Sportec banden

Mosselman

MF veteraan
5 apr 2002
4.254
0
Noord-Holland
Rijd er al iemand met die nieuwe sportec banden.

Zo ja hoe bevallen ze in verhouding tot

BT010 - D207 beetje mijn referentie.

Ben erg benieuwd heb gisteren een nieuwe BT010 op mijn achterste gezet. Maar MOBU adviseerde bij de Sportec
 
Rijd er al iemand met die nieuwe sportec banden.

Zo ja hoe bevallen ze in verhouding tot

BT010 - D207 beetje mijn referentie.

Ben erg benieuwd heb gisteren een nieuwe BT010 op mijn achterste gezet. Maar MOBU adviseerde bij de Sportec

de sportec M1 heeft iets meer grip bij droog weer dan de bt010 maar bij regen kan hij het vergeten..

de levensduur van de bt010 is ook langer....
 
volgens unstable roelt die band...onder zijn R1 was hij zeer tevreden...

ik geloof dat hij ze ook onder zijn mille zet.
 
volgens Mobu is de sportec vooral in het nat beter als de BT010.

levensduur was gelijk.

De sportec is sneller op temp. en houd het ook langer vast tijdens een pauze door de gordel constructie. maar zei ie de BT010 is zeker niet slecht maar zijn gevoel zei de sportec, ikzelf heb nog nooit iets negatiefs gehad met zowel de BT56 en de BT010 dus is het voor mij wel een grote stap die ik nog niet wou nemen.

De gasten bij Mobu zijn trouwens echt geweldig hoor reed gisteren 100 meter op mijne en merkte meteen dat een paar blokbouten niet goed vastzaten ff nagedraaid (hij had gelijk) was ik toch wel blij om dat ie dat merkte want je weet nooit wat er gebeurd als ze echt los komen te zitten

Oh ja ik kon ook wel de rensport banden nemen alleen die moet je goed warmrijden (haha) niks voor mij dus
 
Laatst bewerkt:
gisteren dan op zandvoort gereden.

meeste hele snelle mannen reden met Metzeler rennsport. (is dus duidelijk de beste)

een met Dunlop RR banden.

paar gewone helden met BT010
En ik zag er 3 met Sportec banden waarbij het mij opviel dat die eerder op het gas konden bij mij begon het voorwiel dan te schuiven terwijl zij bij mij wegreden.

Sportec is dus iig een goede circuitband
 
gisteren dan op zandvoort gereden.

meeste hele snelle mannen reden met Metzeler rennsport. (is dus duidelijk de beste)

een met Dunlop RR banden.

paar gewone helden met BT010
En ik zag er 3 met Sportec banden waarbij het mij opviel dat die eerder op het gas konden bij mij begon het voorwiel dan te schuiven terwijl zij bij mij wegreden.

Sportec is dus iig een goede circuitband
Sportec is inderdaad stabiel & strak... Goede grip bij droog, grip bij nat ook nog aardig (nat wegdek, maar geen water op de weg en warme bandjes is goed voor 100-105 halverwege de bocht op Ressen, top voor mij ligt met droog op 125)... Op strepen heb je zelfs nog grip genoeg om redelijk te remmen (niet zelf testen, ging bij mij ook maar net goed...) Bij lasnaden is de grip zo goed als 0... slijtage valt me wat tegen... Nu bijna 5K verder en de band begint al minder profielrijk te worden... Na 800 autobahnkilometers (waarvan 600-650 met 200+) was de achterband ook niet meer heel erg rond... Begint nu weer een beetje te komen... Slijtage is redelijk gelijkmatig op het loopvlak (Op dat vierkantige na dan). Nieuw sturen ze aardig vlot... Vierkant achter stuurt toch wat minder, maar nog kan je aardig de hoek om (ook al voel je dan wel wat onbalans op het kantelpunt)

Dus:
Grip op nat & droog is iig goed, bandentemp & afvoer daarvan is ook goed, slijtage is niet zo geweldig (slechter dan geadverteerd), stuurgedrag & stabiliteit is lekker, prijs valt ook wel mee (meestal dan), (bij)remmen in de bocht lijkt wat beter te gaan dan bij BT010's, maar dat kan ook aan de instellingen van de vering gelegen hebben...

Al met al tevreden... Vind ze zeker niet slechter dan BT010...

Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat die bt010's onder de ZX-6R 2001 van een collega zaten en dat ik zelf onder me eigen fiets (ZX-6R 98) Sportecjes heb... Wat eigenschappen kunnen dus ook aan de fiets liggen... Aan de andere kant: collega vond die van mij (met ronde banden) wel lekkerder sturen dan z'n eigen motor, terwijl die van mij qua vering op 30-35 kilootjes meer is afgestemd en ouder is...
 
Ik heb achter Unstable gezeten met regen...en je zag die Sportec alle kanten op gaan behalve rechtdoor....maar met droog weer heeft ie wel meer grip als BT010...is maar net waar je je prio legt...voor de zomer is het een leuk bandje, maar in het najaar zou ik ze er zeker niet meer opzetten...
 
Ik ga ze gewoon proberen.
Ik had eerst de BT57 eronder als OE en nu BT010.
Je kan wel naar een ander zijn ervaring vragen maar je moet het zelf ondervinden.
Gewoon proberen er zijn haast geen slechte banden meer.
 
Pilot sport zijn ook hele goede banden
D207 GP ook maar die slijten behoorlijk snel en zijn best wel duur. Binnekort komt de D208 GP
 
Ik heb achter Unstable gezeten met regen...en je zag die Sportec alle kanten op gaan behalve rechtdoor....maar met droog weer heeft ie wel meer grip als BT010...is maar net waar je je prio legt...voor de zomer is het een leuk bandje, maar in het najaar zou ik ze er zeker niet meer opzetten...

Had ie ook een sportec voorband??????
En een ander advies is om toch even naar de vering te kijken met de (gevulde) portomenee in de hand.

Groeten Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan