Spiegels VFR800 / CBR1000F

Garfield

TAFKARooieKater
Donateur
20 mei 2014
2.721
5.228
Amersfoort
Ik doe mee aan de 500 Euro Challenge met een Yamah FJ1200.

Hier zitten nog de originele spiegels oo en kort gezegd zijn die ruk.

Op het FJ Owners forum heb ik gelezen dat de spiegels van een CBR1000F een uitstekend alternatief zijn.

Ik weet dat die nieuw gewoon te koop zijn maar aangezien ik voor de challenge een zeer beperkt budget heb hoop ik dat iemand wellicht nog een setje heeft liggen en daar voor een zacht prijsje afscheid van zou willen nemen.
 
Euh ... dezelfde als die van een FJ1200 ...

Sorry beetje flauw maar het enige dat ik op dit moment weet, geleerd op het FJ owners forum, is dat de spiegels van een CBR1000F een perfecte vervanging zijn.
Schijnen dezelfde maat qua bouten te hebben als van een VFR750F trouwens.
 
Euh ... dezelfde als die van een FJ1200 ...

Sorry beetje flauw maar het enige dat ik op dit moment weet, geleerd op het FJ owners forum, is dat de spiegels van een CBR1000F een perfecte vervanging zijn.
Schijnen dezelfde maat qua bouten te hebben als van een VFR750F trouwens.
Tja, als je niet wil opmeten...

Er werden hier pasgeleden spiegels aangeboden en ik heb een setje liggen wat weg kan.
Maar als je de maat niet weet...
 
Tja, als je niet wil opmeten...

Er werden hier pasgeleden spiegels aangeboden en ik heb een setje liggen wat weg kan.
Maar als je de maat niet weet...
Niet een kwestie van niet willen maar een kwestie van tot nu toe nog niet gedaan omdat het niet nodig is / was.

Het is heel simpel: ik weet op dit moment van de spiegels van een CBR dat ze passen dus dan vraag ik om die spiegels. Van alle andere spiegels moet ik gaan bedenken of het wel of niet gaat passen.

En ik ben sinds het middaguur niet meer thuis geweest dus ik kan op dit moment niet meten ...
 
Niet een kwestie van niet willen maar een kwestie van tot nu toe nog niet gedaan omdat het niet nodig is / was.

Het is heel simpel: ik weet op dit moment van de spiegels van een CBR dat ze passen dus dan vraag ik om die spiegels. Van alle andere spiegels moet ik gaan bedenken of het wel of niet gaat passen.

En ik ben sinds het middaguur niet meer thuis geweest dus ik kan op dit moment niet meten ...
Rustig aan, challenge is nog niet begonnen
 
Het is dus 47 mm.

Heb nog niet gekeken naar de verdere constructie om te zien of het makkelijk naar 50 mm op te rekken is.

20230709_111553.jpg
 
Inmiddels heb ik twee nieuwe zaken geleerd:

1. De spiegels van een VFR800 zouden nog beter zijn dan van een CBR,
2. In de voetjes van de spiegels is ruimte om één van de schroefgaten wat uit te vijlen naar een sleuf zodat de afstand tussen de bouten aangepast kan worden van 50 naar 47 mm en dus zonder aanpassingen in de kuip van de FJ gemonteerd kan worden.

Dus als iemand nog wat heeft hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan