Spiegels, ja of nee?

Heb jij ze?

  • Ja en wil er niet vanaf ook!

    Stemmen: 140 76,5%
  • Ja, maar gebruik ze niet, ik verdraai liever steeds mijn nek

    Stemmen: 7 3,8%
  • Ja, ik moet toch weten waar de politie rijdt.

    Stemmen: 30 16,4%
  • Nee, ik heb ze niet want vindt ze lelijk.

    Stemmen: 6 3,3%

  • Totaal aantal stemmers
    183

Nielsr

MF veteraan
21 aug 2006
8.541
0
Gouda
Beste mensen,


Gister ging mijn broertje (net 16) zijn eerste scooter kopen. Ik als oudere broer met enige ervaring moest mee om te keuren en dat ding terug te rijden ( jaja plat liggend windje mee 60 km/h op de teller 8-) :+ )

Maar onder het rijden miste ik steeds spiegels die niet aanwezig waren op die scooter. Toen realiseerde ik mij dat ik die dingen echt vaak gebruik op mijn R6. Nu zie ik weleens motoren rijden zonder spiegels... missen jullie die dan niet tijdens het rijden? Ook zie ik weleens motorrijders die hun nek helemaal verrekken met het kijken bij het invoegen terwijl ze wel spiegels hebben maar ze gewoon niet gebruiken.

Was gewoon even nieuwschierig naar jullie ervaring hiermee :)
 
Beste mensen,


Gister ging mijn broertje (net 16) zijn eerste scooter kopen. Ik als oudere broer met enige ervaring moest mee om te keuren en dat ding terug te rijden ( jaja plat liggend windje mee 60 km/h op de teller 8-) :+ )

Maar onder het rijden miste ik steeds spiegels die niet aanwezig waren op die scooter. Toen realiseerde ik mij dat ik die dingen echt vaak gebruik op mijn R6. Nu zie ik weleens motoren rijden zonder spiegels... missen jullie die dan niet tijdens het rijden? Ook zie ik weleens motorrijders die hun nek helemaal verrekken met het kijken bij het invoegen terwijl ze wel spiegels hebben maar ze gewoon niet gebruiken.

Was gewoon even nieuwschierig naar jullie ervaring hiermee :)

Ik mis mijn spiegels zelfs nog op mijn trapfiets....

En ja, ik gebruik ze, maar bij het invoegen e.d. draai ik ook nog mijn nek om. Ik heb mijn spiegels weliswaar zorgvuldig afgesteld zodat ik zo veel mogelijk zie, maar ik check het toch nog eens door over mijn schouder te kijken. Invoegen en alleen in de spiegels kijken voelt als in het donker in het zwembad springen. Er zal wel water in zitten, maar 100% zeker weet je het niet.

Ik weet niet eens óf ik een dode hoek heb, misschien eens een keertje thuis uitproberen.
 
Hmm, op mijn YZF heb ik een redelijk grote dode hoek, dus kijk ik altijd in de spiegels, EN opzij.

Op mijn CB trillen de spiegels zo erg dat alles één grote waas is, dus kijk ik eigenlijk alleen maar opzij.
 
Ik mis mijn spiegels zelfs nog op mijn trapfiets....
:^

En ja, ik gebruik ze, maar bij het invoegen e.d. draai ik ook nog mijn nek om. Ik heb mijn spiegels weliswaar zorgvuldig afgesteld zodat ik zo veel mogelijk zie, maar ik check het toch nog eens door over mijn schouder te kijken. Invoegen en alleen in de spiegels kijken voelt als in het donker in het zwembad springen. Er zal wel water in zitten, maar 100% zeker weet je het niet.

Ik weet niet eens óf ik een dode hoek heb, misschien eens een keertje thuis uitproberen.
:^
 
Ik zou mijn spiegels niet willen missen..
al zie ik er vaak niet veel door omdat ze teveel trillen B|
en omdat m'n armen in de weg zitten..
Toch zijn die dingen wel handig :P
 
Mijn motor is er zelfs een beetje lelijker op geworden maar ik heb de originele spiegels voorzien van "verbreders" om er optimaal gebruik van te kunnen maken.

Dus ik kan niet zonder :Y
 
Heb ze en vindt ze erg handig, wil ze echter in de toekomst vervangen voor 2 cameraatjes en een/twee displays (en in mijn dromen heads-on-display,maar voordat dat betaalbaar is...).
 
Ik mis ze ook als ik op de fiets zit ;( :X

:^

hehe, en dan idd op spiegelhoogte als een verwarde naar een spiegel zoeken.

De paar keren dat ik met een leren raceoverall in de auto zit wil ik ook uitstappen terwijl ik de gordel nog om heb.

Ik heb altijd de gordel om in de auto, maar moet 'm waarschijnlijk voelen om er aan te denken om 'm af te doen bij het uitstappen.
 
Laatst bewerkt:
Zonder spiegels zou ik absoluut niet willen rijden. Het is een stuk veiligheid. Vroeger als kind had ik er zelfs een op mijn trapfiets.
 
ik kijk er zovaak in maar zie er niet veel door, ja mn ellebogen en een stukje weg. daardoor breek ik ook altijd maar mn nek bij inhalen en afslaan.
zou niet zonder willen rijden.
 
Ik gebruik ze wel maar toch verdraai ik me kop wel ff.
Doe je in de auto toch ook?
Iets met de dooie hoek enzo.
 
Ik heb bar-end spiegels , en ik mis dan ook spiegels als ik even op iemand z'n brommer zit of op de fiets. Ik draai wel soms mijn nek om de blinde hoek soms te checken als ik nog maar net op de baan zit (en niet weet wie rond me zit)
 
Ik heb een onbruikbare spiegel doordat deze gebarsten is bij de kogel , de spiegel zakt nu steeds in een stand waar ik alleen mezelf mee kan zien!!

Ik hou m weleens vast met de hand zodat ik kan kijken wat er achter me rijdt.,, maarja omdraaien lukt ook prima...
 
Het is wat je gewent bent denk ik. Ik zou ook niet zonder willen, maar ik weet zeker als ik een paar weken zonder spiegels zou rijden dat het me niet meer zou storen
 
Paar weken geleden ging ik bij een maatje van me de stripings erop plakken. Daarna zouden we gaan rijden dus ik had mn hele pak aan. Even later zijn fiets gepakt om patatje te gaan halen, en dan is het echt superaar. Iedere keer bij bepaalde acties gewoon spiegelen, en daarna jezelf uitlachten omdat je die niet hebt.


|(


En maar vrolijk door trappen.



:]
 
Je hebt altijd een dode hoek..


Ik herinner me een posting van Baksteen waarin hij aangaf dat heel veel motorrijders hun spiegels verkeerd afgesteld hadden, zodat ze in beide spiegels ongeveer hetzelfde zagen.

In mijn hoofd zat nog steeds de tip van lang geleden dat je de spiegels zo moet afstellen dat je nét het tipje van je elleboog erin ziet. Dat is dan je referentiepunt, terwijl je verder zoveel mogelijk ziet.
N.a.v. die posting heb ik mijn spiegels nog eens zorgvuldig gecheckt. Ik vind zelf eigenlijk mijn spiegels te klein. Gelukkig heb ik op deze motor geen last meer van trillen, zoals op mijn vorige motor had ik vrij veel last van trillen. Daar greep ik soms mijn linkerspiegel wel eens even vast zodat ik toch scherp beeld had.

Wat ik nog steeds een keer wil doen is voor mezelf in beeld krijgen (letterlijk en figuurlijk ;) waar ik nu precies dingen mis. En eventueel bredere spiegels, of spiegels met zo'n apart facetje erin, waarmee je nog meer ziet. Nadeel van omkijken bij het invoegen in druk verkeer vind ik trouwens, is dat je dan heel even niet ziet wat de voorligger waar je in wilt voegen uitspookt. Of die niet plotseling een remactie heeft ingesteld.

Ik denk nog na over een binnenspiegel...... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan