Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, op mijn YZF heb ik een redelijk grote dode hoek, dus kijk ik altijd in de spiegels, EN opzij.
Ik zou willen dat het overgrote dee lvan de weggebruikers niet 'zo stoer' wassiko voelt zich ineens niet meer zo stoer nu hij heeft verklapt dat hij het nogsteeds zoals bij zijn rijlessen doet
Ik kijk er vooral in om mijn achtervolgers in de gaten te houden. Dat kunnen maten zijn van mijn groep, maar natuurlijk ook "verdachte" andere voertuigen. Bij het van rijbaan wisselen draai ik meestal alleen mijn hoofd ff om.
Op de fiets mis ik ze ook vaak vooral met dit weer als je net even dat kontje wil checken.
Dan zoek ik ze ook wellis
Ik herinner me een posting van Baksteen waarin hij aangaf dat heel veel motorrijders hun spiegels verkeerd afgesteld hadden, zodat ze in beide spiegels ongeveer hetzelfde zagen.
In mijn hoofd zat nog steeds de tip van lang geleden dat je de spiegels zo moet afstellen dat je nét het tipje van je elleboog erin ziet. Dat is dan je referentiepunt, terwijl je verder zoveel mogelijk ziet.
N.a.v. die posting heb ik mijn spiegels nog eens zorgvuldig gecheckt. Ik vind zelf eigenlijk mijn spiegels te klein. Gelukkig heb ik op deze motor geen last meer van trillen, zoals op mijn vorige motor had ik vrij veel last van trillen. Daar greep ik soms mijn linkerspiegel wel eens even vast zodat ik toch scherp beeld had.
Wat ik nog steeds een keer wil doen is voor mezelf in beeld krijgen (letterlijk en figuurlijk waar ik nu precies dingen mis. En eventueel bredere spiegels, of spiegels met zo'n apart facetje erin, waarmee je nog meer ziet. Nadeel van omkijken bij het invoegen in druk verkeer vind ik trouwens, is dat je dan heel even niet ziet wat de voorligger waar je in wilt voegen uitspookt. Of die niet plotseling een remactie heeft ingesteld.
Ik denk nog na over een binnenspiegel......
Ik mis mijn spiegels zelfs nog op mijn trapfiets....
En ja, ik gebruik ze, maar bij het invoegen e.d. draai ik ook nog mijn nek om. Ik heb mijn spiegels weliswaar zorgvuldig afgesteld zodat ik zo veel mogelijk zie, maar ik check het toch nog eens door over mijn schouder te kijken. Invoegen en alleen in de spiegels kijken voelt als in het donker in het zwembad springen. Er zal wel water in zitten, maar 100% zeker weet je het niet.
Ik weet niet eens óf ik een dode hoek heb, misschien eens een keertje thuis uitproberen.
Ik mis mijn spiegels zelfs nog op mijn trapfiets....
Ow, sorrie, zat te bellenVoor die Honda CBX 550 vanochtend op de A7 hebben spiegels geen nut, hij gebruikt ze toch niet
Dat er tientalleen auto's achter hem rijden op de linker baan (en geen enkele vóór hem) doet blijkbaar ook geen lichtje branden
Ik gebruik mijn spiegels eigenlijk alleen maar om te kijken of er niks verdachts achter me zit, en om bij toerritten te kijken of degene die achter mij zitten er nog zijn. Verder gebruik ik m'n spiegels niet. Reden is dat ik heel lang geen bruikbare spiegels heb gehad op een crosser waardoor ik mezelf aangeleerd heb m'n nek te verrekken als ik een zijdelingse beweging wil gaan maken
Op de fiets mis ik ze ook vaak vooral met dit weer als je net even dat kontje wil checken.
Dan zoe ik ze ook wellis
Heel irritant als je in eens naar je fietsstuur zit te kijken
Wat betreft je dooie hoek kun je dat goed zien als je bijvoorbeeld op de snelweg zit en iemand haalt je in. als ie uit je spiegels verdwijnt zou het gunstig zijn als je hem al in je ooghoeken ziet.
Ik denk nog na over een binnenspiegel......
Ow, sorrie, zat te bellen
Ik ben zelf nog nieuw in de motorwereld, vanavond eerste rijles enzo.. Maar is het niet zo dat als je hard rijdt (>140?) je spiegels onwijs gaan trillen en het zicht slechter wordt met je spiegels (beeld trilt.. lastig.. )?
Natuurlijk ben ik van mening dat spiegels een must zijn... je wil niet echt achterom kijken als je wat harder rijdt ivm wind..