Spiegels met ingebouwd knipperlicht

Hatsikidee

Die hard MF'er
21 mrt 2004
670
0
Nijmegen e.o.
Ik heb een paar mooie spiegels met knipperlicht gezien bij http://www.polo-motorrad.de (www.polo-motorrad.de) maar daar staat deze opmerking bij: "nicht zugelassen für den öffentlichen Strassenverkehr". Volgens mij betekent dit "niet in het openbare verkeer toegelaten" (mein deutsch ist nicht so super, Jah). Maar wat is er nu fout aan die knipperlichten? Ze komen gewoon op de plaats waar nu de andere zitten. en door de vaste kuip bewegen ze niet met het stuur mee.

Ik wil die dingen graag op mijn NTV met kuip maken, in plaats van de sloepen die er nu op zitten.

De spiegels die ik wil kopen:
122741

122742


en wat er nu op zit:
122745


De nieuwe komen dus op de plaats van de oude.

Kan iemand me helpen ?


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
De tekst gaat uit van wat er in Duitsland is toegestaan. Zoals je wel weet moeten in Duitsland de motoren ook voor de zgn. Tuff, de keuring. Hier worden ze dus op afgekeurd. In Nederland is de wetgeving op dit gebied anders en mag er veel meer. Deze zijn hier dan ook niet verboden en ik heb vaker gezien dat er mee gereden wordt.......en dat ze verkocht worden.....

In Duitsland moeten de voorste knipperlichten namelijk ook aan de voorkant te zien zijn........
 
...weet je zeker dat het kuipspiegels zijn? het lijken meer spiegels voor op het stuur....

Dat dacht ik nou ook al! Neem anders eens contact op met Fred van Cyccon, daar heb ik de mijne gekocht (ca 80 euro/set). Inderdaad ook niet EC-gekeurd, maar ze verkopen er ook die wel goedgekeurd zijn (100 euro/set). Voordeel is dat ze de spiegels specifiek voor jou type motor kunnen leveren, zodat je nagenoeg niets hoeft te verzagen. Ik heb alleen een klein gaatje geboord voor de bedrading. Check de pic maar!

full


Succes! *D
 
Keewl :} mischien vind ik dan toch eindelijk een oplossing voor mijn spiegels. Heb namelijk 2 gemolde Freccia spiegeltjes & die kosten me te veel Euri's B| .

Als iemand denkt van: "hee die heb ik nog wel ergens liggen of ik ken wel iemand die ze verkoopt oid". Laat het me weten
 
Aangezien de nieuwe Mercedessen, BMW's en Audi's die dingen
zo'n beetje standaard hebben, en ook de nieuwe BMW-motoren
die dingen gebruiken, kan het inderdaad alleen maar aan de
goedkeuring liggen.
 
En wat doe je met het gat in de kuip waar eerst de knipperlichten zaten? :?

Ja heel goed. Nou als je kijkt op de foto met de huidige situatie dan zie je dat daar al een ander knipperlicht heeft gezeten. Die uitsparing is dus al lelijk. Eerst de nieuwe spiegels erop (als er weer €€€ zijn). Dan de uitsparing afdekken met een chrome dop of de uitsparing invullen met polyester of plamuur aangezien er maar kleine gaten zitten.

Maar misschien heeft iemand een beter idee?


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Ik vindt die spiegels met knipperlichten van Splash-design wel mooi,maar die zijn zo klein.
Zijn geloof ik wel goedkoop,39 euro ofzo. :)

Die heb ik ook gezien. Probleem bij die is dat de rubber hoesjes niet mooi over de kromming blijven zitten. Dus als je die naar binnen draait om goed achteruit te kijken dan is het hoesje min of meer te kort. Dat vond ik niet zo mooi.


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Dat dacht ik nou ook al! Neem anders eens contact op met Fred van Cyccon, daar heb ik de mijne gekocht (ca 80 euro/set). Inderdaad ook niet EC-gekeurd, maar ze verkopen er ook die wel goedgekeurd zijn (100 euro/set). Voordeel is dat ze de spiegels specifiek voor jou type motor kunnen leveren, zodat je nagenoeg niets hoeft te verzagen. Ik heb alleen een klein gaatje geboord voor de bedrading. Check de pic maar!

(Afbeelding)

Succes! *D


Hoi Oma!

M91,

Die spiegels heb ik ook besteld. Hoe heb je die kabels weggewerkt in je topkuip?? en hoe heb je de gaten in de kuip weggewerkt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan