Spontaan rondje Eifel, maar valt tegen?

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.454
145
Nu ik nog vrije dagen had en het enorm mooi weer is heb ik de motor gepakt en een willekeurige gpx van internet geplukt
https://www.gpstracks.nl/pagina.php?rid=4594

Echter had ik meer bochten en groen verwacht :) nu veel van dorp tot dorp gereden en misschien 5km groen en leuke bochten.

momenteel zit ik hasenfeld vlakbij heimbach.

Zal het beter een naarmate je dieper Duitsland in ga? Of kan ik beter op jacht naar een andere route :)

Misschien ben ik verwend geraakt door mn eerdere trip in Engeland van New Castle naar Liverpool waarbij het constant bochten was zonder verkeer:) en op IoM ook prima
 
Die gpx lijkt alleen te bestaan uit routepunten, geen trackpunten. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het zou dan zomaar kunnen, dat jouw navigatie dan volgens een profiel (bijv snelste), een route ervan maakt, die niet per se de leukste wegen zijn. Dat, of het is gewoon een saaie route :+
 
Die gpx lijkt alleen te bestaan uit routepunten, geen trackpunten. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het zou dan zomaar kunnen, dat jouw navigatie dan volgens een profiel (bijv snelste), een route ervan maakt, die niet per se de leukste wegen zijn. Dat, of het is gewoon een saaie route :+
Klopt, zijn een reeks van 40 adressen, wegen en nog iets :)

Ik zal eens op zoek naar wat anders
 
Klopt, zijn een reeks van 40 adressen, wegen en nog iets :)

Ik zal eens op zoek naar wat anders
Hoeft niks mis mee te zijn maar je bent afhankelijk van je navigatie om de routes tussen die 40 leuk te maken :)

Hier op het forum onder de profielberichten staat een gpx eifelroute, die ziet er zo niet verkeerd uit.
 
rij maar eens van Heimbach naar Gemünd
Ja maar dan om de rursee (zo heet dat grote meer volgens mij) heen. Schitterend stukje daar!
Kijk wel uit voor Volker Heinen, als de beste man nog niet met pensioen is… rijdt op zn undercover BMW iedereen zoek en zet dan zn polizei bordje aan… al is dat bij ons al wel minimaal 12 jaar geleden.
 
In de Eiffel moet je prima routes kunnen rijden, maar het is natuurlijk geen Alpen of Pyreneeën gebied.
Dus je kunt er geen 40 km aaneengesloten bochten rijden, zonder een kip tegen te komen, maar voor een dagje of weekendje prima te doen, zeker als je ook nog een stukje Luxemburg meepikt.

Het Zwarte Woud is wel al een stuk beter, en de Bayrische Alpen zijn nog weer beter.
Probleem is dat als je te vaak in de echte mooie stukken van Europa rijdt, dat de rest, zoals Nederland, Belgie, Noord Frankrijk) al heel snel tegenvalt.
 
In de Eiffel moet je prima routes kunnen rijden, maar het is natuurlijk geen Alpen of Pyreneeën gebied.
Dus je kunt er geen 40 km aaneengesloten bochten rijden, zonder een kip tegen te komen,

Dat lukt mij prima in de Eifel, maar niet in het drukke stuk rond de Ruhrsee. Het interessante stuk Eifel begint onder de lijn Prüm/Daun. Dus het stuk ten oosten van Luxemburg.
 
Ik snap het hele principe van route via navi rijden niet. Ik stap op, stop waar het leuk is, is het niet leuk ga ik verder. Zoek vantevoren uit wat ongeveer de windrichting is en dan gaan. Je hebt toch geen TomTom of Garmin nodig om te vertellen wat leuk en/of mooi is.
Ik heb navigatie van beeline, tik in waar ik heen wil en dan kan je kiezen uit route of kompas. Neem vaak kompas, dan kan je gewoon zelf rijden wat je wil, de pijl wijst of je nog de goede richting in gaat👍👍
 
Ik snap het hele principe van route via navi rijden niet. Ik stap op, stop waar het leuk is, is het niet leuk ga ik verder. Zoek vantevoren uit wat ongeveer de windrichting is en dan gaan. Je hebt toch geen TomTom of Garmin nodig om te vertellen wat leuk en/of mooi is.
Als je stopt waar het leuk is rij je alleen waar het niet leuk is.
Ik snap geen zak van deze redenering.

Vantevoren een route uitzetten maakt de dag veel mooier.
De tip van @ Mike Schenk om zoveel mogelijk de groengelijnde wegen op de Michelinkaart aan te houden werkt echt goed.
Dat zijn echt de krenten in de pap.
Het is alleen jammer dat in Duitsland steeds meer van deze wegen afgesloten worden voor motorrijders.
 
Ik heb een tijdlang Kurviger gebruikt en vond dat perfect werken.

Als je stopt waar het leuk is rij je alleen waar het niet leuk is.
Ik snap geen zak van deze redenering.

Vantevoren een route uitzetten maakt de dag veel mooier.
De tip van @ Mike Schenk om zoveel mogelijk de groengelijnde wegen op de Michelinkaart aan te houden werkt echt goed.
Dat zijn echt de krenten in de pap.
Het is alleen jammer dat in Duitsland steeds meer van deze wegen afgesloten worden voor motorrijders.
Mike zei het toch iets anders🙃?
 
Eifel is ook een zwaar overgewaardeerd gebied. Veel te druk, alle dorpen té dicht op elkaar om leuk te kunnen rijden en ieder dorp is hetzelfde (maar dan weet je tenminste dat als je een dorp binnenrijdt dat er een flitspaal staat). En dan heb je nog de wegen die afgesloten zijn voor motorrijders, en is dit op sommige dagen niet zo dan is het filerijden in de hairpins. Doe mij maar gewoon lekker Ardennen, Luxemburg of Frankrijk in.
 
Wij doen nu al jaren met Pinksteren een rondje Eifel vanuit Bad Bertrich, ik herken veel te druk, overgewaardeerd en overal flitspalen niet echt. En natuurlijk kan het altijd nog mooier, maar dit is zo dicht in de buurt dat het altijd "even" kan.
 
Heb gelukkig de juiste gpx'jes later kunnen vinden. Veel bochtige wegen en ik was 95% van de tijd alleen op de weg. Ook vandaag :) zeven uur lang gereden en misschien paar keer beetje verveeld ivm rechtdoor steken naar ander mooi stuk. Sommige stukken lijken wel een kartbaan. Strak asfalt over glooiend boerenlandschap. Soms kon je ver vooruit kijken, dus dan was het vollast:)

Wat een verschil met Nederland. Kom zo weinig mensen tegen, geen fietsers. Heerlijk


morgen verzadigd richting huis. Zal wel weer wennen worden met om de 200 meter een fietser in een leuk bochtje

Eerder las ik dat mensen op de bonnefooi gingen en op de dag zelf een hotel gingen boeken. Nou, niet te doen dus :+ elke keer echt last minute dat een hotel vrij kwam en dan moest ik ook nog eens een half uur uitwijken. Enorm geluk gehad, Alhoewel motor onbeveiligd buiten staat nu, fingers crossed
 
Heb gelukkig de juiste gpx'jes later kunnen vinden. Veel bochtige wegen en ik was 95% van de tijd alleen op de weg. Ook vandaag :) zeven uur lang gereden en misschien paar keer beetje verveeld ivm rechtdoor steken naar ander mooi stuk. Sommige stukken lijken wel een kartbaan. Strak asfalt over glooiend boerenlandschap. Soms kon je ver vooruit kijken, dus dan was het vollast:)

Wat een verschil met Nederland. Kom zo weinig mensen tegen, geen fietsers. Heerlijk


morgen verzadigd richting huis. Zal wel weer wennen worden met om de 200 meter een fietser in een leuk bochtje

Eerder las ik dat mensen op de bonnefooi gingen en op de dag zelf een hotel gingen boeken. Nou, niet te doen dus :+ elke keer echt last minute dat een hotel vrij kwam en dan moest ik ook nog eens een half uur uitwijken. Enorm geluk gehad, Alhoewel motor onbeveiligd buiten staat nu, fingers crossed
Bonnefooi is misschien met een tent nog beter te doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan