spiegels en lichten zijn altijd lelijk!

CBRChris

MF'er
28 aug 2003
144
0
rotterdam
Weet je wat me echt opvalt aan (zelfs nieuwe) motoren? Ze hebben allemaal spiegels en knipperlichten uit de jaren '80. Het lijkt wel alsof ze miljoenen van die dingen hebben laten maken 20 jaar geleden en dat die eerst op moeten. Kijk maar naar de GSXR-750. Een van de mooiste motoren van dit moment, de spiegels zijn echter dezelfde als die van 15 jaar terug... Betaal je meer dan 10000,- voor een motor, krijg je de goedkoopste shit erop die je maar kan bedenken...
Plusje voor: de ZX10 - mooie geintegreerde knipperlichten voor. De vraag is: laat mij een moderne supersport zien met standaard mooie spiegels en lichten... (alleen de italianen lijken het te begrijpen!).
 
ik denk dat 't qua pinkers en spiegels meer draait om zien en gezien worden,kleine pinkers vallen nu een maal veel minder op,in kleine mooi gevormde spiegels zie je nie zoveel als in die ezelsoren...
iemand die zen fiets verbouwt sloopt die dingen er toch af en maakt 'm naar eigen keuze
 
spiegels zijn wel weer redelijk standaard...
Ik bedoel, kijk naar auto's. Al jaren heb je daar mooie design dingen die ook functioneel zijn, toch ook niet van die 80's plastic dingen??? Ach, binnenkort hebben we allemaal knippers in de spiegels... let maar op!!
 
full

Problem solved... O-)
 
Weet je wat me echt opvalt aan (zelfs nieuwe) motoren? Ze hebben allemaal spiegels en knipperlichten uit de jaren '80. Het lijkt wel alsof ze miljoenen van die dingen hebben laten maken 20 jaar geleden en dat die eerst op moeten. Kijk maar naar de GSXR-750. Een van de mooiste motoren van dit moment, de spiegels zijn echter dezelfde als die van 15 jaar terug... Betaal je meer dan 10000,- voor een motor, krijg je de goedkoopste shit erop die je maar kan bedenken...
Plusje voor: de ZX10 - mooie geintegreerde knipperlichten voor. De vraag is: laat mij een moderne supersport zien met standaard mooie spiegels en lichten... (alleen de italianen lijken het te begrijpen!).

Zal wel met de regelgeving van verschillende landen te maken hebben ofzo... iets met homologatie/keuring? Maarja de dingen op een Tornado zijn wel mooi enzo...
 
Wat voor een spiegels zijn dit en waar zijn ze te koop? vind het namelijk een erg mooie oplossing.

In dit topic staan meer foto's en ik heb ze hier besteld! Merk is Far, ze komen uit Italie. Het mooie is dat ze passend voor je eigen type motor geleverd worden, dus geen geneuzel met universele (lees: net niet passende) aansluitingen ed.

Mazzel,
M91
 
en idd als je die knippers ziet, die kom je ook wel eens tegen op oude vrachtwagens...
*D , precies wat ik bedoel. Ze hebben met 20 jaar ontwikkeling in de motorwereld in sommige gevallen nog NIKS geredesigned. Dat niemand heeft bedacht "goh, elk jaar zitten er 10 man op om een nieuwe koplamp design te maken voor de R1, zullen we misschien een stagaire een dagje op de spiegels zetten, die halen we sinds '82 uit dezelfde doos als een renault 5"..
 
Wow vette spiegels! Ben ik gelijk van die lelijke knots knipperlichten af.
Hebbeh hebbeh :9~
 
9 van de 10 keer vind ik het originele spul beter smoelen dan al die mini aftermarket knippertjes. Vaak oogt het helemaal buiten proporties zo klein of gewoonweg lelijk qua vorm.

De mijne zijn origineel en storen me niet iig. Wat ik wel mooi vind zijn geïntegreerde knipperlichten, zoals rem/knipperlichten á la us-car op een rf etc of al die led knippers in het achterlicht die je nu veel ingebouwd ziet worden.
 
ja maar die spiegels kan je alleen betalen met mv agusta centjes en die zijn er maar weinig :X maar de meeste MF-ers vinden het knippers van DAF dus niet zo geslaagd...? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan