SPIJKERS,SPIJKERS EN NOG EEN SPIJKERS,en je BT-010

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ok, de klpd (smeris) je dacht dat die iri konden zijn ...en sneakie...en noem maar op, maar wat dacht je van spijkers,schroeven en andere scherpe voorwerpen...die je op je pad kunnen kruisen?

OK, 2 de point eergister aan het rijden, ik vet op trekken, ik denk jesus wat zwabbert me cbr1000, dacht meteen aan me vering...niet helemaal lekker dus..dus ik stoppen ik kijken...springen op me steppies...mmm...leek me niet de vering...

ik bike op de middebok, draai me wie rond...en jahoor een afgebroken spijker in me 4 weken oude bt-010 :9 :( :( gloeiende...*(#&$(@*#&$(@# :(

het profiel is nog goed..het loopvlak ook, alleen hij loopt langzaam leeg, wat is jullie veilige tip...alweer vervangen (zit ik niet echt op te wachten is weer 5 meier) of en prop?

graag jullie advies? *D
 
Laatst ook nieuwe voorband vanwege een spijker :( .

Dealers schieten er tegenwoordig geen prop meer in ter reparatie (niet veilig genoeg of zo...).

Eigen proppen (noodreparaties) mogen tot 80 km/uur, en slechts tijdelijk.

Gezien je afhankelijkheid van de banden lijkt me het toch het beste om een nieuwe aan te schaffen.

Mocht je een keer brokken maken, en ze zien de prop, gaat de verzekering misschien ook zeiken.
 
Simpel proppen.

Ik had een gloednieuwe dragon GTS en daar kwam ook een schroef in.
Eerst zwaar zitten twijfelen, maar omdat ik een paar dagen later naar de eiffel ging toch maar laten proppen.
Begin was ik wel bang dat er wat ging gebeuren, maar later gewoon volle sjoes gegaan.

Ik heb bijna 9.000km met die band gereden, over de eifel naar frankrijk (bloedheet). Ik heb er wedstrijdjes mee gedaan (dus gewoon tot 250 opentrekken), wheelies ............. nooit geen problemen gehad.
Kortom laten proppen.
 
Een prop van binnenuit, (zo\'n paraplutje) zie ik
absoluut geen problemen in als de spijker, of wat
het dan ook wezen mag er vrij recht in zit.
Als de spijker er bijv. al eens een paar honderd
kilometer in zit en lekker in het carcas van de
band heeft zitten peuren, en waarschijnlijk een boel koorden heeft beschadigd, DAN is het een ander probleem!
Als je je banden bij normaal straatgebruik gewoon belast, zie ik ook geen problemen voor een prop
van binnenuit.
Wanneer je nu bij extreem (circuit)gebruik de band
even door de \"wringer\" haalt dan zou ik wel over een nieuw bandje denken!
Volgens mij zijn al die waarschuwingen tegen deze
proppen om Amerikaanse toestanden van gigantische
claims te voorkomen
En dan nog wat: Denk je nou echt dat die band
helemaal uit mekaar klapt???
Als er wat mis zou gaan met die prop is het niet
anders dan bij de gewone lekke band: Ding gaat
bedonderd sturen, en na inspectie blijkt de lucht uit de band verdwenen!
Je moet er wel zelf ook vertrouwen in hebben, wanneer je elke keer als je je machine naar de 200
trekt je bang bent dat er iets gebeurd, is ook geen goed gevoel en bevorderd ook niet de veiligheid.
Succes dur mee!
Groetjessszzzzzzz........
 
hey j.w. waar laat je zo\'n ding proppen dan gewoon bij de motor dealer?


Simpel proppen.

Ik had een gloednieuwe dragon GTS en daar kwam ook een schroef in.
Eerst zwaar zitten twijfelen, maar omdat ik een paar dagen later naar de eiffel ging toch maar laten proppen.
Begin was ik wel bang dat er wat ging gebeuren, maar later gewoon volle sjoes gegaan.

Ik heb bijna 9.000km met die band gereden, over de eifel naar frankrijk (bloedheet). Ik heb er wedstrijdjes mee gedaan (dus gewoon tot 250 opentrekken), wheelies ............. nooit geen problemen gehad.
Kortom laten proppen.
 
hey j.w. waar laat je zo\'n ding proppen dan gewoon bij de motor dealer?

Vriend heeft het van mij gedaan, die deed al het onderhoud voor me.
Dealers zijn er meestal niet zo happig op en die raden je het ook altijd af.
Tja ze verdienen blijkbaar meer aan een band van 500 gulden dan aan 3 gulden voor een prop.

Vriend van me had ook zijn band laten proppen en die heeft ook 5000km probleemloos gereden.
En hij is er ook zo een die de vellen eraf rijd (ja over de gehele band)

Het grootste probleem is gewoon dat je zelf bang bent.
 
vindt ik nix raar, dat ik bang ben dat een prop er uitloopt.
kan ik s\'nacht niet van slapen 200+ een bocht induiken en dan een band hebben die half leeg is .
kost me meer dan 500 piek, heb trouwens nog nooit 500 voor een band betaald ;-).
wat wel kan is een prop erin en lekker oproken. })


ik heb het nu twee keer gehad een keer bij 600km op een blade en een keer bij 1200km bij een yzf.
ik neem in ieder geval wel een verse
 
MOTOREN koop je bij een MOTORboer of particulier.
BANDEN koop je bij een BANDENboer!
Waar ik maar mee wil zeggen dat je bij negen van de tien motorzaken de banden zo afgrijselijk duur zijn dat een bandenzaak veel goedkoper leveren kan!
Als een prop van binnenuit is gemonteerd, schiet deze er dus echt nevernooit niet meer uit.
De meeste zaken zijn er niet zo voor omdat ze liever een nieuw bandje leveren!
Even een beetje aandringen en je kunt nog vele km\'s van je bandje genieten.
Groetjesszzzzz......
 
ok...uitsluitsel...

ik ben netzolang naar een motorzaak opzoek gegaan die het wel wilde doen...en jahoor gevonden.

heen gegaan ...kerel heeft zo paraplu ding ingestopt...helemaal netjes...

kan er nu weer van genieten...
kosten 100,-

band als nieuw...want dat ding komt er echt niet uit...en zo ja...loopt me bandje leeg ...dan zien wel weer verder...het was een kleingaatje :)

ik kan weer lekker tuffen...thnx guys voor de reacties... :) :) :} :}
 
Voor 100 ballen, had ik dus never nooit niet laten proppen.

Liever een verse voor 5 dan een schuiver met een wijf!

Ehhh, dit gaat nergens meer over. Ik moet naar bed. :+
 
AARRRGGGHHHHH
is geen prop!!!!!


Ik denk aan zo\'n paraplu achtig ding waar je boven een platte circel hebt met daaraan een smalle \'cilinder\' dewelke door de band wordt getrokken..
da\'s toch een prop? Leg anders effe duidelijk uit wat jij precies bedoelt.
 
Een prop is volgens mij Een soort plakkende langwerpig plat rubber die je vanuit de buitenkant in het gat stopt me een speciale \"prikker\". De uitsteeksels kun je afknippen en rijden maar. Dit is al twee keer met succes op een autoband van mijn auto toegepast. Dat durf ik wel aan, Met een motor zou ik het niet willen.
 
Een prop is volgens mij Een soort plakkende langwerpig plat rubber die je vanuit de buitenkant in het gat stopt me een speciale \"prikker\". De uitsteeksels kun je afknippen en rijden maar.
juist, DAT is een prop....
een uiterste noodmiddel omdat je anders in the middle of nowhere vast zit....
Een parapluutje is veel netter en veiliger.
 
zoals poohbeer het beschrijft is correct!

je heb 2 verschillende proppen.

1: de anwb prop...rammen ze er een soort dikke schoenveter in...afknippen...en klaar...
max.snelheid 100km/h anders komt dat ding eruit.

voordeel: je achterwiel hoeft er niet uit en het is binnen 5 minuten gedaan...

2: de prop van binnenuit. dit ding lijkt gewoon op een champignon met een plat hoedje.
dit ding wordt van binnenuit aangebracht.

voordeel: je kan zo hard rijden als je wil,want dat komt er toch niet uit...het hele gat is opgevuld...

nadeel: je achterwiel moet eruit en het repareren kost tijd. ongeveer een uur. dus vandaar die 100gld. dat champginonnetje kost een paar gld.

dus geen 500 gld maar 100gld...en de band is weer als vanouds....
Ik denk aan zo\'n paraplu achtig ding waar je boven een platte circel hebt met daaraan een smalle \'cilinder\' dewelke door de band wordt getrokken..
da\'s toch een prop? Leg anders effe duidelijk uit wat jij precies bedoelt.
 
je denkt toch niet dat ik me achterwiel eruit ga halen...daar heb je de motorboer toch voor?

toch geld zat...betaal het wel...weet ik zeker dat het weer goed zit...


AARRRGGGHHHHH
is geen prop!!!!!

is wel duur...
ben nooit meer kwijtgeweest dan 25,-

of ben jij der een die zijn eigen wielen er niet uit haalt?
 
je denkt toch niet dat ik me achterwiel eruit ga halen...daar heb je de motorboer toch voor?

Mee eens! Kijk voor goedkope banden eens bij SaBra Motorbanden Service (http://www.motorbanden.nl/) daar kost een BT010 stukken minder dan F500,-. Prijzen staan erbij inclusief alles.
 
je denkt toch niet dat ik me achterwiel eruit ga halen...daar heb je de motorboer toch voor?

toch geld zat...betaal het wel...weet ik zeker dat het weer goed zit...
ha, ik heb eerder het omgekeerde gemerkt.
als je geen doorsnee motor rijdt moet je dubbel uitkijken....
Is toch wel prettig als je dat soort klusjes zelfstandig kunt.... sta je daar niet helemaal als een complete NONO toe te kijken hoe ze je motor verkrachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan