Sportdemper

Flügeltje

Die hard MF'er
30 jun 2002
773
0
Slagharen
Ik heb ff een vraagje over een sportdemper. Ik heb inmiddels een andere motor gekocht en daar zat een sportdemper bij. Ik weet niet welk merk, het is er een van carbon. Het probleem is echt dat hij is uitgescheurd aan het begin van de demper ( het gedeelte waar hij aan de uitlaatbocht komt ).

Mijn vraag is eigenlijk kun je zoiets nog weer repareren ? Ik had zelf gedacht om de pompnagels uit te boren, waar hij is afgescheurd in te korten door hem netjes recht af te zagen, de ring er weer op en dan opnieuw vast zetten met pompnagels. Is dit wat ?? :?

Iemand ervaringen mee ??
 
hey,

goeie oplossing ,heb ik ook net van de week gedaan ,ik had de dempers net achter de originele gaten recht afgezaagd daarna weer in elkaar gezet gaten geboord en weer een popnagel erin en klaar is kees ,werkt perfect,zit nu zo vast dat ik er niet eens meer een bevestingingsbeugel aan heb


suc6 ermee . gr paul konneman
 
hey,

goeie oplossing ,heb ik ook net van de week gedaan ,ik had de dempers net achter de originele gaten recht afgezaagd daarna weer in elkaar gezet gaten geboord en weer een popnagel erin en klaar is kees ,werkt perfect,zit nu zo vast dat ik er niet eens meer een bevestingingsbeugel aan heb


suc6 ermee . gr paul konneman

Euh, lijkt me toch beter dat je die beugel er weer aan zet. Wat dacht je van de de trillingen die je demper krijgt te verduren. Als je pech hebt scheurt ie bij je cilinder af. Want daar rust nu het hele gewicht op.
 
hij kan noooit bij de cilinder scheuren want hij hangt onder de motor ook nog vast,en kijk maar eens bij het motorracen daar hebben de 250 cc motoren geen van allen een beugel aan de demper vast

vr gr paul
Nee, het circuit is ook één lap strak asfalt zonder drempels, hobbels en kuilen. Geloof mij, bij Aprilia hebben ze echt niet voor niets een bevestigingsbeugel erop gezet.

Ontopic:
Ik denk dat je dat best kunt doen, het valt in iedere geval te proberen toch?!
 
Ik ben dan misschien wel een leek maar ik kan niks anders doen dan aprillia2000 meer dan gelijk geven, het barst hier idd van de drempels en andere ongemakken. Lijkt me toch dat de demper telkens een opdonder krijgt. Die beugel zit er echt niet voor de sier lijkt me.
 
Nou gister de brommer gekregen met de uitlaat en het blijkt een Termignoni te zijn. Met op de achterkant het volgende: TBO dan een vierkant hokje met e1 erin en het nummer 0399, deze uitlaat is van carbon.
Kent iemand deze uitlaat en heeft er iemand ervaringen mee ??

En ik kwan ook nog een micron demper tegen maar deze was voor de RF900R. Past deze eventueel ook op een RF600R ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan