Spool motorkleding

aprilia2000

MF veteraan
In memoriam
13 apr 2002
6.366
0
Grijpskerke
Na een jaar in textiel motorkleding rond gereden te hebben wil ik deze zomer de overstap maken naar een leren motorpak.
Bij Motoport verkopen ze onder andere leren pakken van het merk Spool, deze zijn zeer gunstig geprijsd, namelijk €599,- .
Zelf heb ik goede ervaringen met het merk Spool, momenteel heb ik een motorbroek van dit merk en deze bevalt me goed; zit goed en is perfect waterdicht. Mijn vader heeft een textiel motorjack van dit merk en is hier ook zeer over te spreken.
Ik heb daarnet de zoekfunctie gebruikt, maar kon daar niet echt veel ervaringen met dit merk in vinden dus bij deze:

Wie heeft er ervaring met Spool motorkleding en dan met name met de leren pakken van dit merk?

Bij voorbaat dank :}
 
Ik heb er een leren pak van, is best wel goed, alleen een beetje heet als het buiten 30 graden is. :+

Het pak is trouwens ook best wel waterdicht, ik heb vanuit Assen een regenbuihoosbui op mijn pet gehad, maar mijn kleren waren niet nat geworden :} :}

Verder valt er niet zo veel over te vertellen eigenlijk, best wel een goed pak. :)
 
Spool is goed heb ik me laten vertellen maar is ie ook waterdicht?
Hmmmmm mijn Rev'it combi van € 700 is dat niet maaja die vond ik net iets mooier !

Bij motoport Uithoorn hebben ze 4 verschillende merken hangen kan je mooi vergelijken.

Gr jeff
 
Kep deze :9
Waterdicht :? Zit vol met van dat elastische spul, dus nee... maar je mot het passen, elk lichaam is anders en misschien ben jij wel een dainese man of IXS oid

full
 
ik ga eind van de maand ook een leren pak halen.... ergens in dezelfde prijsklasse, ben benieuwd wat er te vinden is bij termaat......
ik ga trouwens voor de overjarige modelletjes, zelfde kwaliteit voor een leukere prijs :)
 
Heb de grijs/zwart/witte uitvoering.
(Afbeelding)
Pak is zeker niet waterdicht maar zit bij mij erg goed.
Enige nadeel is dat er in mijn pak alleen maar een binnenzak zit.
Maar volgens mij hebben de nieuwere modellen meerdere zakken.
 
Laatst bewerkt:
Kep deze :9
Waterdicht :? Zit vol met van dat elastische spul, dus nee... maar je mot het passen, elk lichaam is anders en misschien ben jij wel een dainese man of IXS oid

(Afbeelding)

Klink heb gelijk. Een combi van IXS zit mij voor geen meter en is te ruim, maar een Alpinestar of Spidi staat wel weer heel netjes. Gewoon zoveel mogelijk merken gaan passen om te kijken wat jouw het lekkerst zit. En als ie dan wat duurder is, jammer dan. Een goed zittend pak kan het verschil maken bij een ongeluk!!
 
Ik heb ook zo een vigor combi pak. Rood/grijs/zwart.

Ik vind de mijne heel goed passen lekker zitten. De enige probleem is dat de pak niet echt zakken heeft uhm spul in op te bergen?

Heb bij de borst een zak zitten waar een rijbewijs,portemenee en hoogstens een telefoon in past. Verder vind ik het een prima pak. Alleen de rugproteksie kan wat beter maar aangezien ik tog een Spidi Airback of Knox race rog protector haal is het bij mij wel goed.
 
ik heb er dus ook eentje , zwart/wit/zilver combi.In den beginne zat t redelijk strak , maar niet onmogelijk.Nu zit het echt super.En dan draag ik em niet eens veel.Als je bij motoport wil kopen , vraag dan eens naar korting ;)
10 % was bij vorig jaar te doen , mede doordat het paasuitverkoop was ofzo.Maar met een beetje zielig verhaal krijg je dat ook wel weer :P
 
Ik heb ook de vigor combinatie.


jack 54 en broek 50.

Heb nog meer gekocht bij motoport in venlo.
kreeg 10% korting (kocht ook voor 2100).

Fijn pak zit heerlijk.
Alleen de sliders op je knie zitten effe kut (ze hebben een naad over je knie gelegd).

Doe ria in venlo de groeten
 
ik heb een mqp gekocht. Was goedkoper dan spool (in de aanbieding dan) en het zit stukken beter (is mijn ervaring). Kijk gewoon ff rond naar aanbiedingen en wat het beste past en wat er een beetje normaal uitziet. Dat pak van fastnappie is dan wel goedkoop, maar ziet er gewoon niet uit (oranje pak op een blauwe blackbird!!!)
 
Ik heb me rijbewijs nog nie ;( maar kan het toch nie laten om me kleding al te kopen. Pak wil ik over 2 weken halen, Ook idd rond de 6 a 700 pleuro.. hele outfit zwart wit grijs.

Vraagje?
Rugprotector kopen of niet?


Hoe ziet jullie uitrusting eruit?


Kan je in je pak trouwens ook nog extra protectie inbouwen? Zag op motozoom namelijk wel losse setjes.
 
Laatst bewerkt:
Kijk! Hier heb ik wat aan! Het zijn gewoon goede pakken dus, tegen een acceptabele prijs!
Nog meer ervaringen? :)
 
Heb een lederen broek van Spool.. Heb verschillende merken staan passen destijds, maar spool zat direct als gegoten... Kwaliteit is ook goed, broek heeft een schuiver heel goed doorstaan!!! :+
Vind het mooie pakken, maar heb onlangs voor mezelf een alpinestars combi aangeschaft in de stijl van m'n gixxer..en dat is toch wel weer ff wat mooier..
Heb nog het jasje van Spool gepast dat bij de broek hoorde, zat erg lekker, en had een uitneembare voering. maar ben uiteindelijk toch voor alpine gegaan..Suc6 met je aankoop!


En voor die persoon hierboven die z'n rijbewijs nog niet heeft, probeer toch te wachten met de aanschaf van je pak! Ik wilde destijds ook alles kopen voordat ik een motor had.. Ik wilde alles zwart/grijs, dat past immers overal bij... Heb toen voor 1000 euro kleding gekocht, 8000 km mee gereden, en nu heb ik alweer een compleet andere uitrusting... Maar goed, heb ik wel meteen een outfit voor de Duo... :)
Nu wil je waarschijnlijk iets kopen wat overal wel bij past, maar als je dadelijk een eigen motor hebt, en je ziet dan mensen rondrijden met motor en pak geheel in stijl en jij rijdt op je bijv. gele motor in zwart pak, dan is geel toch net ff wat mooier vind ik..... Maaaaaaaaaaaar, zwart past overal bij...het zijn enkel details.. 8-) Suc6!
 
Ik heb ook een zwart pak van spool. De broek en jas waren los van elkaar.. heb dan ook verschillende maten genomen zodat het allemaal nog lekkerder paste. Het jasje heeft een binnenvoerig voor de wat koudere dagen. De broek bevat ook een rits waar je veel andere jassen aan kan ritsen. Zo kan ik m'n textiel jas van rev-it aan m'n leren broek ritsen, echt geweldig voor de wat slechtere dagen want met een leren broek voel ik me zoveel veiliger dan met een dun textiel broektje en dan heb je toch nog een waterdichte jas met een hoop zakken.
De kwaliteit van het pak is gewoon goed, goed afgewerkt en dik leer e.d. Spool heeft ook vaak een hoop zakken wat ik erg handig vind en veel reflexie materiaal.
 
Ik heb ook een combi van Spool... weet ff zou gauw niet uit mijn hoofd welk type. Paar dagen geleden ook zomerhandschoenen van Spool gehaald... :}

Als ik weer ff wat €€€ over heb wil ik eigenlijk ook nog een zomerbroek van Spool, met kneepads uiteraard want die heb ik nu ook nog niet :( Maar ik heb dan ook nog niet zo lang mijn rijbewijs O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan