Spoorgevoelige Fireblade

RRowdy

MF veteraan
14 jun 2004
5.516
0
Dordrecht
Wie o wie heeft deze ervaring ook met z'n blade??

Ik heb een fireblade uit '92 en rijd verder als een tirelier, alleen wat ik wel vind is dat deze zo ontzettend spoorgevoelig is. Daarmee bedoel ik dat als je bijvoorbeeld rechtdoor over de witte (iets dikkere) streep rijd, je meteen al voelt dat je als het ware de motor onder je vandaan voelt trekken achter (naar links of rechts), met als gevolg je even uit balans bent. Dit gebeurt bij ieder randje of iets dergelijks in het wegdek. Ook als je bijvoorbeeld op een schuin aflopende weg rijd, dan krijg je het gevoel alsof iemand je een duw van links of rechts geeft.(afhankelijk naar welke kant de weg afloopt)

is dit;
-puur een versleten achterband?
-lagers in de achterbrug? (lijkt me dat je dat wel kunt voelen als je het nakijkt)
-iets anders waar ik nog niet aan heb gedacht?

p.s. wiellagers zijn nieuw (had ik al vervangen omdat deze versleten waren)
 
Sjeesis RRowdy man, nok dan een keer met die stand-up wheelies! ...Vind je het nog gek ook dat de achterband vierkant wordt :X

Hehehehe...zitten Karel&Nico al onder je tank te zuigen? :P

Spreek je laterz.
 
Sjeesis RRowdy man, nok dan een keer met die stand-up wheelies! ...Vind je het nog gek ook dat de achterband vierkant wordt :X

Hehehehe...zitten Karel&Nico al onder je tank te zuigen? :P

Spreek je laterz.
Haha, ja,....een beetje gelijk heb je wel ;) En nu Karel&Nico me een beetje helpen gaat hij helemaal als een jacko. Ik denk dat ie er zo maar 10 pk bij heeft gekeregen. Ik snap ook niet waarom er nooit een K&N filter in is gegaan toen ze dat dynosetje installeerde, maar ja, nu is het wel gedaan en met resultaat!!! Dussuh.........zeker doen op jouw (je vrouwtjuh O-) ) d'r bleetje!!
 
Haha, ja,....een beetje gelijk heb je wel ;) En nu Karel&Nico me een beetje helpen gaat hij helemaal als een jacko. Ik denk dat ie er zo maar 10 pk bij heeft gekeregen. Ik snap ook niet waarom er nooit een K&N filter in is gegaan toen ze dat dynosetje installeerde, maar ja, nu is het wel gedaan en met resultaat!!! Dussuh.........zeker doen op jouw (je vrouwtjuh O-) ) d'r bleetje!!

....Zat er allang in natuurlijk heej...ding is van mij geweest hooorr! Maarreh...na dat dichte filter wat er in zat bij jou verbaast het me niks dat het kreng weer vermogen heeft! Ik heb trouwens ook weer een Blade, nu met compleet carbon kuip/tank/monoseat etc..... Alleen nog FF het kenteken in orde zien te krijgen en een CBR600F3 17"wiel zien te vinden...
 
....Zat er allang in natuurlijk heej...ding is van mij geweest hooorr! Maarreh...na dat dichte filter wat er in zat bij jou verbaast het me niks dat het kreng weer vermogen heeft! Ik heb trouwens ook weer een Blade, nu met compleet carbon kuip/tank/monoseat etc..... Alleen nog FF het kenteken in orde zien te krijgen en een CBR600F3 17"wiel zien te vinden...
Ooooow....wist ik niet, tja dan had ik het kunnen weten. Zat er ook al een dyno op? Kunnen we ff kijken wat er harder rijd ;)
Suc6 met het vinden van een velg, het lijkt mij trouwens ook wel wat zo'n 17" velg ;)
p.s. heb je je prillie verkocht? Enne, ben benieuwd hoe je nieuwe bleetje er uit ziet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan