Spookrijder!

Oude mensen in het verkeer?

  • Nee

    Stemmen: 10 11,8%
  • Ja

    Stemmen: 20 23,5%
  • Alleen 's nachts

    Stemmen: 2 2,4%
  • Alleen maandelijkse keuring

    Stemmen: 34 40,0%
  • Alleen met rollators

    Stemmen: 19 22,4%

  • Totaal aantal stemmers
    85
Ik zie oude mensen het liefst op deze manier in het verkeer:

full



:X :X :X :X :X

Je bedoeld achter het stuur van deze lijkwagen, als er weer zo'n overmoedige jongeling is geweest die zijn heldhaftige en- of onbezonnen acties niet meer kan navertellen :?

Dan begrijp ik het! Beter een ouder en verstandig iemand achter het stuur, dan een jongeling die nauwelijks kan fietsen en zijn oor tussen de spaken ramt :Y :X }) :W


Ik neem trouwens gemakshalve maar aan dat je later als je ouders, familieleden en- of zelf een respectabele leeftijd heb gehaald, passende maatregelen neemt om aan jouw ideaalbeeld te voldoen. Dit indien ik je toch niet begrepen heb en jij liever een ouder iemand in die kist ziet, dan dat deze aan het verkeer deelneemt B|
 
je heb zat ouderen die wel knap kunnen rijden maar het is een feit dat ze allemaal hun rijbewijs hebben gehaald in een tyd dat het verkeer van heel ander kaliber was als heden ten dage.

Ik kan me goed ergeren aan de traagheid en vooral het NIET kijken en observeren van medeweggebruikers door ouderen in t verkeer.

Ik rijd ongeveer 150000 km per jaar in blik voor de baas en nog eens 40000 woon werk op motor en in auto en de koekies die je tegenkomt op de weg pfff hou maar op
om moedeloos van te worden af en toe... :N
 
Jawel maar ik heb net zo goed last van idioten van begin twintig, meestal in een sjonnie auto die als ongeleide projectielen over de weg razen en op geen enkele manier rekening houden met een ander. Ik kan me ook nog al ergeren aand e ongenuanceerde stelling name hier van sommigen. En ja ik heb ook tegen mijn vader gezegd dat het tijd was om op te houden op een bepaald moment. Maar dat betekende voor hem wel het opgeven van zijn vrijheid van bewegen. Iets waar een aantal hier zich ook in gehinderd voelt kennelijk. Rekening met een ander houden is niet iedereen gegeven.
 
Als ik soms ouderen in het verkeer zie :N Gaan ze zestig rijden waar je tachtig mag. |(
Als iemand dan bijvoorbeeld honderd rijdt en gewoon keurig inhaald heeft heb ik daar niks geen moeite mee, die houdt het verkeer namelijk niet op. Als je dan zestig gaat rijden op een tachtig per uur weg dan vraag je om agressie. Het verkeer heeft een slechte doorstroming en mensen gaan zich daaraan ergeren en gaan bumperkleven.

Conclusie: Er zouden ook bekeuringen moeten komen voor mensen die langzamer dan de toegestane snelheid rijden. Laten we zeggen dat als je 15/20 km/h langzamer rijdt je dan gewoon een bekeuring krijgt. :Y
 
Deze cijfers zijn volkomen onzinnig als je er niet voor elke categorie ook bijzet hoeveel kilometers de groepen afleggen.

Volgens mij en vergeef mijn bescheiden mening!!!!, leggen oudere mede-weggebruikers toch echt minder kilometers af dan de jongere versies hiervan en vallen er toch meerdere doden en gewonden!.
Ik concludeer uit dit feit dat de wegfossielen het op dit vlak toch echt hebben verloren!!!?

Correct me if i'm wrong!! ;)
 
Volgens mij en vergeef mijn bescheiden mening!!!!, leggen oudere mede-weggebruikers toch echt minder kilometers af dan de jongere versies hiervan en vallen er toch meerdere doden en gewonden!.
Ik concludeer uit dit feit dat de wegfossielen het op dit vlak toch echt hebben verloren!!!?

Correct me if i'm wrong!! ;)
Ook al moeite met rekenen? Lees nog even de post van hammerhead. In de leeftijds categorie van de jongeren vallen er in de leeftijd 16-34 aanzienlijk meer doden dan in de leeftijd vann 65-83. Dus ja ik corrigeer je want je het het mis. Wat ga je zelf doen? Zelfmoord plegen als je 65 bent? Of liever eerder nog om de jeugd van dan een dienst te bewijzen? Waar gaat dit over?
 
Ook al moeite met rekenen? Lees nog even de post van hammerhead. In de leeftijds categorie van de jongeren vallen er in de leeftijd 16-34 aanzienlijk meer doden dan in de leeftijd vann 65-83. Dus ja ik corrigeer je want je het het mis. Wat ga je zelf doen? Zelfmoord plegen als je 65 bent? Of liever eerder nog om de jeugd van dan een dienst te bewijzen? Waar gaat dit over?
scrabble :?
 
Als ik soms ouderen in het verkeer zie :N Gaan ze zestig rijden waar je tachtig mag. |(
Als iemand dan bijvoorbeeld honderd rijdt en gewoon keurig inhaald heeft heb ik daar niks geen moeite mee, die houdt het verkeer namelijk niet op. Als je dan zestig gaat rijden op een tachtig per uur weg dan vraag je om agressie. Het verkeer heeft een slechte doorstroming en mensen gaan zich daaraan ergeren en gaan bumperkleven.

Conclusie: Er zouden ook bekeuringen moeten komen voor mensen die langzamer dan de toegestane snelheid rijden. Laten we zeggen dat als je 15/20 km/h langzamer rijdt je dan gewoon een bekeuring krijgt. :Y
Da's lullig -O- Mijn ouders hebben allebei een Fiat 500 voor de hobby (en boodschappies :P ), en die redden met moeite 100.(18 pk op iets van 500 kilo :Y ) Die zouden dus geen gebruik mogen maken v/d snelweg?



Over het algemeen ben ik het er mee eens dat sommige / veel jongeren roekeloos rijden... maar wat doe je eraan. Een jeugd-bash-topic helpt iig geen ene zier.
En ja, ik ben 18 maar nee, ik rij niet zo.
 
Het gaat mij ook niet om de jeugd af te kraken. Ik vind het alleen zo ongelooflijk ongenuanceerd allemaal en vraag me dan af of ze zelf geen ouders hebben en hoe ze zelf denken te rijden als ze ouder zijn geworden. Ik tracht me zelf zo min mogelijk te ergeren aan anderen, oud of jong, en dat is zo veel ontspannender rijden zowel op de motor als met de auto. Mensen die arm zijn hebben haast, mensen die rijk zijn hebben de tijd aan zich zelf.
 
De jeugdigen hebben het grootste risico per reizigerskilometer op een ongeluk. Vanaf 25 jaar verandert dit en zijn het de ouderen (75+) met het grootste risico.

Om eerlijk te zijn verbaasd mij dit, als ik namelijk ouderen zie rijden vaak.... maar je, 60 rijden waar je 80 mag is wel irritatie opwekkend en valt mij meer op dan iemand die 120 rijd waar je 80 mag.

Mijn eigen oma rijd nog auto, ziet helemaal niks en is echt een gevaar op de weg. We bidden hier met zijn allen dat ze wordt afgekeurd..... heb ik meteen een autotje ;)

edit:
de cijfers http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/ppdscgi.exe?DC=Q&E=/Nederlands/Risico/Slachtoffers%20per%20miljard%20reizigerskilometers
 
Da's lullig -O- Mijn ouders hebben allebei een Fiat 500 voor de hobby (en boodschappies :P ), en die redden met moeite 100.(18 pk op iets van 500 kilo :Y ) Die zouden dus geen gebruik mogen maken v/d snelweg?

Tuurlijk mogen die dan gebruik maken van de snelweg. Vrachtwagens rijden toch ook maar 80 op de snelweg. Ik bedoelde ook eigenlijk de snelheid buiten de bebouwde kom of de autowegen die maar éénbaans zijn.
 
Ook al moeite met rekenen? Lees nog even de post van hammerhead. In de leeftijds categorie van de jongeren vallen er in de leeftijd 16-34 aanzienlijk meer doden dan in de leeftijd vann 65-83. Dus ja ik corrigeer je want je het het mis. Wat ga je zelf doen? Zelfmoord plegen als je 65 bent? Of liever eerder nog om de jeugd van dan een dienst te bewijzen? Waar gaat dit over?

ouwe geit!! }) ;) :+




en nee..... ik pleeg geen zelfmoord als de respectabele leeftijd van 65 evenaar, maar hoop wel dat er dan een keuring bestaat die zowel oudere EN jongere weggebruikers om een tweejaarsperiode test op hun rijvaardigheid en alertheid! :W
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan