Sport-tour banden

Black B@ndit

Die hard MF'er
26 mrt 2003
873
1
Belgie (Kempen)
Ik heb nu verschillende sets BT020 versleten, en die gingen gemiddeld 18.000km mee op mijn Bandit. Nu ligt er achteraan zo'n nieuwe BT020 "NT", het nieuwe model dus, en die is na 10.000km zo goed als op. Al die zever dat die banden even lang (of zelfs nog langer) zouden meegaan dan de voorganger klopt dus helemaal niet.

Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief (ook omdat die BT020 één van de duurste is). Ik zoek dus een straatband met redelijke grip en een lange levensduur.

Heeft iemand ervaring met volgende banden:
-Continental Contiforce Max
-Dunlop D220
-Metzeler Roadtec Z6
-Michelin Pilot Road
(of nog andere types/merken?)

Tegen begin september moet ik nieuwe banden hebben omdat we dan een week naar de Dolomieten trekken. Er staan 39 bergpassen op het programma :) :] .
 
Heb je 'm niet eens aan 'de verkeerde' uitgeleend gehad?

:+ :+

Nee, vreemd!
Een neef van me (geen MF-er) met een VFR heeft 'n paar maandjes (nu zo'n 6k) geleden achter z'n 020 ook door een NT laten vervangen en tot op heden scoort bij hem de NT qua slijtage wèl beter. Al haalt 't niet zoveel uit. Hij houdt van 'n beetje opschieten (geen wheelies) en deed normaal zo'n 9 à 10k met z'n vorige vier 020's. Naar verwachting gaat deze NT bij hem de 11k wel halen.

Vreemd dus.
 
je moet niet besparen op grip...
als je dat doet speel je met je leven...en vraag je om een keer te vallen!

ik doe 2000km met een achterband...(rennsports of supercorsa) en op het circuit maar 3 circuitdagen met een achterband...

die 020's zijn superbanden en als ik jou was zou ik daar lekker weer mee gaan rijden...

10.000km is lang ...niks mis mee dus!
 
je moet niet besparen op grip...
als je dat doet speel je met je leven...en vraag je om een keer te vallen!

ik doe 2000km met een achterband...(rennsports of supercorsa) en op het circuit maar 3 circuitdagen met een achterband...

die 020's zijn superbanden en als ik jou was zou ik daar lekker weer mee gaan rijden...

10.000km is lang ...niks mis mee dus!
Als ik maar 2000km kon doen met een achterband, dan zou ik wel een andere baan moeten zoeken, want daarvoor verdien ik gewoon te weinig. Of de motor verkopen natuurlijk.
Ik kom nooit met de motor op een circuit, en verder probeer ik het een beetje "beschaafd" te houden op de openbare weg. Om toch maar geen slachtoffer te worden van die idioot hoge boetes, en ook om zelf heel te blijven.
En over grip wordt zoveel gezegd. Volgens mij gebruik je de volledige grip van gewone sport-tour banden niet zo dikwijls op de openbare weg, anders kom je gegarandeerd wel eens in problemen.
Ik heb vroeger nog met Dunlop D205 gereden, en die waren voor mij ruim voldoende. Zelfs de mannen van Moto'73 hebben die op een Bandit 1200 getest (langeduurtest), en die waren daarover heel tevreden. Die deden zelfs 21.000km met die achterband, en bij mij was die ook na 18.000km weg.
 
10.000 km is lang voor sportief toeren????

denk daar zelf iets anders over en doe ongeveer een jaar met een achterband en dat is rond de 20.000 bij behoorlijk sportief toeren, betreft de bt020
 
Met de bt020 deed ik ook 10000km, dat was voor de bt020nt er was. Inmiddels gebruik ik de pilot road. Deze band gaat bij mij ongeveer 15000km mee. De grip is prima, maar de band moet echt ingereden worden. Je zult in het begin dus wat lef moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan