Spiegels verplicht?

hee mannen, ga eens even kijken op http://www.traccon.com/
Dat is een site van een nieuw ontwikkelde helm met achteruitkijkspiegel.
Zit er zelf nl ook over te dubben of ik mijn spiegels van mijn zx-7r ga halen....
Misschien goed alternatief als je lekker doorrijdt hehehe :]
 
spiegels gewoon verplicht op de motor min eentje....een of ander artiekel nummer of wat zal straks ff voor je zoeken


Art 5.4.45 van het Voertuigreglement (Permanente Eisen) zegt hier het volgende over:
1. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen NA 26 november 1976 MOETEN zijn voorzien van:
a. Een linkerbuitenspiegel
b. Een rechterbuitenspiegel indien de maximumsnelheid van het voertuig 100 km/uur of meer KAN bedragen en het voertuig NA 31 december 1996 in gebruik is genomen.
2. Spiegels moeten deugdelijk bevestigd zijn
3. spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.

Dus heb je een CBR van na 31/12/96 2 spiegels en van ervoor alleen een linkerbuitenspiegel verplicht.

concluzie spiegels moeten zichtbaar aanwezig zijn in de helm niet zichtbaar duidelijk genoeg antwoord dacht ik zo !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik verenig het nuttige met het aangename, ga binnenkort een paar van zulke spiegeltjes bestellen voor op mn choppertje :) .
Je ziet er denk ik geen fuck in maar ach, als je maar genoeg gas geeft wordt je niet ingehaald :+

[me]Sprak hij met de 25KW :X [/me]

full
 
Wel miepen dat blikkers niet spiegelen en dan je spiegels van je motor afhalen. Ja, dat is het goede voorbeeld geven :?

Wie miept er dan?
:r goede voorbeeld geven, Duh!

hee mannen, ga eens even kijken op http://www.traccon.com/
Dat is een site van een nieuw ontwikkelde helm met achteruitkijkspiegel.
Zit er zelf nl ook over te dubben of ik mijn spiegels van mijn zx-7r ga halen....
Misschien goed alternatief als je lekker doorrijdt hehehe :]

Coole helm, nu moeten ze alleen nog ff een mooi model maken en ik koop er één.
 
Laatst bewerkt:
kost dat eigenlijk nog zo zonder spiegels rijden en gepakt worden?

Na 31 december 1994 moeten motoren zijn voorzien van knipperlichten en motoren van 26 november 1975 moeten spiegels hebben gemonteerd. Zowel links als rechts.
Betreft 3.4.32 Voertuig Reglement en artikel 3.4.41.

Indien je geen of op niet op de juiste wijze, richtingaanwijzers hebt of hebt aangebracht. Kun je een bekeuring krijgen van 57,- euro.
En het niet hebben van spiegels, zowel links en rechts. Staat een boete op van 57,-euro

(bovengenoemde is in het kort weergegeven)
 
Terug
Bovenaan Onderaan