Sport band voor Yamaha TDM 850

Rob Motard

Rookie
5 jul 2006
3
0
Heusden Zolder
Hallo,


Na wat test werk rijd ik nu toch al een slordige 50000 km op
michelin pilot road.

Ik ben van deze bant erg tevreden. op de openbare weg gedraagd hij zich zeer goed en heeft een zeel lange levensduur.

Ook op de gesloten omloop is dit niet echt een slechte band, eens warm draait het allemaal netjes.

maar het gaat allemaal steets sneller op het curcuit en ik ben dan ook op zoek naar een sportiever stukje rubber.

wie oo wie bolt er met een TDM en heeft ervaaring met sportief rubber.

is een 18" voor wiel en de standaard maat is 110 80 18 vooraan en een 15 70 17 achter aan.

alle info is welkom

mMvg Rob Motard
 
Is simpel, hoe meer grip, hoe zachter de band en hoe harder die slijt......

Ofwel, als je nu tevreden bent over de levensduur van je Pilots, dan zul je daar met een zachtere band mogelijk toch een probleempje mee hebben.
 
Is simpel, hoe meer grip, hoe zachter de band en hoe harder die slijt......

Ofwel, als je nu tevreden bent over de levensduur van je Pilots, dan zul je daar met een zachtere band mogelijk toch een probleempje mee hebben.


voor eerst een antwoordje ( 50000 met 1 band)
das niet zo ik rij ongeveer een kleine 20000 met een voor en een 13000 met een achter band van bover vermeld merk en type

zoek dus sportiever rubber en het stoord me niet dat het sneller versleten is.

het moet alleen passen voor mijn tdm die heeft een banden maat waar niet veel sportbanden op passen.

dus nog steets alle info is welkom... merk en type??

mvg Rob Motard
 
Ik neem aan dat de Michelin Pilot Power in jouw maat te koop is? De vraag is alleen of het veel zin heeft. De Roads rijd je ook tot aan het randje op jouw motor.
Meer grip heb je over het algemeen nodig met meer vermogen. Vind je de bochtensnelheid te laag, dan is het misschien zinvoller aan de vering te gaan sleutelen. Daar is nog wel wat meer winst te halen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan