Sportdempers voor een Yamaha Diversion

blackyamaha

MF'er
15 jul 2003
66
0
hengelo
Allo allo, ik ben opzoek naar een set sportdempers voor mijn Yamatje, maar aangezien de kosten .... :+

=>
een set RVS sportdemper van BSM kost 539,-euro en in het carbon
649,-.Er is ook een 4-1 systeem met bochten leverbaar en die kost in RVS
639,-euro en in carbon 699,-euro.
<=

.....ben ik er nog niet zo happig op, zijn er mensen die dit soort systemen op hun Yamaha Diversion hebben en eventueel foto's daarvan ?

mzzl

p.s: zijn er nog mensen uit het Oosten die soms toeren, ipv straatracen |( goat me toch te hard :] op die industrietereintjes......knee down lukt niet met middenbok klopt dat ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er achter gekomen dat deze fiets niet echt sportief te berijden is, het slijtboutje is wel totaal weg, maar het ding zwabbert in de bocht mij veels te veel. Volgens mij de vering.
oa NapO? Sabelhout?

Mischien moet ik nog wat spelen met de banden, maar ik denk dat het daar niet aan ligt.
Ik inversteer in deze fiets om het werkend te laten houden, maar meer ook niet. Het blijft toch een tourfiets.

Dus ik zou voor die soes gaan!
 
Ik heb op mijn Div 600 een Laser uitlaat zitten met 4-in-1 systeem. Hiervoor is wel de middenbok weg gehaald, want anders pasten de bochten niet. Deze uitlaat zat er reeds onder toen ik deze motor kocht, dus over kosten kan ik niets vertellen. Maakt een mooi geluid zonder te overdrijven.

Wat betreft het betere bochtenwerk, daar kan ik nog niet zo veel over vertellen aangezien ik nog maar 5 maanden rijd en dan vooral woon-werk en toerritten.
 
Ik merkte laatst ook dat bij een bocht die ik met 160 nam mijn Div begonnen te schudden. Best naar. Een beetje zoeken leverde op dat dat waarschijnlijk ligt aan de achtervering. Bij mij staat 'ie nu op '6': dus ik kan 'em nog een tandje strakker zetten maar ik verrwacht eigenlijk niet dat het daarmee helemaal overgaat. Fiets erbij dan maar?!

[me]neonatal denkt dat het een lekkere fiets is maar niet voor het sprotievere stuurwerk.[/me]
 
Bij mij een 4 in 1 van nexxus ook die zat er al onder toen ik hem kocht.Bij mij zit de middenbok er nog wel gewoon onder. Als je wil kan ik er wel een foto van maken Over het geluid ben ik erg tevreden
 
Kneedown:

full


Het is dus mogelijk!
 
Sabelhout,
Was dat trouwens bij Zupthen?
En had je je voetsteuntje aan de grond? Want bij mij is daar weinig meer van over...
 
Ik heb een foto gevonden, maar vind nog niet zo mooi staan. Xj 900 dan...

http://hayabusa.bikepics.com/yam-xj600s-01-bikepics-22135.jpg


En over het feit dat de fiets niet echt sportief rijd, tja dasss wel waar. Maar de Suzuki Sv 650 S kost ook nog wel wat en het feit dat de nieuw prijs van de Diversion lager ligt dan andere jaren, dus krieg er niet veel voor terug. Hebben mensen hun Yamaha Diversion al s verkocht en wat men der voor weer kreeg, denk dat het heel verschillend is uiterraard, maar ben toch benieuwd.....

Mzzl
 
Hey Hrimgrimnir wanneer was jouw kneedown ook alweer? Dat was samen met je vriendin of niet :P . Wanneer ga we trouwens een keer rijden? Mail je nog wel...
 
Sabelhout,
Was dat trouwens bij Zupthen?
En had je je voetsteuntje aan de grond? Want bij mij is daar weinig meer van over...

Voetsteuntjes waren tot op het rubber weg bij mij toen ik hem inruilde...welke malloot maakt die dingen dan ook van aluminium? Het was inderdaad in Zutphen..

Op dinsdag 16 september 2003 08:38 schreef blackyamaha het volgende:Ja is ontzettend netjes, toppertje :} . Welke versnelling neem jij dit soort bochten dan? Kom je trouwens ook uit de Omgeving Enschede?

Dat soort bochten neem ik in 3 of in 4 (weet het niet precies), ik ga er met 80 in en kom er met ongeveer 90 - 95 weer uit (BT45 voor en achter). Heb nu een GPX600R, daar kan ik er nog iets harder mee doorheen rossen. Kom uit Enschede (Centrum), hier helaas niet al te veel leuke bochten, behalve sommige op- en afritten van de A35 en een paar leuke bochtjes in Oldenzaal.

Nog eentje voor de liefhebbers:

full
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 16 september 2003 20:54 schreef Sabelhout het volgende:
Voetsteuntjes waren tot op het rubber weg bij mij toen ik hem inruilde...welke malloot maakt die dingen dan ook van aluminium? Het was inderdaad in Zutphen..
[/qoute]

Ja....dat heb ik ook nu wel.
Maar toen ik laatst even door die lange bocht, bij Zutphen, met 80 a 85 erin dook en begon te accelereren, begon de achterkant/motor te zwabberen en te wiebelen als een gek. Dus veel vertrouwen is er niet meer, want ik dacht dat ik echt onderuit ging.

[me]Hrimgrimnir denkt dat het aan de vering ligt[/me]



edit,
Op dinsdag 16 september 2003 16:30 schreef blackyamaha het volgende:
Hey Hrimgrimnir wanneer was jouw kneedown ook alweer? Dat was samen met je vriendin of niet :P . Wanneer ga we trouwens een keer rijden? Mail je nog wel...

Jah...hahah! Dat is alweer een dik jaar geleden (tijd gaat snel als je naar het buitenland gaat :+ )
Ongelukje, geen getuigen.
Zo'n fagget die je van de weg afdrukt, altijd lachen *D (Geen knee down overigens :+ )
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor de PICs, vind hum erg mooi staan...maar zit nog wel beetje te twijfelen. p.s: zo zie je ze nie vaak :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan