Spierversterkende oefeningen??!

Tusele

Die hard MF'er
13 feb 2005
260
0
Alkmaar
Hallo allemaal,

Eindelijk!!!! Zaterdag m'n 1e motorrijles gehad. Super! MAar vandaag wel spierpijn in m'n kont AUW!!! Wie-o-wie weet (serieuze!) oefeningen hoe ik die spieren kan trainen naast m'n rijlessen natuurlijk!

Groeten

Tusele
 
Spierpijn in je kont van het motorrijden, was het niet gewoon pijn van het zitten? Volgens mij alleen te trainen door veel te rijden :P maar dat komt vanzelf goed!
 
Spierpijn in je kont kan je gewoon uitpoepen. :+

Je zal wel wat verkrampt op de motor hebben gezeten,succes met lessen en welkom op het M-F. :)
 
zit jij zo gespannen op de motorfiets dan :? :? :? ...geintje...
Let er maar eens op bij je volgende les....wat doe je met je benen,...klem je ze strak tegen de tank aan?.. :+ ..remmen /schakelen....
Ontspannen............

Zo zijn we allemaal begonnen.. :) :) ...niks aan het handje
Het zijn de beginnerszenuwen, die in het begin net doen vermoeden dat je flink hebt gesport.....er zijn gewoon een paar "andere" spieren geactiveerd,...en daar heb je ff last van......
Zeker met dit weer, zal het nog wel zo blijven, want nu zijn we allemaal wel ff wat scherper, om 'uitstapjes' te vermijden..... 8-)
Gaat vanzelf wel weer over....hoe vaker op de motor, hoe makkelijker



SUCCES...........
brommer.gif
 
tja ik denk ook verkrampt rijden zeker nu met dit K*T weer maar voordeel is dat je lange tyd nog voelt dat je leeft en gereden hebt :] en btw WELKOM HE :}
 
Pippie in the darkroom :}

Ik kan mij niet herinneren dat ik pijn in mijn kont had bij de 1e lessen.

Maar ja, ik heb nooit een les gehad ;)

Het zal wel te lang geleden zijn. Volgens mij moet je je onderboek ook ff checken op race striping..

;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had dat ook in een ver verleden... Toen had ik ook pijn in mijn polsen en soms dikke vingers... Typisch beginners shit...
Heb ik ook als ik op mijn mountainbike spring... Dan voel ik na 10km ook mijn kont alsof ik GEEN zadel heb.
 
zal wat benentips geven om de spieren sterker te maken:

1 squat
2 leg press
3 leg extension
4 leg curl

en evt wat oefeningen voor je onderrug en buikspieren (voor de algehele stabiliteit in je lichaam)
 
zal wat benentips geven om de spieren sterker te maken:

1 squat
2 leg press
3 leg extension
4 leg curl

en evt wat oefeningen voor je onderrug en buikspieren (voor de algehele stabiliteit in je lichaam)
Kun je beter ff uitleggen hoe je dat doet he, maar squat en leg extension train je toch alleen knieen en bovenbenen mee? Niks van de bilspieren. Leg press ook niet bil en curl ken ik dan weer niet.
 
Kun je beter ff uitleggen hoe je dat doet he, maar squat en leg extension train je toch alleen knieen en bovenbenen mee? Niks van de bilspieren. Leg press ook niet bil en curl ken ik dan weer niet.

oefeningen staan op inetrnet en anders vraagt hij/zij maar aan de
sportinstructeur...vooral squats zijn iet echt oefeningen om zelfstandig uit te gaan zitten vogelen ivm met belasting van je (vnl. lage) rug

jij verkondigt dat je met squat's je bil spieren nie traint :?
heb je zelf wel eens een squat dan fatsoenlijk uitgevoerd?
en waar ben j meej bezig als je een legpress niet kent?

squats:
j traint primair je quadriceps (alledrie je vastus en j rectus) en secundair
je gluteus....en dan mag jij nu raden waar die zitten :P



topicstarter : fitness heb geen zin.....maybe een heel klein beetje
gwoon wennen aan zithouding en zorgen dat je minder stressy op je bike zit :) .....komt vanzelf....
en misschien is het zo dat je lesmotor gwoon niet bij jou past qua zithouding
ik ken heel lang op mijn racer zitten terwijl iemand anders na 5 minuen al in de kramp schiet
 
Zwemmen is ook een goeie, na mijn herniaoperatie ben ik gaan zwemmen om richting het voorjaar weer te kunnen rijden, en mijn buik na 8 maanden niksen er vanaf te zwemmen, merk al verschil in mijn armen en buik, zit alweer wat lekkerder in mijn vel ;) nu nog weer gaan rijden.....
voor je zere r**t misschien een kantoorbaan :z , nouehhh in iedergeval welkom op't forum der motorforums....
JK
 
oefeningen staan op inetrnet en anders vraagt hij/zij maar aan de
sportinstructeur...vooral squats zijn iet echt oefeningen om zelfstandig uit te gaan zitten vogelen ivm met belasting van je (vnl. lage) rug

jij verkondigt dat je met squat's je bil spieren nie traint :?
heb je zelf wel eens een squat dan fatsoenlijk uitgevoerd?
en waar ben j meej bezig als je een legpress niet kent?

squats:
j traint primair je quadriceps (alledrie je vastus en j rectus) en secundair
je gluteus....en dan mag jij nu raden waar die zitten :P



topicstarter : fitness heb geen zin.....maybe een heel klein beetje
gwoon wennen aan zithouding en zorgen dat je minder stressy op je bike zit :) .....komt vanzelf....
en misschien is het zo dat je lesmotor gwoon niet bij jou past qua zithouding
ik ken heel lang op mijn racer zitten terwijl iemand anders na 5 minuen al in de kramp schiet
Zeg niet dat ik leg press niet ken hoor :?

Maar ik doe ook al veel te lang 'squat' (wat een namen zeg) en dat is om m'n knieen te trainen, nog nooit wat voelen trekken in m'n billen, wel enorm in m'n benen.

Heb overigens drie jaar als fitnessinstructeur gewerkt dus ik hoop dat je door hebt tegen wie je praat. Heb zelfs nog een tijdje fitness op tv gedaan, ik ben die donkere jongen met die blonde kuif.
 
Een interessante link met wat illustraties van de benodigde oefeningen (dead lifts, leg curls, forward lunges, squats, leg extensions, leg presses etc etc.).

Maar ik heb mijn twijfels of al deze oefeningen wel nodig zijn als het alleen maar gaat om weerspannig zitvlees. Misschien lost het probleem zich vanzelf wel op naarmate je meer rijdt of anders een andere (hardere) buddyseat.
 
Zeg niet dat ik leg press niet ken hoor :?

Maar ik doe ook al veel te lang 'squat' (wat een namen zeg) en dat is om m'n knieen te trainen, nog nooit wat voelen trekken in m'n billen, wel enorm in m'n benen.

Heb overigens drie jaar als fitnessinstructeur gewerkt dus ik hoop dat je door hebt tegen wie je praat. Heb zelfs nog een tijdje fitness op tv gedaan, ik ben die donkere jongen met die blonde kuif.


zucht....

Kun je beter ff uitleggen hoe je dat doet he, maar squat en leg extension train je toch alleen knieen en bovenbenen mee? Niks van de bilspieren. Leg press ook niet bil en curl ken ik dan weer niet.

:?
 
Leuk al die tips over hoe voorkom je spierpijn in je kont na het rijden.
Het is toch juist zalig om iets te hebben wat andere niet hebben als je net heerlijk hebt genoten van een stukje rijden.
En zie jij al van die zakenlui na een ritje in een Jaguar op een terrasje zitten:
Zeg kerel heb jij ook last van je kont??
Hhahaha
nee maar echte bikers dus wel.
Het is een feeling die erbij hoort in het begin. :]
 
nou die pijn in mijn onderarm na zaterdag te hebben gereden in die storm was minder, wel trots dat ik er doorheen ben gereden :P
 
Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor de reacties en het warme welkom! Geweldige humor hebben jullie hier op het forum! Heb helemaal in een deuk gelegen!!Darkroom??? Waar ben ik nu weer verdwaald?? ;)


de meeste die nu in 'beeld' zijn geweest...zijn een beetje 'hooked'aan
schermuit.gif

en zoals deze "idi"..ook een klap,

van de
full


gehad......
:+ :+
 
Curl ken ik dus niet, press wel. Neem aan dat je kunt lezen?

jij weet niet wat een LEG-CURL is :?

en als jij die donkere kerel met dat blonde kuifje bent zou ik als ik jou was een keer mijn profiel aanpassen want daar staat dat je een 20jarige vrouw ben :?

anyway....je snapt der weinig van...want als jij keihard squat dan voel je dat echt wel in je reet hoor

en anders mankeer je wat als "fitness-instructeur"

:)
 
jij weet niet wat een LEG-CURL is :?

en als jij die donkere kerel met dat blonde kuifje bent zou ik als ik jou was een keer mijn profiel aanpassen want daar staat dat je een 20jarige vrouw ben :?

anyway....je snapt der weinig van...want als jij keihard squat dan voel je dat echt wel in je reet hoor

en anders mankeer je wat als "fitness-instructeur"

:)
Juist je hebt goed gelezen! Een leg-curl, geen idee. Maar wij gebruiken eigenlijk vaak andere termen, geen echte opleiding gehad, ben iemand van de praktijk. En mocht er vrouw in m'n profiel staan: foutje.

Heb lang voor de tv gepresenteerd, was er zat van en ben gestopt. Wordt volgens mij nog wel uitgezonden, kijk het nooit. M'n moeder wel :X Momenteel niet zoveel meer actief als educant, wel zelf actief, maar dan ook puur voor mezelf. Kan merken dat m'n borstomvang etc. langzaam terugkrimpt, geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan