[spoed] Vreemde lekkage ZXR400

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Zet er even spoed bij oomdat ik nu aan het sleutelen ben, en ik vanavond de boel wel weer in elkaar moet hebben!

Maargoed... een tijdje geleden begon er een soortvan bruin spoor op mijn frame te ontstaan. (zie foto's) eerst dacht ik dat dit olie was. Dit omdat degene die mijn koppakking had gemaakt zei dat er olie lekket bij de keering van het voortandwiel. Echter, een weekje gelden komt "green meanie" mij oude uitlaat ophalen en hij ziet datzelste spoor bij mij. hij had dat ook mijn zijn zxr400. Hij zij dat het volges hem benzine was en dat het vanaf de carbs kwam. Ik zij dat dit niet kon omdat het de kleur van olie had! Ik wou vandaag het fijne ervan weten dus heb de boel maar even opgengemaakt. De bruine substantie lijk idd uit de carburateurs te komen (zie foto's), maar ik kan niet zien vanaf waar! Even ter informatie: Mijn ZXR400 is een 92er, Heeft rond de 60.000km op de klok staan. Verbruikt (denk ik) olie, ongeveer 0.35 liter op 2a3000 KM) Wat mij ook opvalt is dat de laatse paar weken veel meer brandstof lijkt te verbruiken.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen! Wat zou dit kunnen zijn, en hoe kan ik het oplossen!?!?!?

full

Echter, een weekje gelden komt "green meanie" mij oude uitlaat ophalen en hij ziet datzelste spoor bij mij. hij had dat ook mijn zijn zxr400. Hij zij dat het volges hem benzine was en dat het vanaf de carbs kwam.

maar als hij dat ook heeft, waarom heb je dan niet aan hem gevraagd hoe je er vanaf komt :?

Trouwens, olie van het voortandwiel kan best, je wil niet weten hoe ver dat weggeslingerd wordt.

maar als hij dat ook heeft, waarom heb je dan niet aan hem gevraagd hoe je er vanaf komt :?

Trouwens, olie van het voortandwiel kan best, je wil niet weten hoe ver dat weggeslingerd wordt.

Hij heeft er ook nog niets aan gedaan...

Maar ik denk haast niet dat het van mijn voortandwiel afkomt. dit omdat deze vrijwel afgesloten is.

Bij mijn gixxer is daar een modificatie voor geweest, het rubber tussen de tank en de brandstofpomp lekte. Ik zeg niet dat het dit is, maar de lekkage sporen waren gelijkwaardig in ieder geval. Dus ff je tankrubber checken op lekkage!

Bij mijn gixxer is daar een modificatie voor geweest, het rubber tussen de tank en de brandstofpomp lekte. Ik zeg niet dat het dit is, maar de lekkage sporen waren gelijkwaardig in ieder geval. Dus ff je tankrubber checken op lekkage!

Maar jij denkt dus wel dat dit benzine zou kunne zijn, en niet direct olie?
datt zou voor mij namenlijk wel mijn hoge benzineverbruik verklaren!

ik denk ook aan benzine, ik heb (nouja, had, ik heb het eindelijk schoongemaakt :) ) het op mijn linkercarburateur zitten, mijn benzinekraantje zit daar pal boven dus grote kans dat die wat gelekt heeft, en dat spul lijkt idd erg op olie, gewoo neen vieze bruinige substantie (zoals bij jou op de foto) maar je kan het toch ook even ruiken? even met de vingers erover en sniffff als het benzine is ruik je het snel genoeg denk ik?

ik denk ook aan benzine, ik heb (nouja, had, ik heb het eindelijk schoongemaakt :) ) het op mijn linkercarburateur zitten, mijn benzinekraantje zit daar pal boven dus grote kans dat die wat gelekt heeft, en dat spul lijkt idd erg op olie, gewoo neen vieze bruinige substantie (zoals bij jou op de foto) maar je kan het toch ook even ruiken? even met de vingers erover en sniffff als het benzine is ruik je het snel genoeg denk ik?

Niet dus.. maar het zal haast wel benzine zijn dus! das goed nieuws :)

Nog ff 1 vraagke, er zitten 2 langetjes tussen mijn carbs die dezelfste bruine kleur hebben. kan het daar uit komen? wat kan ik daar tegen doen?

ik ben geen kenner ofzo, maar het probleem lijkt me niet echt dringend, als het al bruin is zit het er al een tijdje, je kan de boel goed schoonmaken en af en toe even kijken waar het vies begint te worden? misschien vind je zo het mogelijke lek?

Ik zei het toch nanananaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaahhhhh.... *D

Neej, grapje. Maarre ik ben er ook eens wat meer op gaan letten en vind je het niet vreemd dat het alleen uit de meest linker carb komt? En volgens mij ook nog alleen als hij op de standaard staat en het dus de onderste carb is?

Ik heb zo'n idee dat ie op de een of andere manier overstroomt (dus lekkage bij de overloop???) nadat ik hem stilzet. maja het stoort me iig wel dus als het te verhelpen is hoor ik het graag (en in de tussentijd zal ik ook es gaan kijken wat het is)

Owja, benzine kleurt wel bruin na een poosje, zeg maar als het verdampt dan laat het een bruinige aanslag achter.

Groeten GM.

PS: Ik heb nieuwe spiegels en ik vind ze echt de shit... CF Formula (dus van die F1 spiegeltjes en dan de echte van carbon, enige nadeel is de prijs ;( )

Terug
Bovenaan Onderaan