Sportdemper aanpassen

apolonix

Die hard MF'er
5 dec 2007
556
0
Halsteren
Hallo luitjes,

ik heb pas een buell xb12s gekocht, en daar zat een sportdemper op. om de DB-killer te verwijderen had ik de uitlaat even gedemonteerd want het boutje was dolgedraaid helaas.
maargoed toen de demper verwijderd was kon ik het niet laten een rondje te rijden zonder demper. beviel eigenlijk super alleen zag dat de buren er niet zo blij mee waren.

dus probeer ik de tussenweg te vinden. en heb het idee om mijn sportdemper een beetje aan te passen. ik heb al vaker dempertjes ingekort etc. maar dit vind ik bij dit model niet mooi aangezien de uitlaat onder de motor zit.

Het volgende:
ik heb het idee om om de geperforeerde pijp in de uitlaat een grotere rvs buisje te lassen. zodat de dempingskamer een stuk verkleind wordt.
Hieronder is de doorsnede met paint in elkaar geflanst, het blauwe wolkje moet dempingswol voorstellen;)

1266065375_6_Mm6r.jpeg


Nou is mijn vraag:
of dit uberhaupt voor een harder geluid zal zorgen(vermoed zelf van wel)
Denken jullie dat dit voor problemen zal zorgen ivm druk bij een v-twin? daar weet ik zelf weinig vanaf.

over het fabriceren zelf maak ik me niet zo een zorgen. heb genoeg gereedshcap kennis en werkplaatsen tot mijn beschikking voor de bewerking. alle tips zijn wel welkom natuurlijk!!!
 
Je hebt toch ook een rondje gereden zonder demper erop?
Heb je daar dan geen veranderingen gemerkt met de druk en het inhouden van de motor?
Anders heb je al antwoord op een vraag toch ;)
Verwacht ook wel dat er meer geluid uit gaat komen, zoals je al zegt dat er minder demping inzit.
Ben benieuwd, wel foto's plaatsen, haha.
 
Laatst bewerkt:
ja merkte wel wat verschil, leek minder weerstand op het blok te zitten wat logisch kan zijn, maar kan ook tussen de oren zitten natuurlijk (voor zover ik nog wat kon horen:P) maargoed. kan zijn dat deze aanpassing voor veel meer weerstand zal zorgen. weet niet in hoeverre 2 cilinders met druk in dempers werken etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan