Spiegelende vizier

Malissa1993

MF veteraan
16 okt 2019
2.410
1.073
Hoogeveen
Hallo

Ik heb last van een spiegelend vizier als ik in de zon rij, of als het heel licht is buiten.
Ik zie mijzelf terug zeg maar...

Hoe kan ik dat oplossen, of heeft iedereen dat ?

Wou nog wel een donker vizier kopen voor overdag, zal dat helpen ?
 
Geen idee, heb gewoon de standaard vizier erin zitten. Heb gisteren een donker vizier besteld, misschien dat, dat helpt....
Dat helpt wel wat , maar je hebt 3 dingen ,bril , pinlock en vizier dus wat spiegeling zul je w.s houden .
en iets minder ijdel zijn vrouwen en spiegels :+
 
Dat helpt wel wat , maar je hebt 3 dingen ,bril , pinlock en vizier dus wat spiegeling zul je w.s houden .
en iets minder ijdel zijn vrouwen en spiegels :+
Oh, maar dan schat je mij verkeerd in. Heb niks met make-up en shit. _O-
Ja, dan zal de spiegeling wel komen door de pinlock denk ik. Alhoewel, die kan met mooi weer er ook wel uit dacht ik?
Dan moet ik het er maar mee doen _O- hopelijk gaat het andere vizier mij iets minder spiegeling opleveren :)
 
Misschien let je teveel op de spiegeling
ik heb dat ook weleens
en ik ben niet ijdel 😁
gewoon niet op de spiegeling letten
 
Inderdaad :)

Maar anyway om antwoord te geven op je vraag - Niet echt iets aan te doen. Probeer het te negeren.

PS : Zwarte vizieren zijn in mijn ervaring minder donker (s'avonds prettig) en spiegelen minder aan de binnenkant dan spiegelvizieren.
 
Heb ik ook soms met mijn Schuberth C3 met pinlock.
Als zie mijn ogen terug in het vizier :') gewoon niet op je reflectie focussen, maar op de weg :)
 
Spiegeling is 'normaal' (zoals al eerder vermeld), en al helemaal als je er op gaat letten.
Dit komt door de stand van je hoofd icm met de zon.
Als je bv je hoofd (helm) wat zou kantelen, om het even omhoog of omlaag, zal je zien dat het meer of minder wordt of verdwijnt.
Zo iets als de schittering van je bril.

Met een donker vizier breekt het de zonlicht.
Waardoor je geen last meer gaat hebben.
Houd er wel rekening mee dat rijden met een donker vizier in het donker, in eens een stuk donkerder is (ook dat is al voorbij gekomen).
Afhankelijk of je echt een donker vizier of een smoke neemt..
(heb zelf een donker vizier, en vindt dit héérlijk rijden)

Pinlock icm bril dragen, heeft totaal geen effect.
Vizier beslaat niet, bril wel.
Zou dus wel gewoon lekker je pinlock laten zitten, weet niet of je buiten je bril ook lenzen draagt??
 
Ik heb een meekleurende pin-lock in de zomer. Minder last van de zon en spiegeling, maar s avonds gewoon helemaal helder qua kleur.
 
Spiegeling is 'normaal' (zoals al eerder vermeld), en al helemaal als je er op gaat letten.
Dit komt door de stand van je hoofd icm met de zon.
Als je bv je hoofd (helm) wat zou kantelen, om het even omhoog of omlaag, zal je zien dat het meer of minder wordt of verdwijnt.
Zo iets als de schittering van je bril.

Met een donker vizier breekt het de zonlicht.
Waardoor je geen last meer gaat hebben.
Houd er wel rekening mee dat rijden met een donker vizier in het donker, in eens een stuk donkerder is (ook dat is al voorbij gekomen).
Afhankelijk of je echt een donker vizier of een smoke neemt..
(heb zelf een donker vizier, en vindt dit héérlijk rijden)

Pinlock icm bril dragen, heeft totaal geen effect.
Vizier beslaat niet, bril wel.
Zou dus wel gewoon lekker je pinlock laten zitten, weet niet of je buiten je bril ook lenzen draagt??
Sinds ik pinlock in mijn helm heb, beslaat eigenlijk mijn bril niet meer ??? Dus voor mij helpt het wel.

Kan geen lenzen dragen, daar kunnen geen prismas in.
 
Sinds ik pinlock in mijn helm heb, beslaat eigenlijk mijn bril niet meer ??? Dus voor mij helpt het wel.

Kan geen lenzen dragen, daar kunnen geen prismas in.
in je lenzen kunnen toch ook prisma's in ? heeft mijn vr volgens mij wel ,zal ik is ff vragen
 
Sinds ik pinlock in mijn helm heb, beslaat eigenlijk mijn bril niet meer ??? Dus voor mij helpt het wel.
Dat is dan toeval. Pinlock werkt een beetje zoals dubbelglas, dat beslaat (als het goed is) ook niet. Je bril, echter, heeft z'n eigen dubbelglas nodig om niet te beslaan. Net zoals je vizier om je pinlock heen doodleuk nog altijd beslaat, beslaat je bril ook gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan