Spijker in achterband.

25 apr 2019
2
0
Ik was mijn ketting aan het smeren en controleren toen ik in de band een spijker zag zitten.
De band loopt niet leeg dus ik dat de spijker er niet doorheen is. is dit te repareren met een prop of iets dergelijks.
Of kan ik er nog oprijden zonder gevaar? de band heeft er 2000 km opzitten.
 

Bijlagen

  • motor band 1.jpg
    motor band 1.jpg
    72 KB · Weergaven: 31
  • motor band 1.jpg
    motor band 1.jpg
    72 KB · Weergaven: 30
  • motorband 2.jpg
    motorband 2.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 30
Spijker er NIET uittrekken, maar zoek een bandenreparatiebedrijf, en laat hem er daar uittrekken.
Dan weten ze ook de richting waarin hij zat, en is reparatie eenvoudiger.

Geen idee waar je woont/bent, maar je mag bij mijn zaak in Purmerend langskomen voor een deugdelijke reparatie, of als dat niet kan voor vervanging.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik zie dat meningen verdeeld zijn net als het advies van de motorzaken.
ik zal me er eens over bedenken wat te doen.
Je foto's zijn mij niet duidelijk genoeg, het lijkt zo wel een nietje wat in de band zit, of dunne spijker die heel schuin in het profiel gedrukt is.
Het advies om te laten zitten geld ook alleen (neem ik aan en zoals ik er over denk) om het relatief korte stuk naar de reparateur te rijden (niet nog een weekendje op door tuffen).
 
Ik zou het aangrijpen als kans om op je gemakje thuis een band proberen te repareren, als die al lek is na dat nietje. Als je het thuis niet kunt, ga dan niet reizen of neem een ANWB verzekering
 
Als je hem eruit trekt en je hoort het sissen, is het lek
Beetje spuug na verwijderen is genoeg om te kijken of er belletjes ontstaan

Ik zou hoe dan ook een Reparatiekitje halen, geen overbodige luxe al zou je hem in dit geval misschien niet nodig hebben
 
Idd, reparatiekitje bij de hand halen, dan eruit trekken. Indien reparatie niet nodig, des te beter.
Indien je er zelf niet aan durft beginnen, zoals @Martell zegt, wiel eruit en binnenbrengen.
Indien je dat ook niet zelf kan, rijd je ermee naar de dichtsbijzijnde motor/bandenzaak, en verder geen enkel ommetje meer.
 
Als je het zelf goed repareert, hoeft een motor zaak het niet nog eens te doen. Het is geen rocket science.

De enige manier (als dit een lek is) om hem goed te repareren is geen plug of parapluutje er in, maar gewoon een ouderwetse bandenplakker in de binnenkant lijmen
Bij een spijker of ijzerdraadje is dit nog wel te doen, bij een schroef is dit al geen aanbeveling daar het rubber niet geperforeerd is maar kapotgetrokken
Zo ook zodra je er een boor doorheen ramt, dan beschadig je de staalgording en is het zaak deze band z.s.m. te vervangen
 
Er thuis uittrekken heb je kans op een lege band en moeten lopen naar de garage. Bij de garage kan de garage zien hoe of wat. En anders er vlak bij de garage zelf uittrekken voor als het idd eventueel een nietje is en luisteren of hij leeg loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan