Spiegels

Hardstyle

Rookie
29 okt 2003
17
0
Vijlen
Hoi hoi,
Ik heb mijn eerste motor gekocht *D !!!
Het is een Honda CB 500!
Wel nog ff wachten tot ie is afgevoerd na 25 kw, en dat wachten duurt lang!!
Ff een foto van de motor;
full

Maar nu heb ik een probleem, ik krijg mijn spiegeltjes niet goed gezet. Ik kan er wel mee draaien maar ik krijg nooit een goed beeld van achter/opzij! Kan dat met de afstand te maken hebben, omdat de spiegels nu op de kuip zitten, in plaats van op het stuur?
Ik heb als een vaker op een cb 500 gereden (met rijles, twee verschilende) maar die hadden dat probleem niet!
Kan ik hier andere spiegels opzetten? Of zijn er andere oplossingen?
 
Je kan de spiegels ook op de kuip bewegen en ze zo proberen te stellen.Mijn fj heeft hetzelfde probleem (Ik zie meer schouder en armen dan wat anders)
 
Laatst bewerkt:
Kan ook aan modeljaar liggen. En het is toch een redelijke sportieve fiets, dan gebeurd dat vaker. Ik kan ook alleen fatsoenlijk kijken als ik mijn ellbogen naar binnen vouw.
 
Hey, 'k ben net zover als u
'k heb pas m'n rijbewijs, pas m'n moto, en 'k ben nog 18 dus ook een 25 kw'er voor mij.
ik heb ook een honda cb 500s, maar ik heb aleen het boverste kuipje, de moto van de rijschool(cb500s=ook met kuipje) die had de spiegels op het stuur(originele spiegels)en daar zag ik dus wel alles goed bij.
mijn cb is van 2000,die van u
ik heb echter geen originele spiegels erop staan, waardoor ik dus ook geen bal zie. de originele zouden ronde spiegels zijn,maar extreem duur.
dus als je iets gevonden hebt laat het dan ff wetenP
ff 'n pic van me moto
M4110011.jpg

150-50280_IMG.JPG

en ff m'n eerste burnouTJE :+
150-50350_IMG.JPG

deze foto's zijn met lycos.nl geupload,maar dit duurt zeer lang,welk proggie gebruikt de rest MF'ers?
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor!!!
de mijne is van 95.
Ik ga volgende week eens vragen bij de motorzaak (moet er toch heen voor het ombouwen), kijken of die een oplossing hebben.
Ohja RoyR volgens mij heb je gelijk, als ik mijn elleboog naar binnen vouw zie ik meer! Toch vind ik dit heel vervellend, zeker omdat ik weining rijervaring heb! En nu ook een kleiner veld zie in mijn spiegelen dan dat ik gewend ben! Wel bedankt voor je antwoord btw!!!
 
[offtopic]zou ik ff je msn ofzo mogen?
aangezien je dezelfde fiets hebt kunnen we af en toe elkaar technische vraagjes stellen/helpen, pm'n is goed ;)
[/offtopic]
 
'k zal et even zegen aan degene van wie ik de moto heb gekocht:p
want 't de foto heb ik niet getrokken ;) de 2 eronder wel
 
ik rij ook op een cb500. en ik zie ook geen zak. oke, ik heb andere spiegels, maar ook met de originele (ronde) spiegels zie je héél beroerd.

de reden dat je tijdens het lessen alles goed zag is omdat je waarschijnlijk lesspiegels hebt gehad (deze zijn vergelijkbaar met de oren van dombo)

technisch gesproken zou je nu nog relatief veel moeten zien omdat je spiegels vrij ver van je af staan. (je lichaam is dan relatief gezien kleiner en neemt minder 'spiegelruimte' in beslag).

Echter, jou kuipspiegels zitten ook wat meer naar voren dan de normale (die zitten op je stuur) dus dat je niet goed achter je kan zien kan dus kloppen.

waarschijnlijk kan je ze óf zo afstellen dat je achter je goed ziet, óf zo dat je naast je goed ziet. ik kan je (en iedereen wat dat betreft) aanraden om ze zo te stellen dat je achter je kan kijken (rijd niemand je achterop bij een verkeerslicht) en twee kleine dodehoekspiegeltjes bij de halfords ofzo te kopen.

dat is de minst slechte oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan