Spiegel demonteren, hoe?

skorpion680

Vaak ben je te bang....
18 mei 2013
29
52
Den Helder
Weet iemand hoe je die ouderwetse ronde chromen spiegels kunt demonteren zonder ze te beschadigen?
Ik wil ze opnieuw laten verchromen en ja, dat zijn ze wel waard.
Tips, adressen, foto's, alles is welkom.
 
Ga er maar vanuit dat als het heel oude spiegels zijn je het glas er nooit heel uit krijgt,een alternatief zou dan chroomspuiten kunnen zijn.
Je zou kunnen denken ik ram die glazen er uit en laat nieuwe snijden,maar dan zit je nog steeds met de ring die de boel vasthoud,die zal niet los te koop zijn,en oude ringen zullen verhard zijn.
Maar om wat voor motor gaat het eigenlijk?
 
Het gaat om S- logo spiegels voor een GT750 uit 1972.
Heer spiegelglas zit in het metaal gefelst, niet gelijmd.
Wordt allemaal erg lastig vrees ik...
 
Cgrromspuiten?? Als in met een spuitbus?
Ik begrijp dat zgn chroomverf niet veegvast is.
En als je er als finish blanke lak overheen spuit, ze dof(fer) worden.
 
Cgrromspuiten?? Als in met een spuitbus?
Ik begrijp dat zgn chroomverf niet veegvast is.
En als je er als finish blanke lak overheen spuit, ze dof(fer) worden.
Niet uit een spuitbus dat is inderdaad troep,maar professioneel.
 
Laatst zoiets gezien bij wheeler dealers, ik had t nog nooit gezien zoiets maar een verbluffend resultaat.👌
 
De S spiegels zIjn nog te vinden nieuw.
Al zal het niet makkelijk zijn
1972 is volgens mij de spiegel met dunne stang en m8 draad
Latere modellen hebben dikkere stang en m10 draad
Marcel Vlaanderen heeft ze misschien nog nieuw liggen
Anders in Japan of Maleisië/ Indonesië
 
De S spiegels zIjn nog te vinden nieuw.
Al zal het niet makkelijk zijn
1972 is volgens mij de spiegel met dunne stang en m8 draad
Latere modellen hebben dikkere stang en m10 draad
Marcel Vlaanderen heeft ze misschien nog nieuw liggen
Anders in Japan of Maleisië/ Indonesië
Ze zijn overigens op veel meer Suzuki modellen uit die tijd gebruikt,
op oa mijn RV90 zaten ze ook.
 
Laatst bewerkt:
 
Terug
Bovenaan Onderaan