Sportband / Tourband

Tassie

MF veteraan
19 mrt 2004
4.526
0
Gouda
Hoi hoi ik heb een suzuki gs500E uit 92
nu moet ik een nieuwe achterband hebben alleen wat er nu onderligt is een tourbandje.....

Graag zou ik een sportbandje willen maar goed welke moet ik hebben??? en wat is het verschil...

heb me laten vertellen dat je met een sportband makkelijker en lekkerder op de zijkant kan komen van je band...en met een tourband moet je dat niet eens willen (sta ik mooi met mijn schuurpapiertje die haren eraf te schuren hahaah)

graag tips !!!!
 
Tja je kan als je echt sporty gaat Bridgestone BT10 & BT20 gebruiken (wat was het verschil hiertussen :? )
Maar omdat je een niet echt zware motor hebt zou je ook voor de BT45 kunnen gaan.
Dual compound (hard in het midden, soft aan de zijkanten) en iets goedkoper dan de BT10/20 :)
Gebruik ook BT45 en ben er zeeer tevreden over :)
 
[me]DinX kan ook de BT45 aanraden. Hed al enkele maanden een BT45 achterband, en sinds enkele dagen ook een BT45 voorband. Rijdt perfect (toch beter dan die Macadams :X ). Net of m'n fiets nog maar de helft weegt.
[/me]


En die dubbele compound is ook wel goed. Hard in het midden (dus slijten niet af bij veel rechtdoor rijden) maar toch zacht aan de zijkant zodat je er toch nog een bochtje mee kan nemen :)
 
ow moeilijke woorden dubbele com...huppelde pup.....

bt45 idd heb je die dan ook hard in het midden en zacht van buiten (geprobeerd om op tikkels te rijden maar goed dat werkte ook niet hard van buiten zacht van binnen haah)
 
[me]SageCloud heeft er verder niks meer op te zeggen. :P
[/me]


[me]SageCloud dacht alleen dat de BT014 de dual compound band werd?? Was toch de vernieuwde versie van de BT010?? :? [/me]
 
dat dual compound is al redelijk lang op de markt. er zijn echter 2 verschillende versies.

1: de band is geheel uit hetzelfde rubber gemaakt, echter het midden is harder gevulcaniseerd dan de zijkanten. het rubber aan de zijkanten blijft dus zachter. dit is het geval bij de BT45, 010 en 020.

2: de band bestaat daadwerkelijk uit 2 verschillende (aan elkaar geplakte) rubber soorten. een streep hard rubber in het midden en zacht rubber aan de zijkanten.
ik weet echter niet zeker wat bij de 014 het geval is, zou optie 2 wel eens kunnen zijn.
 
dat dual compound is al redelijk lang op de markt. er zijn echter 2 verschillende versies.

1: de band is geheel uit hetzelfde rubber gemaakt, echter het midden is harder gevulcaniseerd dan de zijkanten. het rubber aan de zijkanten blijft dus zachter. dit is het geval bij de BT45, 010 en 020.

2: de band bestaat daadwerkelijk uit 2 verschillende (aan elkaar geplakte) rubber soorten. een streep hard rubber in het midden en zacht rubber aan de zijkanten.
ik weet echter niet zeker wat bij de 014 het geval is, zou optie 2 wel eens kunnen zijn.

Dan zegt SageCloud dat de BT014 zeker weten optie 2 is! :)
(BT014 in 160 is trouwens moeilijk te vinden '( )

Maar valt die BT45 dan niet onder de toerbanden?? En is die er in de maat 140/150??
Dan weet Tassie wat ze weten moet. ;)
 
Gewoon de Bridgestone BT-45 nemen, betaalbaar, goeie levensduur en stukken beter dan die Excedra's die je er nu onder hebt zitten ;)
In de regen zijn ze goed en ook bij stevig gummen houden ze zich prima. Zeker onder een relatief licht (gewicht) fietsie als een GS 500 E.
En als je ze bij van Veen in Wateringen haalt krijg je zo 30% korting op Bridgestones.
 
Terug
Bovenaan Onderaan