Sport motor van het eeuw?

ook een motor die toen der tijd ver vooruit liep met desing etc...
mito.jpg
 
De yamaha FZ750 1986 staat d'r ook nog niet bij. En lijkt me ook wel een kans hebber, was zijn tijd ook ver vooruit.
5 kleppen per cylinder, en wat zal het zijn zo'n 105 pktjes ofzo...

full
 
Honda RC30, heeft alles gewonnen wat maar gewonnen kon worden, is een design uit 1987, grondleggger voor de moderne sportmotor. :}

full
 
Tja ik zei de eerste gixxer dat die de moeder was van alle supersports... das niet helemaal waar.

De eerste was de Honda CB750 FOUR (1969)
Waarom ? Het was de eerste sportfiets die uitgerust was met remschijven ipv trommelremmen. In die tijd zaten remschijven alleen op de spaceshulttle en boeings. De Cb750 was ook de eerste 4-cilinder die het licht zag.
Na deze inovaties is eigenlijk niet veel veranderd op onze supersports. Ze zijn wat mooier en sneller geworden ,dat wel.
Zelf kom ik uit `72 en vind het een antiek ding ,maar het verhaal spreekt me wel aan. Maar uiteidelijk kies ik toch voor de goede oude 916 8-)

full
 
Tja ik zei de eerste gixxer dat die de moeder was van alle supersports... das niet helemaal waar.

De eerste was de Honda CB750 FOUR (1969)
Waarom ? Het was de eerste sportfiets die uitgerust was met remschijven ipv trommelremmen. In die tijd zaten remschijven alleen op de spaceshulttle en boeings. De Cb750 was ook de eerste 4-cilinder die het licht zag.
Na deze inovaties is eigenlijk niet veel veranderd op onze supersports. Ze zijn wat mooier en sneller geworden ,dat wel.
Zelf kom ik uit `72 en vind het een antiek ding ,maar het verhaal spreekt me wel aan. Maar uiteidelijk kies ik toch voor de goede oude 916 8-)

(Afbeelding)

uiteraard is de cb750sohc supersport de eerste sportmotor! kreeg per direct de naam superbike en blok gebouwd als voor een racer met 4 gescheiden carburateurs en 4 uitlaatpijpen. eerste motor voor de normale man voor op de weg die naar de 200 ging etc etc.

ivanmei0021we.jpg
 
volgens mij heeft iemand net naar discovery gekeken naar top ten greatest bikes ever.
Tja ik zei de eerste gixxer dat die de moeder was van alle supersports... das niet helemaal waar.

De eerste was de Honda CB750 FOUR (1969)
Waarom ? Het was de eerste sportfiets die uitgerust was met remschijven ipv trommelremmen. In die tijd zaten remschijven alleen op de spaceshulttle en boeings. De Cb750 was ook de eerste 4-cilinder die het licht zag.
Na deze inovaties is eigenlijk niet veel veranderd op onze supersports. Ze zijn wat mooier en sneller geworden ,dat wel.
Zelf kom ik uit `72 en vind het een antiek ding ,maar het verhaal spreekt me wel aan. Maar uiteidelijk kies ik toch voor de goede oude 916 8-)

(Afbeelding)
 
Terug
Bovenaan Onderaan