wijsheid in pacht hebben, zou ik ook verwachten dat MOTORhandschoenen toch enigszins MOTORvriendelijk zouden zijn. Natuurlijk zijn er momenten genoeg dat je met je handschoenen lakdelen raakt. Jammer dat de verkoper en Spidi je niet een beetje tegemoet willen komen. Misschien kun je ze verkopen om je financiele schade te beperken, ze zijn bijna nieuw.
 
Loop niet te janken man.
Staat goed aangegeven op de handschoen en het spul zit aan de bovenkant van de vingers en rug van de handschoen.

Ik gebruik ongeveer dezelfde handschoenen met hetzelfde spul erop van SPIDI

Nooit problemen mee gehad.

Enneh, mooie binnenkomer maak je zo.
Je hebt welgeteld 1 post en dat is deze.

Lijkt me een soort van omgekeerde spam.


Hoezo, vindt dit een prima opening van een topic, een waarschuwing
daar is niets mis mee. Hé maas soms aandelen in Spidi?
 
Laatst bewerkt:
|( |( Wat een gezeik oven een paar handschoenen |(

Als ik op mijn motor rijd heb ik alleen de handvatten vast,dus kan er weinig krassen.

Weet niet wat jij onder het motorrijden allemaal aan je bike moet vasthouden :? :? :?
trommelen, klopje op de tank geven als ze alles weer naar wens heeft gedaan na een ritje, soms hand ff achter me rug op de kont leggen ter ontspanning.. dat soort dingen :P

En ik rijd er ook gewoon mee :Y :Y Lekker off topic trouwens _O-

[afbeelding]
VUILE POSER!!!






;) :P
 
Bas, bedankt voor de waarschuwing! Ondanks anderen die de wijsheid in pacht hebben, zou ik ook verwachten dat MOTORhandschoenen toch enigszins MOTORvriendelijk zouden zijn. Natuurlijk zijn er momenten genoeg dat je met je handschoenen lakdelen raakt. Jammer dat de verkoper en Spidi je niet een beetje tegemoet willen komen. Misschien kun je ze verkopen om je financiele schade te beperken, ze zijn bijna nieuw.

verkopen :?

wie wil die dingen hebben dan :?
 
Goeiemochel! Kan de afzeikmodus ook een standje lager?! Hij probeert (al dan niet terecht) een punt te maken.



PS Je hebt overigens wel gelijk over zijn motor })
Je probeert gewoon je krassen van je waarschijnlijk toch al rotte motor op je handschoenen te gooien.
Dealer trapt daar niet in. En dan kom je hier blaten.

Sorry hoor maareh... :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan