Sport/Race om mee te beginnen

GSXR 750. De middenweg, het beste naar mijn mening.

Weegt hetzelfde als een 600 (nagenoeg), heeft pk's van de wat oudere 1000tjes (150), maar niet het koppel (daardoor dus net zo vergevingsgezind als een 600).

Wat wil je nog meer??

Als je wat doorspaart krijg je er standaard een slipperclutch, gear indicator en ingebouwde knippers bij! *O*

Haleluja! :}

Nou toch een dikke 80 Nm(ik d8 84 a 85 Nm) ruim 20 meer dan een 600.
Mij heeft er eens 1 ,een keer flink gebeten :/ (had toen 135 pk ahaw)
 
Als hij ratelt en iedereen kijkt om, zou het dan niet handiger zijn om er gelijk even naar te kijken? -O-
het is de ketting die tegen dat ding erboven (help :$) komt. Ratelt alleen wat als je start, in z'n vrij nog, maar klinkt niet best. Kettingspanner hielp heel even. Ik kreeg er nog een heel technisch verhaal bij van mijn vent die (in tegenstelling tot ik) wel weet waar hij het over heeft en ook het Motorhuis heeft gezegd dat het geen mega haast heeft, zolang hij niet blijft ratelen als je rijdt. Dan word de speling te groot en dus écht niet goed. thanks anyway ;)

navigatie nu binnen, dus dat is het eerstvolgende dat verholpen word (geen rekbare portemonnee helaas). dat bike dan zeker een week stilstaat helpt ook niet in mijn snelheid het te willen maken..
 
Laatst bewerkt:
IMGP0573.JPG


ik zou als je lang bent voor de thunderace gaan..
hou je geld over voor je vakantie!
En toeren i.c.m. veel snelwegkilometers gaan super.
off road is minder ;)
 
als je voor een honda gaat ,leg dan een dozijntje naks-en en spanningsregelaars op voorraad, kun je tenminste een weekje rijden...

stierenpoep! ik heb heb een CBR 600F3 uit 1995 en dit was mijn eerste motor.
in het begin 1x een defecte spanningsregelaar gehad.
inmiddels heb ik deze alweer een dikke 3 jaar hier staan en geen problemen hoor!
inmiddels heb ik alweer een jaar een fireblade erbij en ook hier hetzelfde verhaal: tot nu toe alleen preventief de NAKS vervangen en ver niets!

(het is inderdaad wel bekend dat de nokkenaskettingspanner en de spanningsregelaar
bij honda niet zo geweldig zijn, maar ook niet weer dat deze om de haverklap stuk gaan)

de cbr600 was dus mijn eerste motor en heb er geen moment spijt van! deze rijd lekker, heeft genoeg power (ongeveer 100 pk) en is zelfs met een passagier achterop prima te berijden en lekker mee te sturen.
ook onderin de toeren loopt deze lekker en is zeker niet nerveus ofzo, en ondanks dat ik er een fireblade bij heb, ga ik nog steeds graag met de 600 rijden (vaak rijdt ik daar op als mijn vriendin en ik samen een stuk gaan rijden)
 
ga volgende week eens kijken naar een r6 uit 2000, dank voor alle aanvullingen, ik ben een stuk wijzer geworden. gr stefan
 
Let wel op, eerste moddellen van de R6 hebben geen Injectie.. zou voor mij wel een must zijn als ik nu een motor koop ;)
 
Even wat commentaar op de eerdere opmerkingen;

Let wel, dit is een mening.

Een SV650 S is een leuk sturende fiets, met inderdaad een redelijk bulletproof Vtwinnetje. Maar mijn vriendin kwam van een vierpitter 600, heeft kort op een SV gereden en gaf toch de voorkeur aan een vierpitter. Een twin rijdt wat bokkiger, bij een vierpitter rijdt het beneden de 6000 toeren soepel, daarboven komt de power.

Meer cylinderinhoud betekend meer power maar niet meer fun. Ik heb jarenlang een ZX9r gereden en vond het een heerlijke fiets, maar even doortrekken in de tweede versnelling betekende 155 km/u op een binnenweggetje. Kortom je rijdt altijd te hard. Een 600 heeft dat nét even iets minder.

Overigens rijdt een injectiemotor niet altijd beter dan een carburatiefiets. Vroege injecties hebben wel eens last van aan/uit reacties op het gas en Honda injecties hebben toch een beetje een reputatie van een hoog verbruik.

In die klasse persoonlijk een lichte voorkeur voor een zx-6r, maar zoals gezegd, da's persoonlijk.

Freez
 
Ik zou je aanraden om een wat oudere supersport met grotere cylinderinhoud te kopen. Echt. Ze gaan net zo hard, en misschien nog wel harder dan een 600cc. Maar omdat de motor meer trekkracht heeft rijdt het veel relaxter. 600cc supersports zijn zenuwachtige muggen. Moet je er eens in de stad of in langzaam verkeer mee proberen te rijden...

De modernere 1000cc's rijden ook wel lekker op langzamere snelheid hoor. Maar je zit gelijk met 180pk, en dan moet je wel al een beetje controle in je rechterhand hebben.

Ik heb anders geen probleem hoor met de trekkracht tussen mijn vorige 1000 RR en de huidige Daytona.. Topsnelheid misschien maar verder valt het prima te overzien.
En het is al helemaal geen zenuwachtige mug :')
 
Even wat commentaar op de eerdere opmerkingen;

Let wel, dit is een mening.

Een SV650 S is een leuk sturende fiets, met inderdaad een redelijk bulletproof Vtwinnetje. Maar mijn vriendin kwam van een vierpitter 600, heeft kort op een SV gereden en gaf toch de voorkeur aan een vierpitter. Een twin rijdt wat bokkiger, bij een vierpitter rijdt het beneden de 6000 toeren soepel, daarboven komt de power.

Meer cylinderinhoud betekend meer power maar niet meer fun. Ik heb jarenlang een ZX9r gereden en vond het een heerlijke fiets, maar even doortrekken in de tweede versnelling betekende 155 km/u op een binnenweggetje. Kortom je rijdt altijd te hard. Een 600 heeft dat nét even iets minder.

Overigens rijdt een injectiemotor niet altijd beter dan een carburatiefiets. Vroege injecties hebben wel eens last van aan/uit reacties op het gas en Honda injecties hebben toch een beetje een reputatie van een hoog verbruik.

In die klasse persoonlijk een lichte voorkeur voor een zx-6r, maar zoals gezegd, da's persoonlijk.

Freez


Dat waag ik dan wel weer te betwijfelen dat je daar met een 600 supersport wat minder last van hebt :+

Even gas open in zijn tweede versnelling en voor dat je het weet staat er ook 170 op de klok en ben je nog niet echt in de buurt aan het komen van het rode gebied op de toerenteller....Het zal op de Zx9R misschien iets sneller gaan, maar niet echt heel veel sneller denk ik...

Voor wat het verbruik betreft kan ik je helaas ook niet gelijk geven....tenminste niet voor wat betreft de 2 600RR's die ik heb gereden/nog steeds rij....Beiden een verbuik tussen de 1 op 17 en 1 op 19....dat waren/zijn beiden 2005 modellen, hoe het voor die tijd uit zag weet ik niet, maar ik vind 1 op 17 nou niet echt dat je zegt een super hoog verbruik voor een SS....
 
--> gewoon een 4 cilinder 1000c nemen, dan heb je al die nadelen niet.
Genoeg koppel / trekkracht en weinig toeren nodig voor als je wilt toeren.
R6'jes blijf je mee racen en in Nederland wordt je geen vriend met Oom Agent :)
 
een sv 650 nemen! Heb nu sinds een paar maanden een sv'tje en ben daar zeer tevreden mee.
Lekker veel koppel, mooie sound, en goedkoop in onderhoud.
full
 
Dat waag ik dan wel weer te betwijfelen dat je daar met een 600 supersport wat minder last van hebt :+

Even gas open in zijn tweede versnelling en voor dat je het weet staat er ook 170 op de klok en ben je nog niet echt in de buurt aan het komen van het rode gebied op de toerenteller....Het zal op de Zx9R misschien iets sneller gaan, maar niet echt heel veel sneller denk ik...

Voor wat het verbruik betreft kan ik je helaas ook niet gelijk geven....tenminste niet voor wat betreft de 2 600RR's die ik heb gereden/nog steeds rij....Beiden een verbuik tussen de 1 op 17 en 1 op 19....dat waren/zijn beiden 2005 modellen, hoe het voor die tijd uit zag weet ik niet, maar ik vind 1 op 17 nou niet echt dat je zegt een super hoog verbruik voor een SS....


;(
hier blijkt maar weer dat jij niks om het knietje geeft.. snel recht uit kan iedereen hoor!
en weet zeker dat die zx9r dat sneller gaat doen dan je rr'tje


Maar even om de vraag te beantwoorden..
Ik zou zeer zeker een 2 en een 4 cilinder proberen.. dan kom je er gauw achter wat je wilt!

een sv vond ik echt een super fiets, in alle opzichten een dapper fietsje!
laat zich makkelijk berijden, en is ideaal om mee te beginnen.. maar als je er dan eenmaal mee overweg kan, dan kan het ook erg goed de bocht door!
en met een andere open pijp hoor je een 4cilinder echt niet meer :9~
 
Dat waag ik dan wel weer te betwijfelen dat je daar met een 600 supersport wat minder last van hebt :+

Even gas open in zijn tweede versnelling en voor dat je het weet staat er ook 170 op de klok en ben je nog niet echt in de buurt aan het komen van het rode gebied op de toerenteller....Het zal op de Zx9R misschien iets sneller gaan, maar niet echt heel veel sneller denk ik...

Voor wat het verbruik betreft kan ik je helaas ook niet gelijk geven....tenminste niet voor wat betreft de 2 600RR's die ik heb gereden/nog steeds rij....Beiden een verbuik tussen de 1 op 17 en 1 op 19....dat waren/zijn beiden 2005 modellen, hoe het voor die tijd uit zag weet ik niet, maar ik vind 1 op 17 nou niet echt dat je zegt een super hoog verbruik voor een SS....

170 in ze 2 met een 600RR zonder bij het rode gebied in de buurt te komen????
 
Laatst bewerkt:
zijn er toevallig nog outsiders die ook het bekijken waard zijn.

ga nu sowieso kijken naar:
cbr 600 FS (2001 model)
r6

sv650 vind ik zelf geen mooi model.
 
Ben zelf begonnen met een africa twin xrv 650. Nu na drie jaar ben ik het helemaal zat met de power die uit het blok komt. Aankomende vrijdag ga ik dus mijn nieuwe motorfiets ophalen. Een Honda cbr 900 rr uit bouwjaar 2000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan