Spiegeltje trappen!

old_Rayman

MF'er
2 jul 2001
174
0
Heeft iemand wel een een spiegel van een auto eraf getrapt in de file?
Ik heb namelijk soms heel erg de drang om dat te doen als mensen opzettelijk proberen te verhinderen dat je tussen de file door kunt rijden. Of als mensen je afsnijden in de file. En als je ze dan gebaard om voortaan even beter uit te kijken je een middelvinger :j opgestoken krijgt.
 
ik heb laatst bij een oprit voor de snelweg vanaf een tankstation toen ik flink werd gesneden met mijn handschoen tegen een spiegel geslagen die er toen ook afging. Tijd voor een gebaar had ik toen niet meer, want ik ben snel weg gegaan van de plek des onheils en ik hoop dat hij mijn kentekenplaat niet heeft opgeschreven (hij zag me totaal niet aankomen, dus ik denk dat er ook geen tijd was om mij te noteren)
 
Nog nooit gedaan. Wel de behoefte gehad. Gezien de eventuele consequenties toch maar niet gedaan.
 
niet doen! Behoud je waardigheid door vooral niet aggressief te reageren op aggresiviteit. Dat leidt alleen maar tot escalatie. Laat die klootzak met zijn veel te kleine pikkie lekker in zijn sop gaar koken.

Heel effectief is om heel cynisch je duim op te steken als iemand zich als een oetlul gedraagt. Deed ooit iemand bij mij, en ik voelde me toen behoorlijk lullig.
 
Laatst bewerkt:
Sja, dat is misschien wel het beste.
Maar het is soms wel erg moeilijk......
 
Heel effectief is om heel cynisch je duim op te steken als iemand zich als een oetlul gedraagt. Deed ooit iemand bij mij, en ik voelde me toen behoorlijk lullig.

:^
Dan zal je mij wel zijn tegengekomen :P Ik doe dat namelijk al jaren...
 
want ik ben snel weg gegaan van de plek des onheils en ik hoop dat hij mijn kentekenplaat niet heeft opgeschreven

Ik vind eigenlijk wel dat je na zo\'n actie moet stoppen. Laat zo\'n oetlul maar komen. Meestal durfen ze toch niet uit hen auto te stappen en rijden ze snel door.
 
Ik heb dit in een ander forum als eens meer vermeld, maar kon het niet terug vinden.
Volgens mij zijn er automobilisten die het gewoon niet kunnen hebben dat je met de motor sneller bent in de file.
We rijden met een aantal motoren rustig tussen de file door, en mijn vriendin rijdt twee motoren voor me.
Een blikmobiel op de linkse baan komt dan plots naar rechts en probeert mijn meisje te snijden!
Er waren al een paar motoren langs gekomen, dus die lul kon echt wel weten dat er nog meer aankwamen.
Als ik dat zie: dan wordt ik echt vuil, ik kom er langs en stamp direkt zijn spiegel eraf.
Ik geloof niet dat dit de manier is om de wereld te verbeteren, maar het lucht wel even op!

Groetjes :z
 
Was d\'r laatst niet een automobilist aangeklaagt wegens poging tot doodslag ? Hij sneed een motorrijder, deze trapte z\'n spiegel eraf, auto achter de motor aan en probeerde z\'n auto tegen de motor aan te rijden, zodat de motorrijder ten val zou komen...

Dus pas op met trappen. Die duim opsteken zal best werken, al gebruik ik als het me overkomt m\'n middelvinger. Bij bijv. een klever, na 3x waarschuwen dat ie rustig aan moest doen en dan nog niet luisteren, ja dan de middelvinger. Handje grind had ik helaas niet bij me, maar dan was het ook echt als de sodemieter wegkomen en met 25kw was dat niet gelukt.

Maar ik zal de duim eens proberen, dan voorkom je extra agressie en voelt de veroorzaker zich inderdaad in z\'n eigen zak gescheten.
 
schoppen...die koekblikken...
ze moeten gewoon uitkijken...eerst spiegeltje...voordat je van baan verwisseld!
 
Helemaal geen energie in steken in die lui. Ik zie het maar als een kleine hick-up als dat gebeurt. Duim opsteken is een goeie, het gaat dus meestal ook gewoon helemaal nergens over met dit soort dingen. Als iemand dus echt een gevaarlijke grap uithaalt is ie ook gek genoeg om na wat escalatie je gewoon ondersteboven te rijden. En dan hebben 2 wielen echt wel een nadeeltje......... Ik hou me zelf altijd maar voor dat het er omgaat dat ik op de bestemming aankom, dus daar houdt zo\'n hufter me ook niet van af, wat ie ook doet. Gewoon gas er op en ik ben weg.

Maar je hebt er maniakken tussen zitten idd.
 
ja zekerss
was aan het kneedouwnen kom ik de boct door staat er gewoon een auto stil aan het end vd bocht.
niet getrapt maar een slider werkt ook wel :+
 
Handje grind had ik helaas niet bij me, maar dan was het ook echt als de sodemieter wegkomen en met 25kw was dat niet gelukt.
Daar heb ik idd ook wel eens aan zitten denken of een baksteen.... Maar dan breng je ook andere onschuldige weggebruikers in gevaar. Je zal er maar achter rijden met je motor en een steentje tegen je bakkes krijgen....
 
toen ik die spiegel eraf trapte wilde ik hem eigenlijk eerst best wel negeren. Maar die sukkel gooit hem er gewoon voor op een rustige invoegstrook. Eerst als een gek geremd en uitgeweken, maar dan gaat bij mij het licht uit en toen moest ik wel even mijn primale instincten botvieren op het eerste wat ik zag. Als ik was gestopt had ik hem/haar eerst even uit de auto getrokken en waren we nog even teruggegaan naar de plek des onheils.

Het mooie is dat wij wel doorhebben dat je zo weinig kunt hebben op een motor, maar de meeste koekblikken zien dat niet.

Ik ben ook blij dat ik mijn vrachtwagenrijbewijs heb, want dan kijk je toch anders naar die chauffeurs. Om vrachtwagens kan ik me nooit zo druk maken (of ze moeten wel erg dom bezig zijn), maar de meeste automobilisten die hebben alleen een stempelte B in hun rijbewijs en de meesten hebben dat ook nog eens 20 jaar geleden gehaald en sindsdien nooit meer geoefend e.d.

Een slipcursus moet verplicht worden, evenals een dagje meerijden met een motorrijder en een vrachtwagen chauffeur. Dan kunnen ze zich tenminste verplaatsen in andermans positie.
 
toen ik die spiegel eraf trapte wilde ik hem eigenlijk eerst best wel negeren. Maar die sukkel gooit hem er gewoon voor op een rustige invoegstrook. Eerst als een gek geremd en uitgeweken, maar dan gaat bij mij het licht uit en toen moest ik wel even mijn primale instincten botvieren op het eerste wat ik zag. Als ik was gestopt had ik hem/haar eerst even uit de auto getrokken en waren we nog even teruggegaan naar de plek des onheils.

Het mooie is dat wij wel doorhebben dat je zo weinig kunt hebben op een motor, maar de meeste koekblikken zien dat niet.

Ik ben ook blij dat ik mijn vrachtwagenrijbewijs heb, want dan kijk je toch anders naar die chauffeurs. Om vrachtwagens kan ik me nooit zo druk maken (of ze moeten wel erg dom bezig zijn), maar de meeste automobilisten die hebben alleen een stempelte B in hun rijbewijs en de meesten hebben dat ook nog eens 20 jaar geleden gehaald en sindsdien nooit meer geoefend e.d.

Een slipcursus moet verplicht worden, evenals een dagje meerijden met een motorrijder en een vrachtwagen chauffeur. Dan kunnen ze zich tenminste verplaatsen in andermans positie.
Oneens over vrachtwagenchaufjes... Ook hier zitten net zulke eikels bij als bij de B-mobielisten... Ja, ik heb alleen maar A en B, maar als een vrachtwagen me bijna in de vangrail drukt omdat die gast zonodig z\'n spiegeltje negeert, is dat ook een eikel... Lui die er meer dan 5 kilometer over doen om een poging te wagen om in te halen en dan pas erachter komen dat ze het niet halen, mogen ook wel v/d weg...

A/d andere kant, een vrachtwagen die ruim voor me naar buiten stuurt om in te gaan halen kan mij wel afremmen, maar dat komt omdat hij niet harder kan... Als er maar een snelheidsverschil is en mannetje niet minutenlang onnodig links blijft rijden... Who cares? Voor een wagen met aanhanger bijvoorbeeld moet je ook bijremmen...
Ook ben ik (meestal) niet te beroerd om een vrachtwagen ruime gelegenheid te geven in te voegen... Maar weer niet als mannetje 3 grote gaten voorbij rijdt om helemaal aan het einde ertussen te sturen (scheelt weer 2 auto\'s).

Point is: Bij iedere groep weggebruikers zitten klootzakken... De groep B-rjders is het grootste, dus daar tref je de meeste van aan, maar er is geen enkele groep weggebruikers die bestaat uit louter goedrijdende mensen...
 
Nou ik heb \'m vanmiddag geprobeerd hoor, in de auto, dus daardoor minder zichtbaar.

Reed een vent met een alfa op de linkerbaan op een 80km/u weg (half binnen de bebouwde kom), rechts is vrij. Rechts inhalen? Probeer het maar, hij hing half met z\'n auto op de rechterstrook... na zo\'n 2 km dat aan te hebben gekeken wilde ik er rechts langs, maar hij bleef daar hangen... lang toeteren... dan er rechts voorbij, duim omhoog, en die lul kijkt niet eens, volgende keer groot licht aan, toeteren, raampje open en middelvinger naar buiten.

BTW: vent had z\'n lichten niet aan en was aan het bellen.. stomme kloot.. |(

Naja na dat getoeter ging ie wel naar de rechterbaan, maar toen moest ik zelf rechtsaf... grrrrr :j
 
Een slipcursus moet verplicht worden, evenals een dagje meerijden met een motorrijder en een vrachtwagen chauffeur. Dan kunnen ze zich tenminste verplaatsen in andermans positie.

Slipcursus ben ik het ook mee eens. En een herhaling 1 jaar nadat je je rijbewijs hebt gehaald.

Zelf heb ik ook A/B/C en daar krijg je denk ik meer inzicht van. Geef je bijv ook een vrachtwagen eens de ruimte als ie in de bebouwde kom door een bocht moet. En in het geval van de motorrijder let je wel iets beter op als je van baan wisselt op de snelweg.
 
Misschien is een plastic zakje met water en wat rode kleurstof wel iets om tegen de voorruit te gooien.Dan worden die halfslapende koekblikbestuurders wel wakker. :j
 
alle koekblikken oppleuren.... die verpesten alleen maar mooie bochten/kneedowns/stoppies/wheelies
en zeker het uitzicht om nog niet eens te spreken van die mooie naald op je toeren/kilometerteller die in het rood staat te bakken


en JA ik ben gefrustreerd |(
 
gerard en jk:
koest! LIG!!
Als er iemand irri doet negeer je die gewoon, maakt het de modjes alleen maar makkelijker.
Als iemand irritant doet valt ie heus wel op hoor. Alleen als jullie dan mee irri gaan doen moeten wij weer wat meer slack geven omdat jullie al wat meer mogen dan totale newbie.
 
Ahum, ik voel de sterke neiging om de stemming hier even te nuanceren *D .

Hoe vaak komt het niet voor dat als mensen in de file je aan zien komen, dat ze dan netjes ruimte voor je maken? Uit mijn ervaring blijkt dat dat veel meer voorkomt dan dat een of andere gefrustreerde suflul :j je gaat snijden.

Die sociale mensen krijgen van mij dan ook altijd een vriendelijk handje i.p.v. vingertje.

Dat doen wij toch allemaal hoop ik, goed gedrag moet beloond worden. Klassieke conditionering volgens Pavlov voor de bijdehandjes onder ons :) .

(Ik haat spelfouten)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan