Spontaan uitvallen Gixxer 2001

Ronamo

MF'er
7 mei 2006
229
0
Amsterdam
Hallo kenners,

Mijn Gixxer 600 uit 2001 valt de laatste tijd spontaan uit. Voornamelijk wanneer ik in de eerste versnelling op de motor afrem en vlak voor stilstand de koppeling intrek. Hij houdt er dan af en toe gewoon mee op . Een typische dodemansknop / noodstop-knop-actie. Ik begrijp er helemaal niets van. Dat deed ie anders nooit....
Is er iemand die bekend is met het probleem en mij kan vertellen wat er aan de hand is en wat ik er zelf aan kan doen.
Dealer kan alle bedrading nalopen en niks vinden. Weg 250 Euri.. |( Dus liever iemand van jullie die me gericht kan bijstaan.

Ik sta open voor iedere suggestie / mededeling / commentaar / verwijzing naar een hierover bestaand topic.
Ronald
 
Motoport Selling heeft het over een defecte neutraal-schakelaar. Is iemand bekend met dit fenomeen? En zo ja, waar zit ie en wat te doen?
Hij baseert dit op het feit dat de bike telkens uitvalt in de eerste versnelling en dat ie er mee ophield toe ik 'm vanuit z'n vrij in de 1e versnelling tikte....
 
Motoport Selling heeft het over een defecte neutraal-schakelaar. Is iemand bekend met dit fenomeen? En zo ja, waar zit ie en wat te doen?
Hij baseert dit op het feit dat de bike telkens uitvalt in de eerste versnelling en dat ie er mee ophield toe ik 'm vanuit z'n vrij in de 1e versnelling tikte....

Selling kon wel eens gelijk hebben; wat Willem bedoelt is dat de tankontluchting niet meer goed werkt, er vacuum gezogen wordt en de benzinetoevoer dan hapert. Met een benzinwepomp heb je daar veel minder last van dan bij gewone carbs. oid zonder pomp.

De symptomen bij geen ontluchting zijn ook wat anders; eerst reageert de motor slecht op het gas, gaat inhouden bij gas openen etc. en uiteindelijk bij geen of bijna geen benzinetoevoer slaat ie dan af. Dat kan wel een paar minuten duren, het mengsel wordt namelijk langzaam steeds armer.

Ik gok dus ook op de neutraal indicator. Kan je die niet loskoppelen?
 
Selling kon wel eens gelijk hebben; wat Willem bedoelt is dat de tankontluchting niet meer goed werkt, er vacuum gezogen wordt en de benzinetoevoer dan hapert. Met een benzinwepomp heb je daar veel minder last van dan bij gewone carbs. oid zonder pomp.

De symptomen bij geen ontluchting zijn ook wat anders; eerst reageert de motor slecht op het gas, gaat inhouden bij gas openen etc. en uiteindelijk bij geen of bijna geen benzinetoevoer slaat ie dan af. Dat kan wel een paar minuten duren, het mengsel wordt namelijk langzaam steeds armer.

Ik gok dus ook op de neutraal indicator. Kan je die niet loskoppelen?
Geen idee of dit los te koppelen valt. Het wordt in ieder geval binnenkort handjes uit de mouwen bij MotorXtra.
Ik denk dan nu ook dat ik dankzij jullie hulp / suggesties heel dicht bij (de oplossing van ) het probleem ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan