spoelbak met diesel???

lelijk hoofd

MF'er
26 okt 2005
94
0
Utrecht
Hallo,
ik heb net een electrische spoelbak gekocht. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je koudontvetter of ieder ander biologische afbreekbare ontvetter kunt gebruiken. Ik wil eigenlijk diesel gaan gebruiken omdat diverse mensen mij vertellen dat dit het het beste reinigd zonder uit te laten drogen, is daar ook een bezwaar tegen, behalve natuurlijk milieu technisch???
Ik heb de spoelbak nodig om mijn motorblok te spoelen, deze heeft nl zand gehapt.
Het is een bak van powerplus tools.
Alvast bedankt voor de reacties :]
 
Roert/circuleert-ie alleen "electrisch"? Staat er (hopelijk) toch niet in de gebruiksaanwijzing dat de ontvetter ONbrandbaar moet zijn?

Diesel is het enige reinigingsmiddel dat ik ooit voor niet-electrisch spul gebruik, werkt fijn (maar alleen BUITEN, want die geur=smaak kruipt in je vel, broodtrommel, koelkast, beddegoed en noem maar op, verdwijnt ook niet echt snel).
 
Hallo,
ik heb net een electrische spoelbak gekocht. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je koudontvetter of ieder ander biologische afbreekbare ontvetter kunt gebruiken. Ik wil eigenlijk diesel gaan gebruiken omdat diverse mensen mij vertellen dat dit het het beste reinigd zonder uit te laten drogen, is daar ook een bezwaar tegen, behalve natuurlijk milieu technisch???
Ik heb de spoelbak nodig om mijn motorblok te spoelen, deze heeft nl zand gehapt.
Het is een bak van powerplus tools.
Alvast bedankt voor de reacties :]


geen probleem :N

alleen schone diesel blijf je overal ruiken
tot in je kleren toe en gaat er niet makkelijk uit. :N
 
Ik krijg ook huiduitslag van de volledig biologisch afbreekbare koudontvetter die op het werk meeneem.. dat zegt dus niet heel veel...

Stinkt alleen wel stukken minder hard en reinigd beter..
Dan moet je die koudontvetter ff met 10% water verdunnen :Y Geen huidirritatie meer, en werking blijft gelijk!

@TS: Ik denk dat het heus wel kan hoor, diesel in dat apparaat, maar ik zou het niet doen. Alleen al met betrekking tot de brandgevaarlijkheid lijkt het me niet raadzaam. Ik gebruik ook meestal diesel om dingen te ontvetten, maar dan gewoon op een poetsdoek
 
Ik krijg ook huiduitslag van de volledig biologisch afbreekbare koudontvetter die op het werk meeneem.. dat zegt dus niet heel veel...

Stinkt alleen wel stukken minder hard en reinigd beter..
denk ook dat dat voor iedereen verschillend uitpak
waar hij of zij allergisch voor is
heb zelf geen problemen met electroclean en breakclean :N
m,n handen slaan dan wel wit uit maar met n beetje motorolie
is dat zo weer weg :Y
 
diesel maakt wel schoon maar ontvet niet........

ontvetter.....de naam zegt het al (na schoon maken ff afspoelen met water, laten drogen en het is brandschoon) ontvetter ontvet ook je handen........

thinner zeer goede ontvetter alleen erg schadelijk voor je gezondheid (laat je een druppel thinner op je rechterhand vallen, dan kunnen ze dat 5 sec later in je rechterhand meten bij een bloed onderzoek)

aceton ontvet evengoed en is niet schadelijk (staat ook bij de dames in't make-up hoekje.
 
diesel maakt dus schoon en laat een vet laagje achter , is toch perfect voor de meeste toepassingen. Wat denk je wat er gebeurd met je ge-ontvette carb na een paar x door de regen ? Tis maar net wat voor toepassing je wilt gebruiken.
 
Aceton zou ik zeker niet gebruiken. Lossen veel kunstoffen en rubbers in op en dat is niet wat je wilt denk ik.
Als je irritatie krijgt waarom koop je dan niet gewon een paar kunstof handschoenen. Is misschien niet stoer, maar wel gezonder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan