spoelbak met diesel???

lelijk hoofd

MF'er
26 okt 2005
94
0
Utrecht
Hallo,
ik heb net een electrische spoelbak gekocht. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je koudontvetter of ieder ander biologische afbreekbare ontvetter kunt gebruiken. Ik wil eigenlijk diesel gaan gebruiken omdat diverse mensen mij vertellen dat dit het het beste reinigd zonder uit te laten drogen, is daar ook een bezwaar tegen, behalve natuurlijk milieu technisch???
Ik heb de spoelbak nodig om mijn motorblok te spoelen, deze heeft nl zand gehapt.
Het is een bak van powerplus tools.
Alvast bedankt voor de reacties :]
 
Ik heb er juist diesel ingegooid omdat meerdere mensen mij vertelden dat dit het beste is om je motorblok helemaal te spoelen. Dit in verband met slijpsel tussen de tandwielen enzo. Door diesel drogen je keerringen en afdichtingen niet uit. Na het spoelen kun je het blok weer in elkaar zetten en dan gewoon weer gebruiken. er zit dan wel overal een dun laagje vettigheid op maar dat verbrand gewoon weer en je hebt er geen last van schijnt......
Tenzij iemand hier andere ideen over heeft maar dan is het al te laat. _O-
Ik heb mijn carburateur ook met diesel gespoeld, ik denk alleen dat ik deze nog wel even met ontvetter doe anders rookt het zo met mijn nieuwe zuiger en cilindertje... :Y
 
diesel maakt wel schoon maar ontvet niet........

ontvetter.....de naam zegt het al (na schoon maken ff afspoelen met water, laten drogen en het is brandschoon) ontvetter ontvet ook je handen........

thinner zeer goede ontvetter alleen erg schadelijk voor je gezondheid (laat je een druppel thinner op je rechterhand vallen, dan kunnen ze dat 5 sec later in je rechterhand meten bij een bloed onderzoek)

aceton ontvet evengoed en is niet schadelijk (staat ook bij de dames in't make-up hoekje.

Uhm... :N
Van aceton wordt inmiddels vermoed dat het kankerverwekkend is. Vandaar dat je bij de dames in het make-up hoekje ook alternatieven kan vinden tegenwoordig.
 
Ik heb er juist diesel ingegooid omdat meerdere mensen mij vertelden dat dit het beste is om je motorblok helemaal te spoelen. Dit in verband met slijpsel tussen de tandwielen enzo. Door diesel drogen je keerringen en afdichtingen niet uit. Na het spoelen kun je het blok weer in elkaar zetten en dan gewoon weer gebruiken. er zit dan wel overal een dun laagje vettigheid op maar dat verbrand gewoon weer en je hebt er geen last van schijnt......
Tenzij iemand hier andere ideen over heeft maar dan is het al te laat. _O-
Ik heb mijn carburateur ook met diesel gespoeld, ik denk alleen dat ik deze nog wel even met ontvetter doe anders rookt het zo met mijn nieuwe zuiger en cilindertje... :Y

Tja, verstandig..
 
Als je een carb met diesel hebt gespoeld, gewoon een stootje perslucht erachteraan; het hele dunne filmpje dat dan nog blijft zitten merk je niet eens, is door de benzine al meegenomen voordat je goed en wel bent opgestart.

Diesel lijkt trouwens nog enigszins op benzine, ontvetter-resten vertrouw ik minder in een cilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan