Sport-band veiliger?

Op dinsdag 27 januari 2004 15:33 schreef TAZzz het volgende:;(
542.gif
 
maareh. stel je wilt kiezen tussen een bt010 en bt020.

eerste is een sport, de andere een sport/tour volgens bridgestone.

beiden hebben sillica (voor in de regen). als je even niet op de levensduur let, is het dan niet handiger om bijv. voor die 010 te gaan?

in regen net zo goed/slecht als 020 en met mooi weer iets beter.
 
gewoon lekker een tourband houden als je 15000km rijdt met een achterband...
als je met een bt020 bijv. 7000km doet...dan wordt het tijd voor een sportband...
 
Op circuit rij ik met Metzler rensport RS1 (circuitband) daar doe ik 2000 Km mee op straat, of 2 circuitdagen (maar dan geen 2000 km).
Geef me eens een goede reden waarom je zo een band op straat zou gebruiken.
Of je zou geld teveel moeten hebben natuurlijk :+
 
Net mijn banden vervangen, heb nu weer Pilot Roads. Met de vorige heb ik zo'n 25.000 KM mee gereden. En naar alle tevredenheid. Nou zoek ik ook niet de grens op en ik rijd hoofdzakelijk snelweg. Ook op Sports gereden, maar met mijn bochtensnelheid maakt het echt niet uit op welke band ik nou rijd. Alleen met de Road doe ik 10.000 KM langer mee.

Greetz.
Ik heb ook de Pilot Roads eronder liggen en ik vind ze geweldig, zeker ook bij nat weer. Ik durf nu met zeker 10 a 15 km's harder door een afrit met nat weer dan mijn oude Michelins ( die waren vierkant en kaal |( :X :+ )
Zal dus wel vooral door de mooie ronde vorm komen die de band nu wel heeft :P
 
Yep zelfs iets meer (500 KM) Misschien iets voor een nieuw topic ? Hoeveel KM en met welke band (zal er wel geweest zijn, neem ik aan)
Maar zal wel met mijn watjesrijstijl te maken hebben :+
Ik rijd 24.000 KM per jaar, dus ik sta ongeveer 1 keer per jaar bij de bandenboer.
:o


Ik haal de 7000 met een band op zn hoogst
Afstand ligt nu op de 4 a 5000 km met een sport/toer band.
 
Op dinsdag 27 januari 2004 15:35 schreef Spider het volgende:(Afbeelding)

:o Dank je *D

Ben trouwens blij, dat ik met mijn Pilot Sports met 13.500 KM onder de 20.000 KM zit, anders was ik volgens jou een Watje en volgens Hakinnen een Sissie :+

Maar ff serieus, zijn er mede-mfers die een knee-down doen met een Pilot-Road (of soortgelijke band) ? Want een knee-down is voor mij zo'n beetje equivalent aan veel grip hebben. Ok, ok, ik weet ook wel dat dat niet helemaal opgaat, maar dan heb ik tenminste een referentiekader. :)
 
Laatst bewerkt:
Met die BT020 deed ik wel een kneedown hoor. Maar dan wel eerst goed opwarmen en kan dan ook alleen in de zomer, maar dat is meestal...
Alleen niet teveel gas erop zetten bij uitaccelereren, dan glijdt hij weg.
 
:o


Ik haal de 7000 met een band op zn hoogst
Afstand ligt nu op de 4 a 5000 km met een sport/toer band.

Mooi, dan is meteen een vraag van mij beantwoord, want ik rijd vaak met een (mij onbekende) VMax-rijder Rotterdam uit. Tering dan word ik wel jaloers :} Als ik begin te accelereren, is hij (of zij) al 2 blokken verder. En ik vroeg me af hoeveel kilometers die banden nou meegingen.
En nou niet weer schelden Spider :+ Ik kom echt wel van mijn plek met mijn fietsje B| :+
 
Op dinsdag 27 januari 2004 23:35 schreef TAZzz het volgende:...En nou niet weer schelden Spider :+ Ik kom echt wel van mijn plek met mijn fietsje B| :+
Ik zou niet meer durven ;) En ik geloof meteen dat je je tuin wel uit komt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan