Spoelolie gebruiken om vastzittende hydraulische nokkenaskettingspanner los te maken?

Bullmoose

MF'er
10 okt 2005
60
18
Den Haag
Beste Motor-forumleden,

Met de zoekfunctie vind ik geen antwoord op bovenstaande specifieke vraag. Als Honda CBR1000F bezitter heb ook ik een oplossing nodig voor de niet goed werkende nokkenaskettingspanner. Ik begrijp dat vervangen door een beter type en schoonmaken opties zijn. Bij mij is de gedachte opgekomen dat schoonmaken misschien zelfs zou kunnen door het gebruik van een spoelolie?

Wat zijn jullie ervaringen of tips / betere ideeen?

Alvast bedankt!

Groet, Bullmoose
 
Handmatige kopen, schoonmaken werkt een paar 100 of misschien 1000km, vervangen voor een originele komt hetzelfde probleem ook weer terug.

gewoon een handmatige erin knallen en niet meer aan denken..
 
Correctie,ik zie dat het een speciale spanner is,handmatig gaat dus niet 😬
In dat geval zou je spoelen kunnen proberen,maar denk dat het op vervangen uit gaat draaien,uit elkaar halen gaat ook niet
want alles is met klinknagels vastgezet,ik weet niet hoeveel km de motor heeft gelopen,maar als dat richting de 100000 gaat
dan is het verstandig ook de nokkenasketting te vervangen.
1635245923097.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Jeetje, nou is TS wel heel erg snel an accuraat geholpen zeg, wat goed dat Motor-Forum ;)

Eerste post en binnen een uur de complete hapklare oplossing in de pocket
 
Mijn complimenten voor de snelle. en uitgebreidde, reacties!
Een exact antwoord op de vraag zit er niet meteen tussen, maar ik ben wel een stukje wijzer geworden.

Als spoelolie een tijdelijke oplossing blijkt tot het moment van vervangen post ik m'n ervaring hier wel even.

Nogmaals bedankt, super!
 
Terug
Bovenaan Onderaan