spinnend achterwiel

Even een vraagje aan de ervaren rijders hier.

Vanochtend een stukje wezen rijden :9 Na een minuut of tien ff het gas een beetje open. Na het stoplicht het gas verder open. Opschakelen van één naar twee, 5-6-7000 toeren en opeens....jezus..het achterwiel begint door te slippen... :o Kreeg bijna een hartverzakking. De achterband is nog bijna nieuw, dus daar kan het niet aan liggen. Het was wwel een beetje vochtig.

Wat doe ik fout?

Het probleem is dat je niet kunt rijden, misschien opnieuw proberen in april of mei? :Z
 
Spinnen tsja... rechtdoor ist niet echt een probleem vinnik

Ik vind het spinnen met dit weer wel een handig hulp middel voor het oefenen van rolling burnout's.. handig voor als ik nog eens een echt snelle motor koop... dan kan ik dat alvast })
 
teveel gas bij nat en koud weer
stupid.gif
 
tja,......

Ik vind het mooie verhalen, een zxr400 die bij 100km/u nog slipt, 25kw ers die slippen enz...

ik trek mn zx6r bij 5 graden vol open zonder te slippen. Is mijne zo langszaam, of hebben mijn pilot's zoveel grip :? :?

Oh en inrijden? de uiterste loopvlak kanten aan de zijkant, die kan ik nou niet echt raken als ik met 50km/u een bocht doorga. Lukt alleen als je een leuke bocht met 180+ doorgaat. is niet een snelheid om in te rijden. Maar langszamer kom je niet op die stukken. En eens moet je toch voor het eerst dat stuk raken he!
 
dat van mijn zxr400 was met nat wegdek en met deze temperaturen als de jouwne dat niet doet rij je wel heel rustig of ik zo sportief O-) of rij je niet met dit weer en in de regen

en waarom kan je de uiterste zijvlakken niet raken met 50km/h lukt mij echt wel hoor als je maar een scherpe bocht hebt
 
dat van mijn zxr400 was met nat wegdek en met deze temperaturen als de jouwne dat niet doet rij je wel heel rustig of ik zo sportief O-) of rij je niet met dit weer en in de regen

Heb vorige zaterdag nog ff gereden, met rotte supercorsas en een wegdek met vochtige plekken en een graad of 5....paar keer lekker aan de kraan gedraaid maar gaf geen krimp

En remember...wat jij aanvoelt als een superslide is in werkelijkheid een paar cm's...laatst met collega aan het rijden en in een bocht over een bitumenplaat, voelde aan als een stevige stap opzijn terwijl mijn collega me vertelde dat het amper zichtbaar was.
 
ik heb het nooit over een echte slide gehad mijn wiel begint gewoon te spinnen zodra het vermogen erin schiet dit is wel met koude banden als ik even gereden heb word het minder of het is weg
 
ik heb het nooit over een echte slide gehad mijn wiel begint gewoon te spinnen zodra het vermogen erin schiet dit is wel met koude banden als ik even gereden heb word het minder of het is weg

Slides of rechtdoor, het voelt altijd erger aan dan het is

en als je wat power hebt wen je der wel aan :P
 
tja, toch vind ik het vreemd dat je een cb500 met 25kw aan het spinnen krijgt.

Moet het wel erg glad zijn.

Wil ik echt aan het glijden gaan, en dan bedoel ik ook glijden, dus niet 1 slagje doorslippen, dan moet ik echt smijten met de koppeling en de toeren.
Ik heb vorige winter doorgereden met mn zxr400, en daarbij trok ik hem echt wel vol open, met andere vertanding zelfs, maar nooit echt last dat ie vanaf een 50km/u nog ging spinnen :? :?
 
dat van mijn zxr400 was met nat wegdek en met deze temperaturen als de jouwne dat niet doet rij je wel heel rustig of ik zo sportief O-) of rij je niet met dit weer en in de regen

en waarom kan je de uiterste zijvlakken niet raken met 50km/h lukt mij echt wel hoor als je maar een scherpe bocht hebt


Tja, maar als ik met 50 km/u de randen van mn banden wegrij hang ik er a :) als een aap naast B) grote kans op een klapper C) wat heb je er an.

en D) dat moet je gewoon volgas doen!
 
kawaman was jouwn zxr400 25kw dan met mijn er5 25kw had ik het alleen als ik snel wegtrok bij stoplichten dus idd veel toeren maar met mijn zxr400 vol vermogen heb ik het in zijn 1 als zijn volle vermogen erin komt bij 12500 toeren dus dan trek ik gewoon rustig op vanaf 5000 toeren maar dan bovenin begint die echt wel te spinnen en heel soms ook in zijn 2
 
maar het blijft een mooi verhaal, maar ja, waarschijnlijk komen die 25 kw er wat spectaculairder uit als die 118 pk van mijn ouwe gixxer uit 1993.
 
je kan niet tellen :+ dat ging niet over oemand die zei dat die 25kw had en dat die spinde :P dat 25kw gelul was allemaal op de eerste blz. Maarja boeie iedereeen heeft zijn eigen bevindingen de een kan wel spinnen met regen en koud weer de andere niet O-)
 
weet ik dat je dan schrikt, kan er me wel iets bij denken, je voelt het ook niet aankomen, maar mijn opmerking was als geintje bedoeld, dus heb er nu ook maar voor de duidelijkheid de smileys achtergeplaatst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan