sportauspuff gsx600r 2001

Geachte dames en heren,

wie o wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen met het volgende dilemma:
Wat zijn nou een beetje de onfatsoenlijkere race-pijpen voor een gsx600r van 2001.
Er is op internet zoveel informatie te vinden dat er in dit geval voor mij dus echt sprake is van door de bomen het bos niet meer zien. Ook heeft vervolgens elke fabrikant weer meerdere modellen en uitvoeringen. Wordt er echt gestoord van.
Ik ben gewoon op zoek naar het ultieme aantal decibellen zondar dat dit vermogen gaat kosten. Jaja, en ik ben jullie gelijk voor: nee, ik ga niet zonder demper rijden ;) . Ook vind ik hoge-uitlaten vaak wel mooier staan, maar op de een of andere manier zie je dat vrij weinig op gsxr's, vaak meer op r6's e.d. Ik ben dus niet op zoek naar E-keurmerken of gewoon een brommend of snerpend sportgeluid. Maar als ik 's ochtends de fiets start, moeten de duiven van het dak af vibreren. budget is niet echt een issue, maar het moet wel prijs/kwaliteit verhouding zijn. En dan het laatste dingetje; als je puur kijkt naar geluid, zou er dan veel verschil zitten tussen het gebruik van enkel een slip-on in vergelijking met een compleet systeem?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Geluid gegarandeerd 8-)

Ik ben gemeten op 104 DB, is wel zat of niet :?

onzichtbaar1.jpg


Dit is een MIG-highmount
 
Ja pcies, dat is toch die Laser Extreme high mount?
dat is gewoon alleen een slip-on of niet?Heb je die
ook in carbon-uitv?quanta kosta?Die lasers schijnen kwalitatief
super te zijn, alleen hoor je vaak dat mensen niet helemaal gek zijn van de afwerking ervan. Wat voor type geluid is dat? zware brom?
of meer als een gillende yoshimura?Want ik hoor steeds van mensen
dat die RS-3(race) toch wel een hele luide pijp is. en ik moet zeggen,
die ziet er ook super uit. Nog ff iets anders: DB-killers. worden die standaard
meegeleverd met die pijpen, en moet je die er zelf uitslopen, of moet je ze er toch nog los bijkopen. (ivm circuitdagjes) bedoel ik dan. Die Mig is trouwens ook super!staat echt }) die dingen zoals een nieuw kontje enzo, knipperlichten en de hele rambam komt ook nog wel, alleen eerst ff informatie inwinnen natuurlijk. Zag laatst ook een gixxer met een heel klein kentekenplaatje rijden, iets van 20cm bij 10cm ofzo. weet dat het niet toegestaan is, maar waar kun je die laten maken?bij de standaardkenteken-shops?
 
Ja pcies, dat is toch die Laser Extreme high mount?
dat is gewoon alleen een slip-on of niet?Heb je die
ook in carbon-uitv?quanta kosta?Die lasers schijnen kwalitatief
super te zijn, alleen hoor je vaak dat mensen niet helemaal gek zijn van de afwerking ervan. Wat voor type geluid is dat? zware brom?
of meer als een gillende yoshimura?Want ik hoor steeds van mensen
dat die RS-3(race) toch wel een hele luide pijp is. en ik moet zeggen,
die ziet er ook super uit. Nog ff iets anders: DB-killers. worden die standaard
meegeleverd met die pijpen, en moet je die er zelf uitslopen, of moet je ze er toch nog los bijkopen. (ivm circuitdagjes) bedoel ik dan. Die Mig is trouwens ook super!staat echt }) die dingen zoals een nieuw kontje enzo, knipperlichten en de hele rambam komt ook nog wel, alleen eerst ff informatie inwinnen natuurlijk. Zag laatst ook een gixxer met een heel klein kentekenplaatje rijden, iets van 20cm bij 10cm ofzo. weet dat het niet toegestaan is, maar waar kun je die laten maken?bij de standaardkenteken-shops?
Uitvoeringen ken ik niet maar je moet wel je originele pijp afzagen en er wordt een hoger gemonteerde RVS pijp overheen geschoven. Zodoende heb je dan aan je demper een slip on ipv een bolt-on.

Pijp gaf een zeer goede vermogens curve omdat je een gedeelte van de pijp met binnenbekleding hebt weggezaagd en een slip-on verbinding minder drukval veroorzaakt.

Het geluid is een aggresieve donkere brom. Afwerking is zeer goed en de prijs ligt rond de 450 euro dacht ik (voor titanium).
 
Terug
Bovenaan Onderaan