Spontaan afslaan FZR600

Fore

MF veteraan
In memoriam
27 feb 2002
23.485
0
Eindhoven (regio)
M-F-ers (m/v)

Zondag met tati naar Zolder gegaan. Op een gegeven moment staan we op een t-splitsing en we wilden de weg op rijden. Ik wilde gas geven en de koppeling laten opkomen maar de motor was dus al afgeslagen.

Ik direct op de startknop gedrukt maar helemaal niets dus. De welbekende dooie pier had toegeslagen. :(

Tati heb ff gekeken naar de accu maar die zat nog vol vloeistof (ding is 3 maanden jong).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn :? :?

Motor even later aangeduwd en daarna geen probss meer gehad tot nu toe.
 
M-F-ers (m/v)

Zondag met tati naar Zolder gegaan. Op een gegeven moment staan we op een t-splitsing en we wilden de weg op rijden. Ik wilde gas geven en de koppeling laten opkomen maar de motor was dus al afgeslagen.

Ik direct op de startknop gedrukt maar helemaal niets dus. De welbekende dooie pier had toegeslagen. :(

Tati heb ff gekeken naar de accu maar die zat nog vol vloeistof (ding is 3 maanden jong).

Wat zou de oorzaak kunnen zijn :? :?

Motor even later aangeduwd en daarna geen probss meer gehad tot nu toe.

Die jongen die met de laaste Burger-King rit met ons meereed, met die zwarte FZR, heeft hetzelfde probleem gehad. Was een los contact in de ontstekingsunit. (dat zwarte kastje onder je zadel) Een keer mee schudden en hij reed weer. Dat heeft hij laten solderen, geloof ik.
Ik zal het eens navragen. 8-)

edit: heb het gevraagd, het waren bij hem versleten "pick-up spoelen". Na vervanging heeft hij geen problemen meer gehad.
 
Laatst bewerkt:
Controleer je brandstoftoevoer even (carburateur totaan brandstofpomp controleren, inculsief benzinefiltertje).

Maar ik denk eerder dat de pulsgever voor de ontsteking even te warm is geworden. Dat gebeurt wel vaker als je motor stilstaat en de warmte van je blok opstijgt. Zit deze pulsgever te dicht in de buurt van je blok, dan wil ie nog wel eens geen signaal meer doorgeven. Je motor valt dan dood.

Dit probleem zie je ook wel eens op de testbank gebeuren als de pulsgever kabel op een verkeerde plek zit. Motor valt dan stil, alsof er geen benzine meer toegevoerd wordt. Ik heb in het verleden ook wel eens gehad, maar is simpel te verhelpen; zoek deze kabel op en isoleer hem goed, of zorg ervoor dat ie op een plek komt te hangen waar het niet te heet wordt.

Suc6

PS De pulsgever kabel is de kabel waaraan tijdens bv. een Dynorun de klem komt te zitten voor het meten van het toerental....
 
Controleer je brandstoftoevoer even (carburateur totaan brandstofpomp controleren, inculsief benzinefiltertje).

Maar ik denk eerder dat de pulsgever voor de ontsteking even te warm is geworden. Dat gebeurt wel vaker als je motor stilstaat en de warmte van je blok opstijgt. Zit deze pulsgever te dicht in de buurt van je blok, dan wil ie nog wel eens geen signaal meer doorgeven. Je motor valt dan dood.

Dit probleem zie je ook wel eens op de testbank gebeuren als de pulsgever kabel op een verkeerde plek zit. Motor valt dan stil, alsof er geen benzine meer toegevoerd wordt. Ik heb in het verleden ook wel eens gehad, maar is simpel te verhelpen; zoek deze kabel op en isoleer hem goed, of zorg ervoor dat ie op een plek komt te hangen waar het niet te heet wordt.

Suc6

PS De pulsgever kabel is de kabel waaraan tijdens bv. een Dynorun de klem komt te zitten voor het meten van het toerental....

De pulsgever zit ALTIJD! erg dicht op het blok!,
En alle warmte die opstijgt gaat weg van het blok, waardoor het dus afkoelt, en de pulsgever dus ook.

Daarbij is het NIET mogelijk dat een pulsgever kabel door de gewone motorblokwarmte problemen kan opleveren, mits hij de uitlaat raakt en de isolatie eraf smelt, waardoor daar een kortsluiting kan ontstaan.

PS: De pulsgever kabel is dus ook absoluut niet de kabel die ze gebruiken bij een dynojet run.
Ze zouden eventueel de - zijde van de bobine kunnen gebruiken, of een inductieklem over de bougiekabel kunnen klemmen.

Natuurlijk veel succes gewenst bij je volgende technische uitleg. :)

Groeten Paul.
 
Goedmiddag Paul,

Ga jij eerst maar eens praten met Dolf van den Heuvel van Hilltech Dynojet in Kaatsheuvel, die dezelfde ervaringen hiermee heeft al ik.

Groetjes,
Mark TT (die slechts hardop denkt)

PS Horen wij van jou nog, als tuningspecialist, wat dan volgens jou WEL een mogelijke oorzaak van het probleem zou kunnen zijn?

 
Laatst bewerkt:
Goedmiddag Paul,

Ga jij eerst maar eens praten met Dolf van den Heuvel van Hilltech Dynojet in Kaatsheuvel, die dezelfde ervaringen hiermee heeft al ik.

Groetjes,
Mark TT (die slechts hardop denkt)


PS Horen wij van jou nog, als tuningspecialist, wat dan volgens jou WEL een mogelijke oorzaak van het probleem zou kunnen zijn?

Als Dolf van den Heuvel mij iets duidelijk wil maken wat technisch goed te onderbouwen valt,
dan juich ik dat ten zeerste toe.
Maar je moet toch toegeven dat deze laatste technische uitleg kant noch wal raakte.

Daarbij heb ik nooit gezegd dat ik een tuning
specialist was!

En wat hiervan wel de oorzaak was/is weet ik ook niet, soms kun je storingen nou eenmaal moeilijk via de telefoon of via het net oplossen.

Groeten Paul.
 
Nah, vandaag ff bij de dealer geweest en de oorzaken waren als volgt:

De accu was voltooid verleden tijd (3 maanden oud) en een typisch yamaha kwaaltje, namelijk het kastje wat zorgt voor distributie van de stroompjes. (ik ben ff de naam vergeten).

nieuwe erin gezet en als een zonnetje.

Dus, deze jongen kan weer lekker :] :]
 
Nah, vandaag ff bij de dealer geweest en de oorzaken waren als volgt:

De accu was voltooid verleden tijd (3 maanden oud) en een typisch yamaha kwaaltje, namelijk het kastje wat zorgt voor distributie van de stroompjes. (ik ben ff de naam vergeten).

nieuwe erin gezet en als een zonnetje.

Dus, deze jongen kan weer lekker :] :]
Dus toch de accu... nouja, onder garantie gefixed neem ik aan?

Heb je de Laser er vandaag nog op laten zetten?
 
Nah, vandaag ff bij de dealer geweest en de oorzaken waren als volgt:

De accu was voltooid verleden tijd (3 maanden oud) en een typisch yamaha kwaaltje, namelijk het kastje wat zorgt voor distributie van de stroompjes. (ik ben ff de naam vergeten).

nieuwe erin gezet en als een zonnetje.

Dus, deze jongen kan weer lekker :] :]

Wat voor merk accu zat er dan in :? , 3 maanden oud is wel errug jong voor een accu om ermee op te houden.

Groeten Paul.

PS: Kastje voor de distributie van de stroompjes, bedoel je daar soms het zekeringkastje mee ?
 
Wat voor merk accu zat er dan in :? , 3 maanden oud is wel errug jong voor een accu om ermee op te houden.

Groeten Paul.

PS: Kastje voor de distributie van de stroompjes, bedoel je daar soms het zekeringkastje mee ?
Of misschien de gelijkrichter.....

Maar dat verhaal van de pulgever lijkt mij ook bull... je bobine kan je meer mee
 
wat voor lasr heb krijg je erop??? want ik wil ook een laser

Profrace aluminium (geeft zo'n 110 a 120 db)
adviesverkoopprijs = 220 pleuro's incl. btw en montage. Losse db-killer (die alleen maar met een popnagel vastgezet kan worden, ergo sum heeft iemand hier een oplossing voor???)) komt op 15 pleuro's.

Geluid is in mijn optiek errugg vet.

veel succes met het uitzoeken 8-)
 
Profrace aluminium (geeft zo'n 110 a 120 db)
adviesverkoopprijs = 220 pleuro's incl. btw en montage. Losse db-killer (die alleen maar met een popnagel vastgezet kan worden, ergo sum heeft iemand hier een oplossing voor???)) komt op 15 pleuro's.

Geluid is in mijn optiek errugg vet.

veel succes met het uitzoeken 8-)
ja ik krijg ook de profrace alleen dan carbon versie en 115db??? damnnn met een db killer gaat er toch maar 3db af ofnie??maar mijn uitlaat was ook nog niet binnen word waarschijnlijk ook zaterdag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan