Spiegel schroefdraad Suzuki Bandit

Rockel83

MF veteraan
14 apr 2008
3.419
39
Hallo mensen,

Onlangs heb ik een GSF 600 Bandit gekocht, maar helaas heb ik hier telkens
wat onverwachte problemen mee.

Zo heb ik nu bijvoorbeeld de orriginele spiegels besteld, omdat ik door de sportspiegeltjes die erop zaten nauwelijks wat zag.

Alleen bij het willen monteren van de nieuwe spiegels ben ik erachter gekomen dat de schroefdraad helemaal weggedraaid is. Nu wil ik hier helicoils in ga zetten, maar weet iemand om wat voor schroefdraad het dan gaat? Diameter schijnt in ieder geval 10mm te zijn als ik mij niet vergis.

Misschien ook nog iemand hier, die hier handig in is en eventueel de materialen voor heeft?

Bedankt alvast!
 
Spiegels zijn niet voorzien van metrische draad.
Wat het dan wel is?
Ik heb er (ook hiier niet) nooit het juiste antwoord op gevonden / gekregen.

Wellicht het beste om de spiegel domweg te passen in diverse maten helicoils en zo de oplossing voor je probleem te vinden.
 
Bedankt voor je reactie Brikker!
Ik was er inderdaad ook al mee hier naar de doe-het-zelf garage gegaan. Daar hadden ze we 10mm draadbussen maar hierop viel 't niet door te draaien. Ze gaven daar ook aan dat het waarschijnlijk "fietsenmakers schroefdraad" was.
Nu zijn helicoils inderdaad wel in verschillende draaddiktes verkrijgbaar (1 / 1,25 / 1,5 e.d.) Maar om her nu 3 pakjes van te gaan bestellen om alleen ff te passen vind ik ook weer zowat.

Dus! Als iemand toevalig de maat weet of weet waar je eventueel losse helicoils kunt krijgen om even te passen hoor ik het graag! :}
 
Bedankt voor je reactie Brikker!
Ik was er inderdaad ook al mee hier naar de doe-het-zelf garage gegaan. Daar hadden ze we 10mm draadbussen maar hierop viel 't niet door te draaien. Ze gaven daar ook aan dat het waarschijnlijk "fietsenmakers schroefdraad" was.
Nu zijn helicoils inderdaad wel in verschillende draaddiktes verkrijgbaar (1 / 1,25 / 1,5 e.d.) Maar om her nu 3 pakjes van te gaan bestellen om alleen ff te passen vind ik ook weer zowat.

Dus! Als iemand toevalig de maat weet of weet waar je eventueel losse helicoils kunt krijgen om even te passen hoor ik het graag! :}
De soorten spoed 1 / 1,25 / 1,5 zijn metrische.
Ik dacht 1/8 BSP (British Standard Pipe), maar dat was het ook niet.
Ik heb ook wat erg veel erop lijkende Withworth-tappen geprobeerd, maar dat was ook geen succes...

Wellicht zit er een motorzaak die in Engelse fietsen of harley's doet bij je in de buurt.
Grote kans dat zij dat soort schroefdraden kunne snijden / er helicoils voor hebben.
 
Was vandaag een beetje wezen rond touren :] , en kwam in Best langs een motordealertje (Honda).
Dus deze vraag daar ook maar eens gesteld.
Deze beste man gaf inderdaad al aan dat het waarschijnlijk een of andere Japanse maat was. 1,25 volgens hem.
Ik kon volgende week even terug komen en dan zou hij eens kijken wat voor helicoils op de schroefdraad van de spiegels zou passen.
En voor die 10 euri montagekosten per kant kan ik waarschijnlijk niet aan tapjes en helicoils komen. O-)

Dus, maar even op het beste hopen :/
 
Om het zeker te weten moet je met een draadmeter aan de slag.

full
 
Ow gaaf! :}

Wist niet dat zoiets bestond.
Hoop dat ze me bij die honda-dealer van de week gewoon kunnen helpen. Zo niet dan ga ik wel eens voor zo'n draadmetertje kijken. Is misschien altijd wel eens handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan