spiegels verplicht?

svmarks

MF'er
15 jun 2004
202
0
hattem
Hallo,

Ik zou graag willen weten of je nou wel of niet verplicht bent om spiegels op je motor te hebben.
Wie kan mij hierover informeren?
 
Volgens mij is het na 19zoveel verplicht geworden. Is vast wel iemand die het precies weet.

hoort dit niet in algemeen?
 
de datum vanaf wanneer je een linker spiegel moet hebben weet ik niet meer uit m'n hoofd maar er rijden nog maar weinig motors rond die dat niet verplicht zijn.
en twee spiegels zijn verplicht op de jongere generatie motors vanaf welk bouwjaar, tja ook dat weet ik niet,
Ik weet alleen dat ik het voor mijn motor heb nagevraagd bij het rdw en aan een politie-maat en knippers mochten eraf maar ik moest dus wel een linker spiegel hebben
bj 91
 
Alleen op een Goldwing is ook een Binnenspiegel verplicht, De meeste Goldwings hebben standaard wél een spiegel in de badkamer.
 
linker spiegel is verplicht

richting aanwijzers niet (je mag ook je hand uitsteken zelfs in een koekblik)
maar je moet wel iets aangeven
 
steek je arm dan maar uit tegen 120 op de autosnelweg als je moet inhalen :) of in de file tusse de auto's :d
 
full
 
steek je arm dan maar uit tegen 120 op de autosnelweg als je moet inhalen :)
Ik steek regelmatig mijn hand uit op de snelweg... Je kan het beste wel een powerranger-powermove maken, dan vangt je hand niet zoveel wind :P Dus niet zo: :W

Maargoed, zie formuliertje hierboven, dan weet je precies wat wel en niet nodig is I guess :)
 
Ik heb het uitgezocht want ik hou niet van knipperlichten. (Kan alleen maar kapot)

Motors die voor 31 december 1996 op de weg waren hoeven geen knipperlichten of spiegels te hebben. Vanaf 1 januari 1997 is het wel verplicht.

Bof ik ff met m'n motor van juli 1996.
 
Ik heb het uitgezocht want ik hou niet van knipperlichten. (Kan alleen maar kapot)

Motors die voor 31 december 1996 op de weg waren hoeven geen knipperlichten of spiegels te hebben. Vanaf 1 januari 1997 is het wel verplicht.

Bof ik ff met m'n motor van juli 1996.

Hoe geef jij dan richting aan?? Steek je dan je hand uit??? :?
 
Hoe geef jij dan richting aan?? Steek je dan je hand uit??? :?


Ik ben één van die aso motorrijders die geen richting aangeeft.

Als de situatie er echt om vraagt steek ik vaak mijn been uit.

Ik heb reeds nieuwe onbreekbare, niet optisch en esthetische storende knipperlichten besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan