Spiegels, ja of nee?

Heb jij ze?

  • Ja en wil er niet vanaf ook!

    Stemmen: 140 76,5%
  • Ja, maar gebruik ze niet, ik verdraai liever steeds mijn nek

    Stemmen: 7 3,8%
  • Ja, ik moet toch weten waar de politie rijdt.

    Stemmen: 30 16,4%
  • Nee, ik heb ze niet want vindt ze lelijk.

    Stemmen: 6 3,3%

  • Totaal aantal stemmers
    183
ZO belangrijk vind ik spiegels
bij het afslaan/invoegen/inhalen kijk ik ALTIJD in mijn spiegels en achter mijn schouder. netjes op de manier hoe ik het met de rijlessen heb geleerd.

siko voelt zich ineens niet meer zo stoer nu hij heeft verklapt dat hij het nogsteeds zoals bij zijn rijlessen doet :X

Nou en? :? Een keer extra over je schouder kijken kan wel een hoop narigheid voorkomen.
 
Vind spiegels dus echt uber belangrijk, zou er niet zonder kunnen!

Als ik op de fiets zit mis ik ze inderdaad ook wel.

Dat motors mooier zijn zonder spiegels snap ik best, maar dan heb ik liever een wat minder mooie motor!
 
Vind spiegels dus echt uber belangrijk, zou er niet zonder kunnen!

Als ik op de fiets zit mis ik ze inderdaad ook wel.

Dat motors mooier zijn zonder spiegels snap ik best, maar dan heb ik liever een wat minder mooie motor!

precies.. had nou al een gemis toen ik opeens nog maar 1 spiegel had.. naar links was geen probleem.. naar rechts was tog altijd maar weer een gok.. dus tog maar ff 2 keer over de schouder en vooral goed onthouden wie, wat, waar ik iemand ingehaald heb..

of als ik op een brommertje rijd van een vriend.. zonder spiegels.. voel me gelijk een stuk minder zeker van mn zaak
 
Nou en? :? Een keer extra over je schouder kijken kan wel een hoop narigheid voorkomen.
:^ ik doe het ook zo... meestal levert het over mn schouder kijken geen verassing op, maar één keer zat er toch zomaar een auto in m'n dode hoek die ik nooit eerder had gezien... :X
 
Ja.

Heel simpel spiegels zijn een must...
Enige vervelende is als ik een dagje ben wezen rijden...
Ik op de fiets en soms zelf te voet op zoek ben naar mijn spiegels :(
 
Bij de VRO ook ooit geleerd hoe de spiegels af te stellen, met als tip dat de politiemotoragenten vaak in je dode hoeken gaan rijden en zo dus met je op kunnen rijden zonder dat jij ze ziet (tenzij perfect afgestelde spiegels, maar dan nog)

Was dus met rechts de baan achter je en verder zoveel mogelijk verder naar rechts (ligt aan grootte/bolling spiegel). Met links sw baan links van je en verder zoveel mogelijk verder naar links (ligt aan grootte/bolling spiegel). Afstellen is zo'n 10 meter voor een lantaarnpaal gaan staan, en zorgen dat je deze in beide spiegels net ziet.

[me="Ted"]is "van nature" te breed voor een ideale spiegelafstelling :X[/me]
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,


Gister ging mijn broertje (net 16) zijn eerste scooter kopen. Ik als oudere broer met enige ervaring moest mee om te keuren en dat ding terug te rijden ( jaja plat liggend windje mee 60 km/h op de teller 8-) :+ )

Maar onder het rijden miste ik steeds spiegels die niet aanwezig waren op die scooter. Toen realiseerde ik mij dat ik die dingen echt vaak gebruik op mijn R6. Nu zie ik weleens motoren rijden zonder spiegels... missen jullie die dan niet tijdens het rijden? Ook zie ik weleens motorrijders die hun nek helemaal verrekken met het kijken bij het invoegen terwijl ze wel spiegels hebben maar ze gewoon niet gebruiken.

Was gewoon even nieuwschierig naar jullie ervaring hiermee :)
Eventjes een kleine nuance:
Spiegels gebruik je voor het overzicht: als je iets ECHT wil zien draai je je hoofd en schouders. Dus vertrouw nooit op iets wat je in je spiegels hebt gezien. Zorg dat je het (bewust) hebt geregistreerd als je achterom hebt gekeken. Dat is het veiligste.
 
zeer belangrijk spiegels, ik heb op beide extra dode hoekspiegels geplaatst en zie werkelijk alles wat achter en naast me zit, eigenlijk hoef ik niet eens meer om te kijken, zou niet meer zonder kunnen.
 
spiegels op een scooter is not-done.

Op de motor is het noodzaak omdat je op de snelweg zit.
 
Ik ben zelf nog nieuw in de motorwereld, vanavond eerste rijles enzo.. Maar is het niet zo dat als je hard rijdt (>140?) je spiegels onwijs gaan trillen en het zicht slechter wordt met je spiegels (beeld trilt.. lastig.. )?

Natuurlijk ben ik van mening dat spiegels een must zijn... je wil niet echt achterom kijken als je wat harder rijdt ivm wind..

Welkom hier. Dat trillen wisselt nogal per motor. Sommigen trillen wel wat, mijn boxer trilt wat meer dan de 4 cyl. die ik hiervoor had. Maar niet zo dat het echt storend is. Als je echt hard rijdt is omkijken geen optie, je raakt van koers en de trek aan je knar van de wind is heftig, zeker als je echt hard gaat.
 
ik moet heel eerlijk bekennen......


ik mis ze soms wel eens op me trapfiets. dan kijk ik ff zo... maar dan bedenk ik me en realiseer dat ik weer op de trapfiets zit :P
 
Ik spiegel heel veel.. Vooral als ik mn haar net gewassen heb en gel in mn haar meot doen... ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Ben je dan niet veel te lang bezig op bijvoorbeeld de snelweg? Ik kna me voorstellen dat dit best veel tijd kost. Je moet toch ook de remmende koekblikkers in de gaten houden.

Kwestie van observeren van het verkeer om je heen. Alleen dan kom je nauwelijks voor verrassingen te staan.
 
te weinig geld om in huis een spiegel te hange dat je het voor de motor moet doen
ik kan het wel begrijpe, zo'n gs kost toch echt veel te veel geld :+

Nee.. het is net andersom! omdat de Gs idd teveel kost heb ik de spiegels er maar niet bij genomen. Ik gebruik de badkamerspiegel ook op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan