Spiegeltje aantikken in file en niet veilig kunnen stoppen

bart5

Die hard MF'er
18 mrt 2009
408
2
Hebben jullie het wel eens gehad ? ik tikte vanmorgen in de file die net weer begon te rijden met mijn spiegel een autospiegel aan. Niet hard, want mijn spiegel stond nog recht, maar ik heb geen idee of hij schade heeft. Om niet voor mijn sokken gereden te worden kon ik niet 123 stoppen. Later bij het stoplicht nog wel om me heen gekeken maar niemand reageerde.

anyway... reed jij vanmorgen toevallig in de file, kwam er een eikel langs die je spiegel aantikte en doorreed, es tut mir leit, zal het nooit meer doen, en als je schade hebt stuur je maar ff pm' etje.
 
Wel eens gebeurt ja brede xtx stuur kadang spiegen naar de klote....
Kerel zei rijd maar door :)
Was een bmw x5 toen.
 
Ook weleens gehad ja. Net aan tegen de spiegel van een Golf GTI. Geen schade gelukkig. De vrouw in kwestie vond het ook wel prima. Zaten wel krassen op de spiegel, maar die konden no way door mij gemaakt zijn, aangezien ze op de voorkant zaten.

Ben sindsdien trouwens wel heeeeel vorzichtig.
 
Nee gelukkig nog niet.
Zag wel vandaag een gozer (met korte mouwen en een spijkerbroek daar was al een topic over ;) ) langs een stilstaande rij auto's rijden om vooraan bij de stoplicht te komen.

Hij reed vrij hard en moest echt uitwijken waardoor zijn band de stoep op een haar na miste maar wel een spiegeltje licht aan tikte. :o
Tenniste ik dacht een kleine tik gehoord te hebben aar zijn spiegel die stond nog gewoon op zn plek. :/
 
anyway... reed jij vanmorgen toevallig in de file, kwam er een eikel langs die je spiegel aantikte en doorreed, es tut mir leit, zal het nooit meer doen, en als je schade hebt stuur je maar ff pm' etje.

Mooi, je hebt niet alleen mn spiegel geraakt, maar ook even een vette kras van voor tot achter getrokken. maargoed, is maar materiele schade. De rekening zie je wel verschijnen :+
 
Is mij ook twee keer gebeurt, ook een keer met m'n jas een auto geschampt :P Maar ter hoogte van de spiegel was ik al iets verder van de auto af :P Was niet helemaal de bedoeling die move, maar een of andere kutidioot in een Mazda vond het heel belangrijk om gruwelijk hard op z'n remmen te trappen. Hij zal ook wel van me geschrokken zijn ^_^...
 
Een keertje dat ik door een smalle doorgang ging tussen een vrachtwagen en een auto waarbij ik de vrachtauto heel lichtjes raakte met de spiegel. Ben rustig aan doorgereden. Ook met de gedachte dat een vrachtauto wat meer kan hebben en er een bedrijf achter staat die het waarschijnlijk toch weinig kan schelen dat er een klein veegje op zit. Ben sindsdien wel een stuk voorzichtiger en neem zulke doorgangetjes met de voetjes aan de grond.
 
Mooi, je hebt niet alleen mn spiegel geraakt, maar ook even een vette kras van voor tot achter getrokken. maargoed, is maar materiele schade. De rekening zie je wel verschijnen :+
Stond jij dan met je blik verkeerd om in de file, of was TS aan het spookrijden? :? :+
 
anyway... reed jij vanmorgen toevallig in de file, kwam er een eikel langs die je spiegel aantikte en doorreed, es tut mir leit, zal het nooit meer doen, en als je schade hebt stuur je maar ff pm' etje.

Wat denk je zelf? Dat de halve koekblikwereld ook op MF zit... :?
 
Wat denk je zelf? Dat de halve koekblikwereld ook op MF zit... :?

Alsof dat uitmaakt?
Wees blij dat hij het lef heeft om het te posten en iemand anders de kans gunt om het te lezen. Kans is klein dat het daadwerkelijk zo is, maar hij probeert het toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het een keer gehad in de file met mijn zijkoffer tegen het spatbord van een Fordje KA. Ik kon niet veilig stoppen en ben doorgereden tot een punt waar ik wel veilig kon stoppen.
Meteen zelf de politie gebeld om te voorkomen dat ze me zouden verwijten dat ik doorgereden zou zijn na een aanrijding. Zaak uitgelegd en mijn kenteken doorgegeven zodat ze contact konden opnemen als de bestuurder van de Ka zou bellen. Toen zag ik die KA net voorbij komen. Meteen gaan zwaaien en ze stopte. We hebben samen geconstateerd dat er geen schade was bij haar.
Ze was helemaal verbaasd dat ik gestopt was.
Al met al soepel opgelost dus.
 
Hebben jullie het wel eens gehad ? ik tikte vanmorgen in de file die net weer begon te rijden met mijn spiegel een autospiegel aan. Niet hard, want mijn spiegel stond nog recht, maar ik heb geen idee of hij schade heeft. Om niet voor mijn sokken gereden te worden kon ik niet 123 stoppen. Later bij het stoplicht nog wel om me heen gekeken maar niemand reageerde.

anyway... reed jij vanmorgen toevallig in de file, kwam er een eikel langs die je spiegel aantikte en doorreed, es tut mir leit, zal het nooit meer doen, en als je schade hebt stuur je maar ff pm' etje.

Nette actie, mijn complimenten dat je dit zo netjes aanpakt :} :}
 
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt, tussen de file door :] , een oma die ipv ruimte te maken het gat probeerde te sluiten(weet niet of het bewust of onbewust was).spiegel lichtjes aangetikt en als het ware door het aantikken tegen de auto opengeklapt }) .Moet wel zeggen dat zij door de schrik ruimte heeft gemaakt voor de motorrijder achter mij _O-
 
Heb het wel vaker meegemaakt; 'n keer met de spiegel de spiegel van 'n stilstaande auto in de file omgeklapt. Snel gestopt, teruggestept en de spiegel weer recht gezet. Twee duimpjes vanuit de auto.
Ook 'n keer of twintig 'n vrachtauto geraakt met de spiegel. Let wel, een en dezelfde vrachtwagen. Reed ik met de spiegel tegen de sluitingen op de zijkant van de oplegger...tok tok tok tok.... moest even kijken waar dat getok vandaan kwam. Maar gewoon doorgereden, zo'n sluiting is wel wat steviger dan mijn spiegel en die deed het nog gewoon.
 
Ik heb het een keer gehad in de file met mijn zijkoffer tegen het spatbord van een Fordje KA. Ik kon niet veilig stoppen en ben doorgereden tot een punt waar ik wel veilig kon stoppen.
Meteen zelf de politie gebeld om te voorkomen dat ze me zouden verwijten dat ik doorgereden zou zijn na een aanrijding. Zaak uitgelegd en mijn kenteken doorgegeven zodat ze contact konden opnemen als de bestuurder van de Ka zou bellen. Toen zag ik die KA net voorbij komen. Meteen gaan zwaaien en ze stopte. We hebben samen geconstateerd dat er geen schade was bij haar.
Ze was helemaal verbaasd dat ik gestopt was.
Al met al soepel opgelost dus.

Keertje met de topkoffer ( :? ) een spiegel aangetikt.
Gestopt, maar het krot dat ik raakte zat al zo onder de deuken en krassen dat indien er schade was je dit toch nooit kon zien.
Koekblikker deed ook niet moeilijk, mevrouw stond zelf scheetje beef op de snelweg..
 
Twee keer gehad met een busje. De eerste keer keek de man en wuifde me door. De tweede keer was ik net 3 km van huis voor een vakantie van enkele weken en stond de A15 vast. Ik met afgeladen motor met kampeeruitrusting en dochter. Tussen een vrachtwagen en een busje in ging ik wat te ver naar links en raakte nipt de spiegel, ik stopte, alles stond toch stil. Man stapte uit en begon tegen me te schelden, noteerde mijn kenteken en ik zou er nog van horen. Ik dacht, gezien zijn reactie... val dood en ben doorgereden. Nooit meer wat van gehoord, behalve van mijn dochter die tamelijk overstuur was door de reactie van de man :)

En ik heb een keer bij het stoplicht in de file een andere BMW aangetikt met de koffer, tegen de zijne. Ik trok wat sneller op, bleek. We stopten allebei en zeiden we gaan daar even naar de kant (bushalte 20 m verder op) Springt het licht inmiddels op groen en begint iedereen te toeteren. Altijd weer boeiend hoe er op motoren gereageerd wordt. De man had geen nieuwe krassen op zijn koffer en op de mijne (in kleur gespoten) waren alleen wat besmwurd met zijn plastic, die ik er naderhand weer afgeboend kreeg.
 
Laatst bewerkt:
Pas nog gehad. Rotjeknor uit, ineens "tik", waarschijnlijk een rode Volvo die het slachtoffer was.

Mijn spiegel stond nog goed, ik was gestopt een paar auto's verder tussen de rijtjes maar ik zag geen roodaangelopen koekblikker nijdig uit zijn blikken doosje springen.

Hij zal dus waarschijnlijk ook geen schade gehad hebben.....


Op de standaard zetten en even teruglopen bij een verstoplicht is ook nogal een uitdaging die kwaaie koekblikkers tot gevolg kan hebben. Ik bedoel: rijden is onmogelijk door de auto's voor ze, maar als de weg verspert raakt zullen ze dat echt niet waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ook een keer gehad. Tik. Ik kon wel gewoon stoppen (was stilstaande file voor een verkeerslicht), maar de automobilist had het veel te druk met bellen en keek niet op of om :? Nou, prima :W
 
Alsof dat uitmaakt?
Wees blij dat hij het lef heeft om het te posten en iemand anders de kans gunt om het te lezen. Kans is klein dat het daadwerkelijk zo is, maar hij probeert het toch?

Wat een lulkoek...
Als je echt wilt weten of er schade is, dan kan je daar ter plekke heus wel wat op verzinnen. Het hier posten is net zo zinnig als een briefje ophangen in de plaatselijke supermarkt... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan