Spiegeladapters voor Honda CB1000R naar 6mm

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.050
53.990
Kampen (Overijssel)
Ik heb hier nog twee Highsider prato spiegels liggen die van mijn vorige motor zijn gekomen. Het schroefdraad in de onderkant is m6 en de spiegels moeten op mijn CB1000R komen en die is voorzien van m10x1,25 als ik het internet goed begrepen heb.
Nu worden deze spiegels nog steeds aangeboden en dan zit er een adaptersetje voor stuurmontage bij. Ik vind alleen geen adapters van 10 naar 6mm maar wie weet kunnen jullie mij helpen?



5D12D87F-16E1-47D9-A8AE-A0A7A40499BD.jpeg
0E0865A1-C87A-4293-8E37-A93BD5E32B79.jpeg
B382EBEB-8A93-4B53-B650-5BCFEAF2B5F7.jpeg
B26AB5CB-F99A-430F-8F7C-A0DF3F6C8513.jpeg
 
Oplossing
ditte



maar dan m10 / m6, ik denk dat je die nog als blinde kan kopen ook


Bekijk bijlage 1384235
Die heb ik ook eerder gezien in m’n zoektocht maar nergens een m10–>m6 uitvoering helaas.
Ik ben alleen bang dat de rechter spiegel linkse draad heeft

De originele spiegels zijn beide voorzien van links- en dan het voetje rechts draad op de spiegel zit dan een borgmoer.

De nieuwe spiegels zit dan m6 binnendraad in.
ditte



maar dan m10 / m6, ik denk dat je die nog als blinde kan kopen ook
M10 x 1.25

Ik ben alleen bang dat de rechter spiegel linkse draad heeft
nee, honda heeft beide rechts draad

Verloop is makkelijk te maken.
Stukje draad van oude spiegels af zagen/ slijpen, 5 mm erin boren en draad m6 erin tappen. Daarna kan er een stuk tapeind in et voila
 
ditte



maar dan m10 / m6, ik denk dat je die nog als blinde kan kopen ook


Bekijk bijlage 1384235
Die heb ik ook eerder gezien in m’n zoektocht maar nergens een m10–>m6 uitvoering helaas.
Ik ben alleen bang dat de rechter spiegel linkse draad heeft

De originele spiegels zijn beide voorzien van links- en dan het voetje rechts draad op de spiegel zit dan een borgmoer.

De nieuwe spiegels zit dan m6 binnendraad in.
 
Oplossing
M10 x 1.25


nee, honda heeft beide rechts draad

Verloop is makkelijk te maken.
Stukje draad van oude spiegels af zagen/ slijpen, 5 mm erin boren en draad m6 erin tappen. Daarna kan er een stuk tapeind in et voila
Ja, dat dacht ik dus ook maar ik denk dat de m10 bouten die ik hier heb geen m10x1,25 zijn want ik krijg ze er maar een klein stukje in. Dus het wijkt een beetje af.
 
Ik heb nog effe zitten googelen maar er is zo verschrikkelijk veel leverbaar dat je haast moet gaan verzinnen wat je niet moet kopen.

Die buisjes waarmee fittings en zo vastzitten, in de electrowereld, dat is hol, en M10 bij 1.25. Kan je daarvan niet iets om die spiegeltap heenlijmen. Er bestaat lijm die jij en ik niet loskrijgen :)
 
Ik heb nog effe zitten googelen maar er is zo verschrikkelijk veel leverbaar dat je haast moet gaan verzinnen wat je niet moet kopen.

Die buisjes waarmee fittings en zo vastzitten, in de electrowereld, dat is hol, en M10 bij 1.25. Kan je daarvan niet iets om die spiegeltap heenlijmen. Er bestaat lijm die jij en ik niet loskrijgen :)
Dan toch liever iets waar je m6 in kan tappen.
 
Dan heb ik deze nog voor je:

En die krijgen wij met ze tweeen ook niet meer los hoor. M6 binnenmaat is 10 mm boren, geen buitendraad maar expansieplug die wordt geexpandeerd door de doorn, in dit geval de tap van de spiegel
Ik denk dat ik deze in een hele kleine uitvoering zelfs nog heb, met een slagdoorn


40949.jpg
 
Ik denk zelfs: M6 is toch ook 1,25? of 1,0?

Je kan in die draad een helicoil draaien voor M8 bij 1,25, da's standaard. Past ook in dat boorgat want een helicoiltap voor M8 is 10X1,25. Daar kan een helicol in voor M6, maar alleen als dat ook 1,25 is

gelul M6 is 1,0
 
Die electrobuis M10x1,25 kan je M6 helicoil in tappen, past... ben je klaar.

Als het mijn motor was geweest zou er een M10 x 1,25 x 20 zeskantbout in komen met binnendraad erin gemaakt van 6 mm

10.jpg
 
lees eens wat ik schreef
Ik denk dat je;
Verloop is makkelijk te maken.
Stukje draad van oude spiegels af zagen/ slijpen, 5 mm erin boren en draad m6 erin tappen. Daarna kan er een stuk tapeind in et voila
Bedoeld toch?

Dat is een optie, echter, dat is links draad.
En dan heb ik ook nog de originele spiegels gesloopt.
Maar je hebt 100% gelijk en ik denk dat ik hier toch op uitkom als ik niet twee bouten kan vinden die ik gewoon ga uitboren.

Ik kom erop terug, voor nu enorm bedankt voor deze oplossing!
 
Ow, je moet dus linksom tappen, nou dat kan geen probleem zijn..

Wil je ze er heel vlug ophebben kan je ook nog een tussenplaatje (ala mecano, tweegaats maar dan groter) op je stuur schroeven en door het andere gat de spiegel schroeven
 
Terug
Bovenaan Onderaan