Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zag hem net voorbij gaan op zijn 25KW hayabusaHmm, ben benieuwd of TS inmiddels een keuze heeft kunnen maken...
Een oudere Fireblade is leuk.
GSXR 750. De middenweg, het beste naar mijn mening.
Weegt hetzelfde als een 600 (nagenoeg), heeft pk's van de wat oudere 1000tjes (150), maar niet het koppel (daardoor dus net zo vergevingsgezind als een 600).
Wat wil je nog meer??
Als je wat doorspaart krijg je er standaard een slipperclutch, gear indicator en ingebouwde knippers bij!
Haleluja!
Nog geen 20 Nm. Thundercat=66 NmNou toch een dikke 80 Nm(ik d8 84 a 85 Nm) ruim 20 meer dan een 600.
Mij heeft er eens 1 ,een keer flink gebeten (had toen 135 pk ahaw)
het is de ketting die tegen dat ding erboven (help ) komt. Ratelt alleen wat als je start, in z'n vrij nog, maar klinkt niet best. Kettingspanner hielp heel even. Ik kreeg er nog een heel technisch verhaal bij van mijn vent die (in tegenstelling tot ik) wel weet waar hij het over heeft en ook het Motorhuis heeft gezegd dat het geen mega haast heeft, zolang hij niet blijft ratelen als je rijdt. Dan word de speling te groot en dus écht niet goed. thanks anywayAls hij ratelt en iedereen kijkt om, zou het dan niet handiger zijn om er gelijk even naar te kijken?
Nou toch een dikke 80 Nm(ik d8 84 a 85 Nm) ruim 20 meer dan een 600.
Mij heeft er eens 1 ,een keer flink gebeten (had toen 135 pk ahaw)
als je voor een honda gaat ,leg dan een dozijntje naks-en en spanningsregelaars op voorraad, kun je tenminste een weekje rijden...
Ik zou je aanraden om een wat oudere supersport met grotere cylinderinhoud te kopen. Echt. Ze gaan net zo hard, en misschien nog wel harder dan een 600cc. Maar omdat de motor meer trekkracht heeft rijdt het veel relaxter. 600cc supersports zijn zenuwachtige muggen. Moet je er eens in de stad of in langzaam verkeer mee proberen te rijden...
De modernere 1000cc's rijden ook wel lekker op langzamere snelheid hoor. Maar je zit gelijk met 180pk, en dan moet je wel al een beetje controle in je rechterhand hebben.
Even wat commentaar op de eerdere opmerkingen;
Let wel, dit is een mening.
Een SV650 S is een leuk sturende fiets, met inderdaad een redelijk bulletproof Vtwinnetje. Maar mijn vriendin kwam van een vierpitter 600, heeft kort op een SV gereden en gaf toch de voorkeur aan een vierpitter. Een twin rijdt wat bokkiger, bij een vierpitter rijdt het beneden de 6000 toeren soepel, daarboven komt de power.
Meer cylinderinhoud betekend meer power maar niet meer fun. Ik heb jarenlang een ZX9r gereden en vond het een heerlijke fiets, maar even doortrekken in de tweede versnelling betekende 155 km/u op een binnenweggetje. Kortom je rijdt altijd te hard. Een 600 heeft dat nét even iets minder.
Overigens rijdt een injectiemotor niet altijd beter dan een carburatiefiets. Vroege injecties hebben wel eens last van aan/uit reacties op het gas en Honda injecties hebben toch een beetje een reputatie van een hoog verbruik.
In die klasse persoonlijk een lichte voorkeur voor een zx-6r, maar zoals gezegd, da's persoonlijk.
Freez
Dat waag ik dan wel weer te betwijfelen dat je daar met een 600 supersport wat minder last van hebt
Even gas open in zijn tweede versnelling en voor dat je het weet staat er ook 170 op de klok en ben je nog niet echt in de buurt aan het komen van het rode gebied op de toerenteller....Het zal op de Zx9R misschien iets sneller gaan, maar niet echt heel veel sneller denk ik...
Voor wat het verbruik betreft kan ik je helaas ook niet gelijk geven....tenminste niet voor wat betreft de 2 600RR's die ik heb gereden/nog steeds rij....Beiden een verbuik tussen de 1 op 17 en 1 op 19....dat waren/zijn beiden 2005 modellen, hoe het voor die tijd uit zag weet ik niet, maar ik vind 1 op 17 nou niet echt dat je zegt een super hoog verbruik voor een SS....
Dat waag ik dan wel weer te betwijfelen dat je daar met een 600 supersport wat minder last van hebt
Even gas open in zijn tweede versnelling en voor dat je het weet staat er ook 170 op de klok en ben je nog niet echt in de buurt aan het komen van het rode gebied op de toerenteller....Het zal op de Zx9R misschien iets sneller gaan, maar niet echt heel veel sneller denk ik...
Voor wat het verbruik betreft kan ik je helaas ook niet gelijk geven....tenminste niet voor wat betreft de 2 600RR's die ik heb gereden/nog steeds rij....Beiden een verbuik tussen de 1 op 17 en 1 op 19....dat waren/zijn beiden 2005 modellen, hoe het voor die tijd uit zag weet ik niet, maar ik vind 1 op 17 nou niet echt dat je zegt een super hoog verbruik voor een SS....
cbr 600 .... zou ik als tweede keus kiezen..zijn er toevallig nog outsiders die ook het bekijken waard zijn.
ga nu sowieso kijken naar:
cbr 600 FS (2001 model)
r6
sv650 vind ik zelf geen mooi model.