Spiegel of spiegelverbreder voor Honda CB600 s (spiegel zit aan kuip vast)

LoesS

MF'er
26 okt 2018
31
13
Hallo,

Ik heb een Honda CB600s gekocht (zie foto), maar kan het verkeer achter mij moeilijk zien. Daarom ben ik op zoek naar spiegelverbreders- of verlengers of andere spiegels voor deze motor. De spiegels zitten bij deze motor (in tegenstelling tot de f versie zonder kuip) aan de zijkant van de kuip vast. Ik kan online niets vinden en heb contact gehad met MLMparts.com en zij geven aan dat een verbreder of verlenger waarschijnlijk speciaal gemaakt zal moeten worden voor deze motor met kuip.

Ik wil dus graag het verkeer achter mij makkelijk kunnen zien (ben net begonnen met motorrijden maar anders lijkt mij dit eigenlijk ook wel prettig...) en het maakt mij niet zoveel uit hoe. In de winkel waar ik de motor kocht werd mij afgeraden een bar-end spiegel te nemen. Ik weet eigenlijk niet waarom. Misschien omdat er nu spiegels aan de kuip vastzitten?

Als de enige optie is speciale verbreders te laten maken zou ik dat ook graag willen. Ik heb echter geen idee waar ik die zou kunnen laten maken.

Alvast dank voor een reactie!

Groet, Loes
 

Bijlagen

  • Motor cb600f1 2.jpg
    Motor cb600f1 2.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 14
Hou er wel rekening mee dat er het nodige sleutelwerk bij komt kijken,zo moet de spiegel van
zijn originele voetstuk gehaald worden en het verlengstuk tussen de voet en de spiegel gemonteerd worden.
 
Hij is niet meer leverbaar en volgens mij is hij ook nergens ander meer te koop. Heb alweer lang gezocht naar een ander merk, maar vind niets helaas. Als iemand nog een andere weet lees ik dat heel graag!
 
Als beginner met motorrijden valt het meteen op dat je haast niets in de spiegels ziet. Dat is bij vrijwel alle motoren zo.
Gewoon je arm even uit de weg halen als je er in kijkt. Na 37 jaar motorrijden merk ik niet eens meer dat ik het doe.
 
Als beginner met motorrijden valt het meteen op dat je haast niets in de spiegels ziet. Dat is bij vrijwel alle motoren zo.
Gewoon je arm even uit de weg halen als je er in kijkt. Na 37 jaar motorrijden merk ik niet eens meer dat ik het doe.
Jij moet wel gaat niet anders ;)
 
@Blackbandit4@: nee niet voor het model uit 2004.

Ik denk dat het komt omdat ik op de les motor hele grote spiegels had met een lange poot (hoe heet zoiets?) waarin ik heel gemakkelijk alles kon zien. Misschien moet ik er aan wennen. Ik ga dat eerst maar eens proberen. Als het nog steeds maar niets vind dan ga ik proberen te knutselen.

Dank voor de reacties!
 
@Blackbandit4@: nee niet voor het model uit 2004.

Ik denk dat het komt omdat ik op de les motor hele grote spiegels had met een lange poot (hoe heet zoiets?) waarin ik heel gemakkelijk alles kon zien. Misschien moet ik er aan wennen. Ik ga dat eerst maar eens proberen. Als het nog steeds maar niets vind dan ga ik proberen te knutselen.

Dank voor de reacties!
Op lesmotoren zitten vaak niet- originele spiegels, maar of dat komt omdat ze langer zijn of door de vele valpartijen weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan