Spiegeltje spiegeltje aan de wand…

Hoomy

Die hard MF'er
1 jun 2004
466
3
Hoesnbroek
....wie oh wie is het meest aso van ’t land!

Kijk eens in de spiegel en vertel ons (een van) je meest aso gedragingen in het verkeer.

Waarom? Als ik zo door menig topic ga zijn het alle weggebruikers behalve de MF’ers die niet kunnen rijden, gek zijn, randdebielen in koekblikken, enz.
Maar toch.... volgens mij kunnen wij er ook wel wat van.

Je gedraagt je voorbeeldig op je bike? En wanneer je zitting neemt in je koekblik?

Om het eerlijk zijn gemakkelijker te maken mogen het ook verhalen zijn van
'een van mijn motorvrienden' én je rijbewijs kan toch niet op basis van verhalen worden ingenomen. Dus kom op, vertel je verhaal.

Ik rijd (wel eens) te hard :]
Haal wel eens rechts in.
Rijdt wel eens door rood (als ik weer eens een niet werkende inductielus tegenkom).
Fiets wel eens zonder licht.

Maar verder ben ik braaf!

En waarom begin jezelf niet met wat gedragingen op te noemen???? B|

In D**tsland 160 op de outobaan, kijk ff op teller hoe "snel" ik ga :] , kijk op STAAN ZE STIL!!!! (gvr@#%&@#@#*) net op tijd naast een auto stil.... Kan ik ff rijen O-)

Ben ook niet altijd even braaf....

Zit vooral veel in mijn koekblik (zaterdag kan ik mijn "nieuwe" SV ophalen) :]
Rij regekmatig (veel) te hard,
Wil nog wel eens bumperkleven,
Rij wel eens door rood ('s nachts als er geen flitspaal staat en ik kan zien dat er niks aan komt)

Ben me er wel van bewust als ik niet braaf ben. Heb dan ook alle begrip voor mensen die voor me op de rem gaan staan of met lichten knipperen. Zal dan ook niet snel boos worden omdat ik weet dat ik fout ben. Steek meestal mijn hand op dan. Maarja soms heb je nou eenmaal (veel) haast.. |(

Oh ja hoor, ik duw ook wel eens als ik in het Italiaanse koekblik zit (adel verplicht of zoiets), rij vaak te hard in zowel koekblik als op de motor, doe ook wel eens domme acties. Heb wel eens ruzie gehad met een motorrijder als ik in het koekblik zat, als ik er niet voorbij mocht.
Maar ik probeer iedere dag weer om me te gedragen zoals het hoort, het lukt gewoon niet, echt niet!
Ik heb trouwens nog geen vervelende ervaringen meegemaakt als ik op de motor zit en een andere aso in zijn koekblik.
Mijn overlevingstrategie: zo min mogelijk ergeren aan medeweggebruikers, iedereen maakt fouten, het zijn allemaal momenten. En vooral anticiperen. Passat rijders letten nooit op, busjes denken dat ze op de Nurburgring zitten, etc. :X

tlh

Ik rijd wel eens te hard(meestal eigenlijk)
ik maak wel eens teveel lawaai
ik haal wel eens rechts in
ik zit wel eens te dringen enzo.

maar verder rijd ik redelijk netjes, geef vaak voetgangers ff voorrang of dat soort dingen.

Ik rijd te hard
Ik haal rechts in
Ik rijd over fietspaden, langs slagbomen, over trottoirs, door krappe steegjes etc.

Ik rijd NOOIT door rood. Je kunt 100 keer zeggen: er kwam toch niets aan, ja, totdat er wel een keer 'iets'aan komt.

Ik rij dagelijks te hard, zowel met koekblik als met de motor. Ik mag dat gelukkig, want ik betaal trouw mijn periodieke contributie aan het CJIB... :P

rij te hard
rij door rood
rij over voetgangers paden
haal ook wel eens rechts in
maak veel geluid

maar geef ook mensen voorrang
en probeer goed op te letten
en mij nie te ergeren aan andere wegge(mis)bruikers

Ik rijd altijd te hard, maar het domste (en ook wel aso) wat ik tot nu toe gedaan heb was 2 weken geleden, ik had haast dus reed met 120 door de bebouwde kom, rijd me daar een vrachtwagen voor me GRRRRRR, dat schiet niet op. Dan maar om een vluchtheuvel in het midden van de weg heen inhalen (ik kwam dus via de voorsorteerstrook voor linksaf op de andere weghelft en wilde om de vluchtheuvel en vrachtwagen weer terug naar mijn eigen helft). Op zich geen probleem, ik vertoon dit soort gedrag vaker. Ware het niet dat op de tegemoetkomende weghelft een auto reed die rechtsaf moest, vlak na die vluchtheuvel waar ik omheen aan het rijden was. Ik rekende dat als die wagen gewoon reed er ruimte zat zou zijn en ik vlak na de auto om de heuvel heen kon. Helaas was het een Lesauto en die had nogal moeite met de bocht, dit alles leidde tot 3 keuzes voor mij
1) Frontaal op de lesauto knallen en met mijn helm de bestuurder een kopstoot geven
2)Keihard over de stoeprand van de vluchtheuvel knallen en het luchtruim kiezen
3)De motor af proberen te remmen en op de gron leggen om de schade te beperken

ik heb voor optie 3 gekozen, jammergenoeg heeft mijn fiets wel een tik van de stoeprand meegekregen, dus , wiel kapot, vork krom, spiegel kapot (alweer) knipper eraf (alweer) kappen schade

Nu maar weer aan het knutselen geslagen en morgen kan ik weer rijden als het goed is :)

ik rij door oranje en rood enigste of te wel het stoplicht staat altijd op groen voor mij *D
waar ik een hekel aan heb zijn van die mensen die te langzaam rijden op zo'n weg waar je onmogelijk in kunt halen |(

ik rij te hard,
haal recht links en midden door in, (slalom stijl...)
rij over fiets paden, met en zonder blok markering,
rij over de stoep, gras veldjes, verdrijvingsvlakken,
prak hem er tussen
speel "Chicken" met mensen die een obstakel aan hun kant hebben en dan toch gaan passeren. (zet hem dan ook rustig stil midden op de weg, op een of andere manier heeft nog niemand me in elkaar gerost.. misschien iets te maken met leren jas, handschoenen met harde stukjes en helm..??)
ga altijd vooraanstaan bij bruggen, bij stoptlichten bijna nooit.
heb ook wel eens gebeld op de motor.... zonder handsfree kitje...
dat was het wel zo'n beetje....

theo

Ik heb lang gewacht op dit topic..

Hoewel ik een beleefde, goed-opgevoedde jongen ben met een flinke dosis gezond verstand, lijkt ik toch steeds de neiging te hebben om elke rit wel iets idioots uit te halen.

Enkele voorbeelden:
- eigenlijk vind ik optrekken tegen 'koekblikken' relatief idioot. Toch geef ik altijd gas alsof mijn leven ervan af hangt.

- bij onoverzichtelijke verkeers-situaties haal ik liever niet in. Toch ga ik er 9 op de 10 keer toch voorbij.

- ik zou liever geen monster boetes betalen: toch rij ik steeds te snel.

- ik wil een onbekende bocht liever niet 'extreem' nemen: toch merk ik dat ik weinig marge overlaat.

Het is alsof er een motor-geest in me neerdaalt. Dat ben ik niet ! })

Ik heb lang gewacht op dit topic..

Hoewel ik een beleefde, goed-opgevoedde jongen ben met een flinke dosis gezond verstand, lijkt ik toch steeds de neiging te hebben om elke rit wel iets idioots uit te halen.

Enkele voorbeelden:
- eigenlijk vind ik optrekken tegen 'koekblikken' relatief idioot. Toch geef ik altijd gas alsof mijn leven ervan af hangt.

- bij onoverzichtelijke verkeers-situaties haal ik liever niet in. Toch ga ik er 9 op de 10 keer toch voorbij.

- ik zou liever geen monster boetes betalen: toch rij ik steeds te snel.

- ik wil een onbekende bocht liever niet 'extreem' nemen: toch merk ik dat ik weinig marge overlaat.

Het is alsof er een motor-geest in me neerdaalt. Dat ben ik niet ! })
nah, dit meen je niet O-)

})

Voordat ik mijn motorbewijs haalde had ik me voorgenomen om het in mijn koekblik rustig aan te doen, zodat ik dan op de motor niet binnen de kortste keren levensgevaarlijke capriolen uit zou gaan halen. In de auto was het namelijk nogals eens erg(snelheid, snijden, kleven, driften etc.)
Op zich was dat aardig gelukt, maar ja, aangezien ik op de motor altijd met een stel maten rijd die zich daar niks van aan trekken lukt het dus niet zonder allerlei overtredingen een blokje te rijden. Maar het ligt dus niet aan mij! whaha :P

Ik ben een boontje...een heilig boontje.
Jazeker overtreed ook ik menig verkeersregel. Dat is evenwel niet zondermeer asociaal weggedrag. Het gaat dan ook niet over het overtreden van officiele regels maar over het opweken van adrenaline in andermans bloed.
En wellicht is dat mijn probleem dat ik te veel rekening houdt met het andrenalinepeil in andermans bloed.

Ik wil er ook bij horen.Kan ik niet ergens een aso-weggedragcursus volgen? Een voortgezette rijopleiding als het ware. Had de KNVM niet zo'n cursus in de aanbieding?

Het hangt echt heel hard af van m'n stemming maar soms wordt ik echt een sjonnie-met-een-pet en agressief als de tering.

Laatst begon ik nog in een bui van woede uit te pakken tegen een BMW rijder. Nou die had dat gezien en was niet gelukkig. Bleek er erg gevaarlijk uit te zien en veel meer spieren als ik te hebben '(

Hahaha gelukkig reed hij door na wat dreigende gebaren te hebben gemaakt.
Ik was meteen wel genezen en ben erg liev naar huis gereden :X O-)

Tijdens woon - school rijden:
- Bijna standaard 10km/u te hard om de bumperklevende koekblikkers (en vrachtwagens) voor te blijven op de smalle provinciale weg.
- Tussen de rijen doorrijden bij stoplichten.
- Rij bijna altijd zo snel als mogelijk weg bij een stoplicht, zelfs als er geen andere motoren bij zijn.

Verder wordt ik altijd erg labiel als er iemand op m'n buddy komt zitten met het blik of wat anders... laatst ook bij een vrachtwagen, even laten zien waarom ik graag afstand wil hebben (even redelijk remmen).

Verder rij ik altijd erg netjes hoor O-)

Ik rij als een fucking beest als ik zin heb en geen bakstenen in de buurt zijn...meestal rustig..

So das weer gesjegd vanavond...

Subtiel gedoe allemaal hier..

Nee ik wil het niet begrijpen...schijtlijsters.. ;)

ik neem het ook niet zo nauw met de opgelegde verkeersregels; rij geen oldtimer dus betaal belasting voor de wegen, vind dan dat ik ze ook zo mag gebruiken zoals ik dat wil :)

meeste domme/asociale: vind het super om het gas los te trekken tussen twee inhalende vrachtwagens waar je dan nét tussendoor kan. (gelieve de preken voor een ander te bewaren) :)

Terug
Bovenaan Onderaan